Cílem práce je přiblížení tvorby 3D grafických aplikací s využitím knihovny Java 3D API. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy a způsoby tvorby grafických 3D aplikací, v rámci praktické části jsou implementovány ukázkové příklady s ohledem na možné využití práce při výuce počítačové grafiky. Součástí práce je multimediální výukový materiál, seznamující uživatele s používáním knihovny Java 3D API.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor's thesis is to describe the development of 3D applications using Java 3D API. Theoretical part of thesis describes basic terms and concepts of developing 3D applications. Practical part of thesis contains demonstration source codes with possible consideration for usage within the education of graphical courses. Along with practical part of the thesis is educational material which is elucidating the reader with usage of Java 3D API.
Klíčová slova
Java 3D API, 3D aplikace, počítačová grafika
Klíčová slova v angličtině
Java 3D API, 3D applications, computer graphics
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je přiblížení tvorby 3D grafických aplikací s využitím knihovny Java 3D API. V teoretické části práce jsou popsány základní pojmy a způsoby tvorby grafických 3D aplikací, v rámci praktické části jsou implementovány ukázkové příklady s ohledem na možné využití práce při výuce počítačové grafiky. Součástí práce je multimediální výukový materiál, seznamující uživatele s používáním knihovny Java 3D API.
Anotace v angličtině
The goal of this Bachelor's thesis is to describe the development of 3D applications using Java 3D API. Theoretical part of thesis describes basic terms and concepts of developing 3D applications. Practical part of thesis contains demonstration source codes with possible consideration for usage within the education of graphical courses. Along with practical part of the thesis is educational material which is elucidating the reader with usage of Java 3D API.
Klíčová slova
Java 3D API, 3D aplikace, počítačová grafika
Klíčová slova v angličtině
Java 3D API, 3D applications, computer graphics
Zásady pro vypracování
Práce se bude po teoretické i praktické stránce věnovat programování 3D grafických aplikací s využitím knihovny Java 3D API.
V teoretické části budou popsány základní pojmy z oblasti 3D grafiky a tvorby grafických 3D aplikací. Dále budou popsány principy a možnosti použití knihovny Java 3D API.
V praktické části budou implementovány ukázkové příklady, vhodně doplňující teoretickou část. Volba příkladů bude provedena s ohledem na možné využití při výuce počítačové grafiky. V rámci praktické části bude vytvořen multimediální výukový materiál, seznamující uživatele s používáním knihovny Java 3D API.
Zásady pro vypracování
Práce se bude po teoretické i praktické stránce věnovat programování 3D grafických aplikací s využitím knihovny Java 3D API.
V teoretické části budou popsány základní pojmy z oblasti 3D grafiky a tvorby grafických 3D aplikací. Dále budou popsány principy a možnosti použití knihovny Java 3D API.
V praktické části budou implementovány ukázkové příklady, vhodně doplňující teoretickou část. Volba příkladů bude provedena s ohledem na možné využití při výuce počítačové grafiky. V rámci praktické části bude vytvořen multimediální výukový materiál, seznamující uživatele s používáním knihovny Java 3D API.
Seznam doporučené literatury
ZHANG, Hong a Y LIANG. Computer graphics using Java 2D and 3D. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2007, xii, 462 p. ISBN 978-013-0351-180.
SOWIZRAL, Henry A, Kevin RUSHFORTH a Michael DEERING. The Java 3D API specification, 2d ed., Reading, MA: Addison-Wesley, c2000, xx, 482 p. ISBN 02-013-2576-4.
Seznam doporučené literatury
ZHANG, Hong a Y LIANG. Computer graphics using Java 2D and 3D. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall, c2007, xii, 462 p. ISBN 978-013-0351-180.
SOWIZRAL, Henry A, Kevin RUSHFORTH a Michael DEERING. The Java 3D API specification, 2d ed., Reading, MA: Addison-Wesley, c2000, xx, 482 p. ISBN 02-013-2576-4.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo po teoretické i praktické stránce nastudovat problematiku programování 3D grafických aplikací s využitím knihovny Java 3D API a vytvoření vhodných praktických ukázkových příkladů a výukových materiálů. Všechny hlavní cíle práce byly splněny. Stavba práce je logická, členěna do nezvykle velkého počtu hlavních kapitol, které jsou velmi stručné. Stylistická úroveň je na průměrné úrovni. Text práce neobsahuje chyby a překlepy. Až na výjimky jsou v práci dodržena základní typografická pravidla. Vytvořený materiál, včetně textového popisu, ukázkových aplikací a video - tutoriálů je možné využít jako úvodní studijní materiál pro zájemce o práci s touto knihovnou. Student uspokojivě odpověděl na dotazy vedoucího práce a členů komise. Komise měla k bakalářské práci drobné výhrady, proto se přiklonila k hodnocení vedoucího práce a udělila hodnocení velmi dobře.