Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje software s důrazem na vývoj počítačových her. Zkoumá především techniky tvorby evolučních schémat a využití procedurálního modelování. Cílem diplomové práce je též implementace software (počítačové hry) podle design dokumentu s důrazem na využití evolučních schémat a aplikaci procedurálně generovaných modelů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of software development with emphasis on computer game development. It probes especially into techniques of creating evolution schemes and usage of procedural modelling. The goal of the diploma thesis is also implementation of software (computer game) according to a design document with emphasis on usage of evolution schemes and application of procedurally generated models.
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vývoje software s důrazem na vývoj počítačových her. Zkoumá především techniky tvorby evolučních schémat a využití procedurálního modelování. Cílem diplomové práce je též implementace software (počítačové hry) podle design dokumentu s důrazem na využití evolučních schémat a aplikaci procedurálně generovaných modelů.
Anotace v angličtině
This thesis deals with problems of software development with emphasis on computer game development. It probes especially into techniques of creating evolution schemes and usage of procedural modelling. The goal of the diploma thesis is also implementation of software (computer game) according to a design document with emphasis on usage of evolution schemes and application of procedurally generated models.
V teoretické části se práce zaměří na techniky vývoje software s důrazem na vývoj počítačových her, které se využitými technikami odlišují. Kromě obecných technik a koncepcí vývoje bude kladen důraz na vysvětlení dvou konkrétních softwarových technik, kterými jsou: Tvorba adaptabilních evolučních schémat a využití procedurálního modelování.
Práce samotná bude mít tři nosná témata, která budou realizována prostřednictvím případové studie. Prvním okruhem bude vlastní implementace software podle design dokumentu. Druhým nosným tématem je využití evolučních schémat, které přispěje komplexnosti vlastního řešení. Důraz bude kladen na téma na aplikaci procedurálně generovaných modelů (a schémat). Právě procedurální modelování patří k významným doménám poslední doby, je nutné tedy na ně klást patřičný důraz a představit alespoň základní třídy algoritmů, které se v procedurálním modelování využívají.
Vlastní praktickým přínosem autora bude proof-of-concept počítačové hry typu multi RPG survival simulace. Očekává se hratelnost po dobu alespoň 30 minut a otevřená rozhraní pro další rozvoj. Zároveň v produktu musí být použity výše zmíněné techniky a technologie.
Zásady pro vypracování
V teoretické části se práce zaměří na techniky vývoje software s důrazem na vývoj počítačových her, které se využitými technikami odlišují. Kromě obecných technik a koncepcí vývoje bude kladen důraz na vysvětlení dvou konkrétních softwarových technik, kterými jsou: Tvorba adaptabilních evolučních schémat a využití procedurálního modelování.
Práce samotná bude mít tři nosná témata, která budou realizována prostřednictvím případové studie. Prvním okruhem bude vlastní implementace software podle design dokumentu. Druhým nosným tématem je využití evolučních schémat, které přispěje komplexnosti vlastního řešení. Důraz bude kladen na téma na aplikaci procedurálně generovaných modelů (a schémat). Právě procedurální modelování patří k významným doménám poslední doby, je nutné tedy na ně klást patřičný důraz a představit alespoň základní třídy algoritmů, které se v procedurálním modelování využívají.
Vlastní praktickým přínosem autora bude proof-of-concept počítačové hry typu multi RPG survival simulace. Očekává se hratelnost po dobu alespoň 30 minut a otevřená rozhraní pro další rozvoj. Zároveň v produktu musí být použity výše zmíněné techniky a technologie.
Seznam doporučené literatury
Schell, Jesse, 2010, The art of geme desing. Amsterdam [etc.] : Elsevier.
McConnell, Steve, 1996, Rapid development. Redmond, Wash. : Microsoft Press.
Schell, Jesse, 2011, The art of game design. New York : Skip Press.
Seznam doporučené literatury
Schell, Jesse, 2010, The art of geme desing. Amsterdam [etc.] : Elsevier.
McConnell, Steve, 1996, Rapid development. Redmond, Wash. : Microsoft Press.
Schell, Jesse, 2011, The art of game design. New York : Skip Press.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka se v práci zaměřila na praktické aspekty implementace počítačových her. Zaměřila se na moderní techniky evolučních schémat a procedurálního generování. Studentka prokázala znalost znalosti z oblasti programovacích technik, počítačové 3D grafiky a numerických metod. Pro vývoj hry požila již existující technické zadání - proto její práce tuto část neobsahuje. Práce prošla kontrolou a nevykazuje prvky plagiátorství.