Diplomová práce se zabývá hodnocením a porovnáváním poskytované péče v nemocnicích akutní péče v Pardubickém kraji, a to pohledem hospitalizovaných pacientů. Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. V teoretické části jsou shrnuta podstatná východiska zaměřující se na kvalitu ošetřovatelské péče. Výzkumná část pojednává o kvantitativním výzkumu, který probíhal formou anonymního dotazníku. Cílem výzkumné části bylo zhodnotit kvalitu poskytované ošetřovatelské péče v nemocnicích akutní péče Pardubického kraje. Získaná data byla použita ke statistickému ověření hypotéz. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumu a připomínky k výsledkům.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the evaluation and comparison of the care provided in hospitals of acute care in the Pardubice region from the point of view of hospitalized patients. The theoretical part summarises substantial resources, focusing on the quality of nursing care. Research section deals with quantitative research which was performed in the form of anonymous questionnaire. The aim of the research was to assess the quality of nursing care in hospitals of acute care in Pardubice region. The obtained data were used for the statistical verification of hypotheses. At the conclusion of the thesis are presented results of the research and comments on the results.
Klíčová slova
Spokojenost pacientů, kvalita péče, akutní péče, Pardubický kraj
Klíčová slova v angličtině
Patient satisfaction, quality of care, acute care, Pardubice Region
Rozsah průvodní práce
118 s (126 669 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá hodnocením a porovnáváním poskytované péče v nemocnicích akutní péče v Pardubickém kraji, a to pohledem hospitalizovaných pacientů. Práce se skládá z části teoretické a výzkumné. V teoretické části jsou shrnuta podstatná východiska zaměřující se na kvalitu ošetřovatelské péče. Výzkumná část pojednává o kvantitativním výzkumu, který probíhal formou anonymního dotazníku. Cílem výzkumné části bylo zhodnotit kvalitu poskytované ošetřovatelské péče v nemocnicích akutní péče Pardubického kraje. Získaná data byla použita ke statistickému ověření hypotéz. V závěru práce jsou uvedeny výsledky výzkumu a připomínky k výsledkům.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the evaluation and comparison of the care provided in hospitals of acute care in the Pardubice region from the point of view of hospitalized patients. The theoretical part summarises substantial resources, focusing on the quality of nursing care. Research section deals with quantitative research which was performed in the form of anonymous questionnaire. The aim of the research was to assess the quality of nursing care in hospitals of acute care in Pardubice region. The obtained data were used for the statistical verification of hypotheses. At the conclusion of the thesis are presented results of the research and comments on the results.
Klíčová slova
Spokojenost pacientů, kvalita péče, akutní péče, Pardubický kraj
Klíčová slova v angličtině
Patient satisfaction, quality of care, acute care, Pardubice Region
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanové metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000, 118 s. ISBN 80-7013-311-2.
2. JANEČKOVÁ, Hana a Helena HNILICOVÁ. Úvod do veřejného zdravotnictví. Praha: Portál, 2009, 477 s. ISBN 978-80-7367-592-9.
3. GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
4. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Kvalita zdravotní péče a metody jejího soustavného zlepšování. Brno: IDVPZ, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003, 477 s. ISBN 80-7172-841-1.
Seznam doporučené literatury
1. BÁRTLOVÁ, Sylva a Helena HNILICOVÁ. Vybrané metody a techniky výzkumu. Zjišťování spokojenosti pacientů. Brno: IDVPZ, 2000, 118 s. ISBN 80-7013-311-2.
2. JANEČKOVÁ, Hana a Helena HNILICOVÁ. Úvod do veřejného zdravotnictví. Praha: Portál, 2009, 477 s. ISBN 978-80-7367-592-9.
3. GLADKIJ, Ivan. Management ve zdravotnictví. Brno: Computer press, 2003, 380 s. ISBN 80-7226-996-8.
4. GLADKIJ, Ivan, Leoš HEGER a Ladislav STRNAD. Kvalita zdravotní péče a metody jejího soustavného zlepšování. Brno: IDVPZ, 1999, 183 s. ISBN 80-7013-272-8.
5. ŠKRLA, Petr a Magda ŠKRLOVÁ. Kreativní ošetřovatelský management. Praha: Advent-Orion, 2003, 477 s. ISBN 80-7172-841-1.
Přílohy volně vložené
Příloha 1 Použitý dotazník
Příloha 2 Tabulky Pearsonova Chí-kvadrátu pro normální šetření
Příloha 3 Tabulky Pearsonova Chí-kvadrátu pro kontrolní šetření
Příloha 4 Zpracovaná data validizačního šetření
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: výborně minus
Hodnocení oponenta: velmi dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Jak byly dotazníky vybírány? Kdo vyplňoval dotazníky na dětských odděleních a na oddělení ARO?
2. Domníváte se, že všechny otázky v dotazníku jsou formulovány tak, aby zjišťovaly spokojenost pacientů?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.
3. Jaký vztah má otázka č. 20 k hodnocení spokojenosti? Co Vám pomohla zjistit?
4. 83% pacientů uvedlo, že zdravotníci kontrolují jejich identifikační údaje. Jedná se podle Vás o pozotivní výsledek?
5. Je svačina běžnou součástí stravy v dietním systému? Jaké svačiny pacientům chybí?
6. Uvádíte, že jednou z výhod tabletového systému je to, že udrží dlouho jídlo teplé. Pacienti ve Vašem výzkumu si stěžovali, že jídlo dostatečně teplé není. Jaký systém nemocnice Pardubického kraje využívají?
7. V práci zmiňujete limity ve sběru dat. Jak byste je jako manažer řešil?
Obhajoba diplomové práce s prezentací velmi dobrá.