Úkolem této diplomové práce je určení nejvhodnějšího velkoformátového tiskového zařízení pro exteriérové reklamní tisky, zařízení musí vyhovovat potřebám malé reklamní agentury. Jednotlivá tisková zařízení jsou posuzována z hlediska formátu a kvality tisku, pořizovacích a provozních nákladů, prostorových nároků, z ekologického hlediska, z hlediska náročnosti na obsluhu a potřeby dalšího technologického vybavení, jako např. odvětrávání provozu. Kvalita tisku je posuzována nejen z odborné a technické stránky, ale i z pohledu cílové skupiny, které je výsledná reklama určena především. Práce se zabývá možnostmi výroby reklamních produktů
aplikovatelných v exteriéru, proto je její součástí rozbor používaných materiálů, inkoustů a technologických možností tiskáren. Na základě těchto podkladů je navrženo řešení vhodné pro malou agenturu.
Anotace v angličtině
The target of this work is determining the most appropriate device for large-format printing exterior advertising prints, the equipment have to correspond with needs of a small advertising agency. Single printing facilities are assessed in terms of size and print quality, investment and operational cost, space requirements, from an ecological point of view, in terms of difficulty to operate and the need for further technological equipment, such as ventilation. Print quality is not only assessed from the scientific and technical aspects, but also in terms of the target group, which is final advertising primarily intended. This work deals with the possibilities of producing
promotional products applicable in exterior, therefore is a part of the analysis of the materials
used, inks and technological options of the printers. On the basis of this background there are suggested solutions suitable for small advertising agency.
Klíčová slova
srovnání velkoformátových tiskáren, řezací plotter, exteriérové aplikace, kvalita tisku
Úkolem této diplomové práce je určení nejvhodnějšího velkoformátového tiskového zařízení pro exteriérové reklamní tisky, zařízení musí vyhovovat potřebám malé reklamní agentury. Jednotlivá tisková zařízení jsou posuzována z hlediska formátu a kvality tisku, pořizovacích a provozních nákladů, prostorových nároků, z ekologického hlediska, z hlediska náročnosti na obsluhu a potřeby dalšího technologického vybavení, jako např. odvětrávání provozu. Kvalita tisku je posuzována nejen z odborné a technické stránky, ale i z pohledu cílové skupiny, které je výsledná reklama určena především. Práce se zabývá možnostmi výroby reklamních produktů
aplikovatelných v exteriéru, proto je její součástí rozbor používaných materiálů, inkoustů a technologických možností tiskáren. Na základě těchto podkladů je navrženo řešení vhodné pro malou agenturu.
Anotace v angličtině
The target of this work is determining the most appropriate device for large-format printing exterior advertising prints, the equipment have to correspond with needs of a small advertising agency. Single printing facilities are assessed in terms of size and print quality, investment and operational cost, space requirements, from an ecological point of view, in terms of difficulty to operate and the need for further technological equipment, such as ventilation. Print quality is not only assessed from the scientific and technical aspects, but also in terms of the target group, which is final advertising primarily intended. This work deals with the possibilities of producing
promotional products applicable in exterior, therefore is a part of the analysis of the materials
used, inks and technological options of the printers. On the basis of this background there are suggested solutions suitable for small advertising agency.
Klíčová slova
srovnání velkoformátových tiskáren, řezací plotter, exteriérové aplikace, kvalita tisku
1. Prostudujte odbornou literaturu a zpracujte rešerši týkající výroby velkoformátové reklamy.
2. Z široké nabídky vyráběných tiskáren vyberte několik dostupných zařízení a porovnejte je z hlediska možného využití v malé reklamní agentuře (požadovaný formát a kvalita tisku, pořizovací a provozní náklady, prostorové nároky, nároky na obsluhu apod.).
3. Získané výsledky vyhodnoťte, doporučte nejvhodnější řešení.
Zásady pro vypracování
1. Prostudujte odbornou literaturu a zpracujte rešerši týkající výroby velkoformátové reklamy.
2. Z široké nabídky vyráběných tiskáren vyberte několik dostupných zařízení a porovnejte je z hlediska možného využití v malé reklamní agentuře (požadovaný formát a kvalita tisku, pořizovací a provozní náklady, prostorové nároky, nároky na obsluhu apod.).
3. Získané výsledky vyhodnoťte, doporučte nejvhodnější řešení.
Seznam doporučené literatury
-
Seznam doporučené literatury
-
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
ing. Tomáš Syrový, Ph.D.: Některé tiskárny jsou UV?
doc. Ing. Michal Veselý, CSc.: Dochází k deformaci kapky inkoustu za letu? Čím je způsobena deformace kapky?
prof. Ing. Petr Kalenda, CSc.: Jaká rouzpouštědla jsou v ekosolventních inkoustech?