V bakalářské práci se zabývám tím, jakým způsobem funguje a vypadá zákulisí divadla. Společně s tím, co se v něm děje. Ve dvou divadlech v Praze popisuji menší činoherní divadlo, druhé větší, které je muzikálové. Snažím se zachytit temperamenty a smýšlení herců, společně s tím, jak fungují přípravy na představení, jaké zvyky a rituály si jednotlivě, ale i společně vytvořily, a snažit se zachytit, jaká je problematika genderu v pracovní oblasti.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s work, I will address a way how theater works behind the scenes, and also what is happening backstage. In two of Prague theaters I´ll descript a small performance, and the second that is bigger, and its musical. I try to catch temperament and thinking of actors, also how preparations on plays are made. I will describe what habits and rituals they created separately and together, and picture issues of gender in work Place.
V bakalářské práci se zabývám tím, jakým způsobem funguje a vypadá zákulisí divadla. Společně s tím, co se v něm děje. Ve dvou divadlech v Praze popisuji menší činoherní divadlo, druhé větší, které je muzikálové. Snažím se zachytit temperamenty a smýšlení herců, společně s tím, jak fungují přípravy na představení, jaké zvyky a rituály si jednotlivě, ale i společně vytvořily, a snažit se zachytit, jaká je problematika genderu v pracovní oblasti.
Anotace v angličtině
In my bachelor´s work, I will address a way how theater works behind the scenes, and also what is happening backstage. In two of Prague theaters I´ll descript a small performance, and the second that is bigger, and its musical. I try to catch temperament and thinking of actors, also how preparations on plays are made. I will describe what habits and rituals they created separately and together, and picture issues of gender in work Place.
Bakalářská práce se bude zabývat zákulisím divadla a jeho tradicemi, na základě vlastních zkušeností studentky v terénu. Své teorie bude studentka opírat o teorie divadla, divadelní antropologii, antropologii genderu a antropologii a teorii umění. Studentka pro svou práci využije kvalitativní výzkum, konkrétně případovou studii, pozorování, rozhovory.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se bude zabývat zákulisím divadla a jeho tradicemi, na základě vlastních zkušeností studentky v terénu. Své teorie bude studentka opírat o teorie divadla, divadelní antropologii, antropologii genderu a antropologii a teorii umění. Studentka pro svou práci využije kvalitativní výzkum, konkrétně případovou studii, pozorování, rozhovory.
Seznam doporučené literatury
BARBA,E. 2000. Slovník divadelní antropologie. Praha: Divadelní ústav Lidové noviny
BOTTON, de A; ARMSTRONG, J. 2014. Umění jako terapie. vyd. 1. Zlín: Phaidon
BROCKETT, O. G. 1999. Dějiny divadla. vyd. 1. Praha: Divadelní ústav
CÍSAŘ, J. 2011. Česká divadelní tradice: mýtus, nebo živá skutečnost? vyd. 1. Praha: Kant
CÍSAŘ, J. 2006. Přehled dějin českého divadla I. a II. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění
GOFFMAN, E. 1999. Všichni hrajeme divadlo. vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon
GROSENICKOVÁ, U. 2004. Ženy v umění 20. a 21. století. vyd. 1. Praha: Slovart
KLÍMA, M. 2006. Divadlo a interakce. vyd. 1. Praha: Pražská scéna
KULKA, J. 1991, Psychologie umění. vyd. 1. Praha: SPN
PACHMANOVÁ, M. 2004. Neznámá území českého moderního umění: pod lupou genderu. vyd. 1. Praha: Argo
RENZETTI, C. M; CURRAN, D. J. 2003. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum
SOCHOROVÁ, L. 1987. Sousedské divadlo doby národního obrození. Praha: Univerzita Karlova
TŘEŠTÍK, M. 2006. Umění vnímat umění. vyd. 2. Praha: Gasset
VELTRUSKÝ, J. 1994. Příspěvky k teorii divadla. vyd. 1. Praha: Divadelní ústav
ŽANTOVSKÁ, I. 2012. Divadlo jako komunikační médium. Praha: Akademie múzických umění
Seznam doporučené literatury
BARBA,E. 2000. Slovník divadelní antropologie. Praha: Divadelní ústav Lidové noviny
BOTTON, de A; ARMSTRONG, J. 2014. Umění jako terapie. vyd. 1. Zlín: Phaidon
BROCKETT, O. G. 1999. Dějiny divadla. vyd. 1. Praha: Divadelní ústav
CÍSAŘ, J. 2011. Česká divadelní tradice: mýtus, nebo živá skutečnost? vyd. 1. Praha: Kant
CÍSAŘ, J. 2006. Přehled dějin českého divadla I. a II. Praha: Nakladatelství Akademie múzických umění
GOFFMAN, E. 1999. Všichni hrajeme divadlo. vyd. 1. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon
GROSENICKOVÁ, U. 2004. Ženy v umění 20. a 21. století. vyd. 1. Praha: Slovart
KLÍMA, M. 2006. Divadlo a interakce. vyd. 1. Praha: Pražská scéna
KULKA, J. 1991, Psychologie umění. vyd. 1. Praha: SPN
PACHMANOVÁ, M. 2004. Neznámá území českého moderního umění: pod lupou genderu. vyd. 1. Praha: Argo
RENZETTI, C. M; CURRAN, D. J. 2003. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum
SOCHOROVÁ, L. 1987. Sousedské divadlo doby národního obrození. Praha: Univerzita Karlova
TŘEŠTÍK, M. 2006. Umění vnímat umění. vyd. 2. Praha: Gasset
VELTRUSKÝ, J. 1994. Příspěvky k teorii divadla. vyd. 1. Praha: Divadelní ústav
ŽANTOVSKÁ, I. 2012. Divadlo jako komunikační médium. Praha: Akademie múzických umění
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou BP, popsala cíle, metodologii, závěry. Byly přečteny posudky vedoucího i oponenta, proběhla rozprava. Komise se shodla na hodnocení.