V bakalářské práci je nejdříve obecně pojednáno o mimořádných událostech a jejich členění, následně jsou podrobněji rozebrány mimořádné události, které hrozí na území České republiky. Analytická část se zaměřuje na systém vzdělávání o mimořádných událostech v České republice. Cílem bakalářské práce je popsání a posouzení systému vzdělávání o mimořádných událostech v podmínkách České republiky a zhodnocení připravenosti žáků základních škol na mimořádné události.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis firstly deals with extraordinary events and their classificaition. Secondly it discusses extraordinary events which threaten the Czech Republic. The analytical part focuses on the education system of the extraordinary events in the Czech Republic.The aim of the thesis is to describe and assess the educational system of extraordinary events in conditions of the Czech Republic and to judge how much primary school pupils are ready for extraordinary events.
Klíčová slova
Mimořádné události, krize, živelní pohromy, vzdělávací systém
Klíčová slova v angličtině
Extraordinary events, crises, natural disasters, educational system
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V bakalářské práci je nejdříve obecně pojednáno o mimořádných událostech a jejich členění, následně jsou podrobněji rozebrány mimořádné události, které hrozí na území České republiky. Analytická část se zaměřuje na systém vzdělávání o mimořádných událostech v České republice. Cílem bakalářské práce je popsání a posouzení systému vzdělávání o mimořádných událostech v podmínkách České republiky a zhodnocení připravenosti žáků základních škol na mimořádné události.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis firstly deals with extraordinary events and their classificaition. Secondly it discusses extraordinary events which threaten the Czech Republic. The analytical part focuses on the education system of the extraordinary events in the Czech Republic.The aim of the thesis is to describe and assess the educational system of extraordinary events in conditions of the Czech Republic and to judge how much primary school pupils are ready for extraordinary events.
Klíčová slova
Mimořádné události, krize, živelní pohromy, vzdělávací systém
Klíčová slova v angličtině
Extraordinary events, crises, natural disasters, educational system
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci bude nejdříve obecně pojednáno o mimořádných událostech a jejich členění, následně budou podrobněji rozebrány mimořádné události, které hrozí na území České republiky. Analytická část se zaměří na systém vzdělávání o mimořádných událostech v České republice. Cílem bakalářské práce bude popsání a posouzení systému vzdělávání o mimořádných událostech v podmínkách České republiky a zhodnocení připravenosti žáků základních škol na mimořádné události.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Problematika mimořádných událostí a jejich členění.
- Mimořádné události v České republice.
- Vzdělávání o mimořádných událostech.
- Analýza systému vzdělávání o mimořádných událostech v České republice.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci bude nejdříve obecně pojednáno o mimořádných událostech a jejich členění, následně budou podrobněji rozebrány mimořádné události, které hrozí na území České republiky. Analytická část se zaměří na systém vzdělávání o mimořádných událostech v České republice. Cílem bakalářské práce bude popsání a posouzení systému vzdělávání o mimořádných událostech v podmínkách České republiky a zhodnocení připravenosti žáků základních škol na mimořádné události.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Problematika mimořádných událostí a jejich členění.
- Mimořádné události v České republice.
- Vzdělávání o mimořádných událostech.
- Analýza systému vzdělávání o mimořádných událostech v České republice.
- Formulace závěrů a návrh doporučení.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Vilém a kol. Ochrana před povodněmi a ochrana obyvatelstva. 1. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2012. 131 s. ISBN 978-80-7385-118-7.
ČAMROVÁ, Lenka a kol. Povodně v území: institucionální a ekonomické souvislosti. Vyd. 1. Praha: Eurolex Bohemia, 2006. 172 s. ISBN 80-7379-000-9.
HORÁK, Rudolf a kol. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných krizových situací]. Praha: Linde, 2011. 456 s. ISBN 978-80-7201-827-7.
MARTÍNEK, Bohumír a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí: příručka pro učitele základních a středních škol. Vyd. 2., opr. a rozš. Praha: Ministerstvo vnitra, generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2003. 119 s. ISBN 80-86640-08-6.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Vilém a kol. Ochrana před povodněmi a ochrana obyvatelstva. 1. vyd. Ostrava: Sdružení požárního a bezpečnostního inženýrství, 2012. 131 s. ISBN 978-80-7385-118-7.
ČAMROVÁ, Lenka a kol. Povodně v území: institucionální a ekonomické souvislosti. Vyd. 1. Praha: Eurolex Bohemia, 2006. 172 s. ISBN 80-7379-000-9.
HORÁK, Rudolf a kol. Průvodce krizovým plánováním pro veřejnou správu: [prevence řešení mimořádných krizových situací]. Praha: Linde, 2011. 456 s. ISBN 978-80-7201-827-7.
MARTÍNEK, Bohumír a kol. Ochrana člověka za mimořádných událostí: příručka pro učitele základních a středních škol. Vyd. 2., opr. a rozš. Praha: Ministerstvo vnitra, generální ředitelství Hasičského záchranného sboru ČR, 2003. 119 s. ISBN 80-86640-08-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka odpovídala na otázky položené vedoucím práce:
Znáte nějakou jinou střední školu zaměřenou na požární problematiku, vyjma té, kterou uvádíte?
Stručně zhodnoťte systém vzdělávání o mimořádných událostech v ČR.
V rozpravě byla studentka dále tázána na problematiku vzdělávací systému orientovaného na mimořádné události.