Práce se zabývá problematikou sociální exkluze v třídním kolektivu na základní škole. Hlavním cílem je zjistit, jaké faktory sociální exkluzi ovlivňují. Dále je popsán přístup vyučujících k exkludovaným dětem. Na začátku práce jsou stručně popsány metody výzkumu, dále teorie, která byla v práci použita a nakonec informace, které byly zjištěny v terénu.
Anotace v angličtině
The work deals with problematic of social exclusion in the class team at an elementary school. The main objective is to determine what factors influence social exclusion. Also, describes the approach of teachers to exkluded children. At the beginning of the work are briefly described methods of research,further theory, which is used at work and finally the information they were identified in the field.
Klíčová slova
sociální exkluze, kapitály, habitus, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
social exclusion, capitals, habit, family, school
Rozsah průvodní práce
46 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou sociální exkluze v třídním kolektivu na základní škole. Hlavním cílem je zjistit, jaké faktory sociální exkluzi ovlivňují. Dále je popsán přístup vyučujících k exkludovaným dětem. Na začátku práce jsou stručně popsány metody výzkumu, dále teorie, která byla v práci použita a nakonec informace, které byly zjištěny v terénu.
Anotace v angličtině
The work deals with problematic of social exclusion in the class team at an elementary school. The main objective is to determine what factors influence social exclusion. Also, describes the approach of teachers to exkluded children. At the beginning of the work are briefly described methods of research,further theory, which is used at work and finally the information they were identified in the field.
Klíčová slova
sociální exkluze, kapitály, habitus, rodina, škola
Klíčová slova v angličtině
social exclusion, capitals, habit, family, school
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se bude studentka zabývat společenskou rolí školy a institucionalizovaného vzdělání. Práce tak bude vycházet z debat obklopujících antropologii vzdělání. Výzkum bude založen zejména na etnografické metodě zúčastněného pozorování na nejmenované základní škole v ČR.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se bude studentka zabývat společenskou rolí školy a institucionalizovaného vzdělání. Práce tak bude vycházet z debat obklopujících antropologii vzdělání. Výzkum bude založen zejména na etnografické metodě zúčastněného pozorování na nejmenované základní škole v ČR.
Seznam doporučené literatury
1)Možný, Ivo, 1932-. Rodina a společnost. Ivo Možný ; Ilustrátor Vladimír Jiránek. Vyd. 2., upr. Praha : Sociologické nakladatelství (Slon), 2008. 323 s. (Studijní texty ; sv. 38). ISBN 978-80-86429-87-8.
2)Auger, Marie-Thérese, Boucharlat, Christiane. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Marie-Therese Auger, Christiane Boucharlat. Vyd.1. Praha : Portál, 2005. 121 s. (Pedagogická praxe). ISBN 80-7178-907-0.
3)Chaloupka, Luboš, Vocilka, Miroslav, Moucha, Zdeněk. Etopedie. Luboš Chaloupka, Miroslav Vocilka, Miroslav Vocilka. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 273 s.
4)Dunovský, Jiří, 1930-. Dítě a poruchy rodiny. Jiří Dunovský. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1986. 139 s., obr., tb. (Hálkova sbírka).
5)Teyschl, Otakar, 1891-1968, Brunecký, Zdeněk, 1915-1985. Duševní vývoj a výchova dítěte. Otakar Teyschl, Zdeněk Brunecký. 1. vyd. Praha : Orbis, 1959. 221 s. (Malá moderní encyklopedie ; sv. 9).
6)Foley, D. E. 2010. Learning Capitalist Culture: Deep in the Heart of Tejas. Philadelphia:
University of Pennsylvania Press.
7)Giroux, A. Henry. 2011 Education and the Crisis of Public Values: Challenging the Assault on Teachers, Students, & Public Education (Counterpoints: Studies in the Postmodern Theory of Education)
8)Strouse, H. Joan. 2000 Exploring Socio-Cultural Themes in Education: Readings in Social Foundations
9)Nieto Sonia, Bode Patty. 2007 Affirming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education
10)Willis Paul. 1981 Learning to Labor: How Working Class Kids Get Working Class Jobs
11)Deborah Reed-Danahay. 2004 Locating Bourdieu (New Anthropologies of Europe)
12)Phillipe Bourgois. 1996 Confronting Anthropology, Education, and Inner-City Apartheid
Seznam doporučené literatury
1)Možný, Ivo, 1932-. Rodina a společnost. Ivo Možný ; Ilustrátor Vladimír Jiránek. Vyd. 2., upr. Praha : Sociologické nakladatelství (Slon), 2008. 323 s. (Studijní texty ; sv. 38). ISBN 978-80-86429-87-8.
2)Auger, Marie-Thérese, Boucharlat, Christiane. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Marie-Therese Auger, Christiane Boucharlat. Vyd.1. Praha : Portál, 2005. 121 s. (Pedagogická praxe). ISBN 80-7178-907-0.
3)Chaloupka, Luboš, Vocilka, Miroslav, Moucha, Zdeněk. Etopedie. Luboš Chaloupka, Miroslav Vocilka, Miroslav Vocilka. 1. vyd. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1986. 273 s.
4)Dunovský, Jiří, 1930-. Dítě a poruchy rodiny. Jiří Dunovský. 1. vyd. Praha : Avicenum, 1986. 139 s., obr., tb. (Hálkova sbírka).
5)Teyschl, Otakar, 1891-1968, Brunecký, Zdeněk, 1915-1985. Duševní vývoj a výchova dítěte. Otakar Teyschl, Zdeněk Brunecký. 1. vyd. Praha : Orbis, 1959. 221 s. (Malá moderní encyklopedie ; sv. 9).
6)Foley, D. E. 2010. Learning Capitalist Culture: Deep in the Heart of Tejas. Philadelphia:
University of Pennsylvania Press.
7)Giroux, A. Henry. 2011 Education and the Crisis of Public Values: Challenging the Assault on Teachers, Students, & Public Education (Counterpoints: Studies in the Postmodern Theory of Education)
8)Strouse, H. Joan. 2000 Exploring Socio-Cultural Themes in Education: Readings in Social Foundations
9)Nieto Sonia, Bode Patty. 2007 Affirming Diversity: The Sociopolitical Context of Multicultural Education
10)Willis Paul. 1981 Learning to Labor: How Working Class Kids Get Working Class Jobs
11)Deborah Reed-Danahay. 2004 Locating Bourdieu (New Anthropologies of Europe)
12)Phillipe Bourgois. 1996 Confronting Anthropology, Education, and Inner-City Apartheid
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka představila svoji práci. Po vyslechnutí posudků reagovala na drobné výtky týkající se obsahové i formální stránky práce s relativně uspokojivě zodpověděla otázky, které jí byly položeny. K výtkám týkajícím se pochopení konceptu tříd z díla K. Marxe (Kapitál) podotkla, že knihu nečetla kompletně, pouze výtah z díla.