Bakalářská práce se zabývá porovnáním vybraných vlakových souprav z hlediska jejich spotřeby energie a jízdních dob na trati Klatovy - Železná Ruda a posuzuje vliv elektrifikace této trati. Práce obsahuje popis vyšetřovaného úseku trati. Jsou zde popsány jednotlivé vybrané vlakové soupravy z hlediska jejich trakčních parametrů. Je zvolena vhodná numerická metoda pro řešení jízdy vlaku, tedy řešení pohybové rovnice vlaku. Jsou vypočteny hodnoty měrných spotřeb energií a jízdních dob vybraných souprav při jízdě po dané trati. Tyto hodnoty jsou porovnány a s jejich pomocí je určen vliv elektrifikace trati.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with comparison of selected trainsets in terms their energy consumption and travel time on the railway line Klatovy - Železná Ruda and assesses the impact of the electrification of the railway line. The work contains description of investigated section of the railway line. There are described individual selected trainsets in terms their traction parameters. There is chosen suitable numerical method for solving ride of train thus solving the motion equation of train. There are calculated values of specific energy consumption and travel time of selected trainsets driven on the railway line. These values are compared and the impact of the electrification of the railway line is determined with their assistance.
Klíčová slova
elektrifikace, jízdní doba, spotřeba energie, trakční mechanika
Klíčová slova v angličtině
electrification, travel time, energy consumption, traction mechanics
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá porovnáním vybraných vlakových souprav z hlediska jejich spotřeby energie a jízdních dob na trati Klatovy - Železná Ruda a posuzuje vliv elektrifikace této trati. Práce obsahuje popis vyšetřovaného úseku trati. Jsou zde popsány jednotlivé vybrané vlakové soupravy z hlediska jejich trakčních parametrů. Je zvolena vhodná numerická metoda pro řešení jízdy vlaku, tedy řešení pohybové rovnice vlaku. Jsou vypočteny hodnoty měrných spotřeb energií a jízdních dob vybraných souprav při jízdě po dané trati. Tyto hodnoty jsou porovnány a s jejich pomocí je určen vliv elektrifikace trati.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with comparison of selected trainsets in terms their energy consumption and travel time on the railway line Klatovy - Železná Ruda and assesses the impact of the electrification of the railway line. The work contains description of investigated section of the railway line. There are described individual selected trainsets in terms their traction parameters. There is chosen suitable numerical method for solving ride of train thus solving the motion equation of train. There are calculated values of specific energy consumption and travel time of selected trainsets driven on the railway line. These values are compared and the impact of the electrification of the railway line is determined with their assistance.
Klíčová slova
elektrifikace, jízdní doba, spotřeba energie, trakční mechanika
Klíčová slova v angličtině
electrification, travel time, energy consumption, traction mechanics
Zásady pro vypracování
S využitím modelování jízdy vlaku proveďte posouzení vlivu případné elektrifikace traťového úseku Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín na jízdní doby a spotřebu energie. Výpočty proveďte pro vybrané vlakové soupravy.
Vypracujte:
1. Popis vyšetřovaného traťového úseku.
2. Popis vybraných vlakových souprav se zaměřením na jejich technické (trakční) parametry.
3. Vhodný postup pro numerické řešení úlohy.
4. Porovnání jízdních dob vybraných vlakových souprav.
5. Porovnání spotřeby energie vybraných vlakových souprav včetně zohlednění možnosti rekuperačního brzdění v elektrické trakci.
6. Celkové zhodnocení přínosu případné elektrifikace vyšetřovaného traťového úseku.
Zásady pro vypracování
S využitím modelování jízdy vlaku proveďte posouzení vlivu případné elektrifikace traťového úseku Klatovy - Železná Ruda-Alžbětín na jízdní doby a spotřebu energie. Výpočty proveďte pro vybrané vlakové soupravy.
Vypracujte:
1. Popis vyšetřovaného traťového úseku.
2. Popis vybraných vlakových souprav se zaměřením na jejich technické (trakční) parametry.
3. Vhodný postup pro numerické řešení úlohy.
4. Porovnání jízdních dob vybraných vlakových souprav.
5. Porovnání spotřeby energie vybraných vlakových souprav včetně zohlednění možnosti rekuperačního brzdění v elektrické trakci.
6. Celkové zhodnocení přínosu případné elektrifikace vyšetřovaného traťového úseku.
Seznam doporučené literatury
[1] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT, M.: Mechanika dopravy. Studijní opora, 1. vydání, 78 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
[2] Předpis Č(S)D V7. Trakční výpočty.
[3] Předpis SŽDC (ČD) D2/1. Doplněk s technickými údaji k Dopravním předpisům.
Seznam doporučené literatury
[1] ZELENKA, J., MICHÁLEK, T., KOHOUT, M.: Mechanika dopravy. Studijní opora, 1. vydání, 78 s. Pardubice: Univerzita Pardubice, Dopravní fakulta Jana Pernera, 2013. ISBN 978-80-7395-739-1.
[2] Předpis Č(S)D V7. Trakční výpočty.
[3] Předpis SŽDC (ČD) D2/1. Doplněk s technickými údaji k Dopravním předpisům.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, vyčerpávajícím způsobem zodpověděl dotazy z posudků a reagoval i na doplňující otázky členů komise.