Práce se zabývá volbou a možnostmi výběru povolání či dalšího studia žáků 2. stupně základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Cílem je prozkoumat zájem o další studium případně povolání žáků základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Výzkumný vzorek představují žáci 6. až 9. třídy základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Pro získání dat ohledně volby povolání je zvolena metoda kvantitativní, a to metoda dotazování. Nástrojem je dotazník vlastní konstrukce. Možnosti dalšího studia žáků základních škol praktických jsou zkoumány metodou analýzy dokumentu. Výsledky práce by mohly sloužit hlavně výchovným poradcům při kariérním poradenství s žáky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with choices and opportunities for pupil of second stage of elementary practical schools when choosing a profession of further study in Mladá Boleslav region. The aim of this thesis is to explore interest in further study of future profession of pupil of elementary practical schools in Mladá Boleslav region. Research sample is represented by pupils from sixth to ninth grade of elementary practical schools in Mladá Boleslav region. To obtain data regarding the choice of profession is selected quantitative method - an interrogation method. Selected tool to obtain the data is a questionnaire of my own design. Opportunities of further study of pupils from elementary practical schools are analyzed by document analysis method. Results of this thesis could be useful mainly for educational consultants in career - counseling for pupils.
Klíčová slova
žáci, základní škola praktická, mentální postižení, volba povolání, výchova a vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pupils, elementary practical school, mental disability, choosing a profession, education and training
Rozsah průvodní práce
53. s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá volbou a možnostmi výběru povolání či dalšího studia žáků 2. stupně základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Cílem je prozkoumat zájem o další studium případně povolání žáků základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Výzkumný vzorek představují žáci 6. až 9. třídy základních škol praktických na Mladoboleslavsku. Pro získání dat ohledně volby povolání je zvolena metoda kvantitativní, a to metoda dotazování. Nástrojem je dotazník vlastní konstrukce. Možnosti dalšího studia žáků základních škol praktických jsou zkoumány metodou analýzy dokumentu. Výsledky práce by mohly sloužit hlavně výchovným poradcům při kariérním poradenství s žáky.
Anotace v angličtině
This thesis deals with choices and opportunities for pupil of second stage of elementary practical schools when choosing a profession of further study in Mladá Boleslav region. The aim of this thesis is to explore interest in further study of future profession of pupil of elementary practical schools in Mladá Boleslav region. Research sample is represented by pupils from sixth to ninth grade of elementary practical schools in Mladá Boleslav region. To obtain data regarding the choice of profession is selected quantitative method - an interrogation method. Selected tool to obtain the data is a questionnaire of my own design. Opportunities of further study of pupils from elementary practical schools are analyzed by document analysis method. Results of this thesis could be useful mainly for educational consultants in career - counseling for pupils.
Klíčová slova
žáci, základní škola praktická, mentální postižení, volba povolání, výchova a vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
pupils, elementary practical school, mental disability, choosing a profession, education and training
Zásady pro vypracování
Praktické školy se zabývají vzděláváním dětí s různým stupněm mentálního postižení. Žáci jsou připravováni a vzděláváni hlavně pro praktický život tzn. především na manuální obory. Tato bakalářská práce by se měla zabývat možnostmi a také volbou jejich následného vzdělávání, které je vzhledem k jejich dosavadnímu vzdělání a také jejich mentálnímu postižení omezené. Teoretická část bude věnována historii praktických škol, specifikaci speciální pedagogiky a také žáků těchto škol. Praktická část se bude zabývat otázkou volby následného vzdělání. Cílem je zjistit volbu a možnosti zameření žáků praktických škol na Mladoboleslavsku po dokončení základní školy praktické. Tato část bude provedena kvantitativní metodou za využití výzkumného nástroje dotazník.
Zásady pro vypracování
Praktické školy se zabývají vzděláváním dětí s různým stupněm mentálního postižení. Žáci jsou připravováni a vzděláváni hlavně pro praktický život tzn. především na manuální obory. Tato bakalářská práce by se měla zabývat možnostmi a také volbou jejich následného vzdělávání, které je vzhledem k jejich dosavadnímu vzdělání a také jejich mentálnímu postižení omezené. Teoretická část bude věnována historii praktických škol, specifikaci speciální pedagogiky a také žáků těchto škol. Praktická část se bude zabývat otázkou volby následného vzdělání. Cílem je zjistit volbu a možnosti zameření žáků praktických škol na Mladoboleslavsku po dokončení základní školy praktické. Tato část bude provedena kvantitativní metodou za využití výzkumného nástroje dotazník.
Seznam doporučené literatury
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006, 198 s. ISBN 80-7367-060-7.
Vyhláška č. 73/2005 Sb. Ze dne 9. února 2005, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Triton, 2008, 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006, 404 s. ISBN 80-7315-120-0.
Seznam doporučené literatury
ŠVARCOVÁ-SLABINOVÁ, Iva. Mentální retardace: vzdělávání, výchova, sociální péče. Vyd. 3., přeprac. Praha: Portál, 2006, 198 s. ISBN 80-7367-060-7.
Vyhláška č. 73/2005 Sb. Ze dne 9. února 2005, o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
FISCHER, Slavomil a Jiří ŠKODA. Speciální pedagogika: edukace a rozvoj osob se somatickým, psychickým a sociálním znevýhodněním. Vyd. 1. Praha: Triton, 2008, 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0.
PIPEKOVÁ, Jarmila. Kapitoly ze speciální pedagogiky. 2. rozš. a přeprac. vyd. Brno: Paido, 2006, 404 s. ISBN 80-7315-120-0.