Práce je zaměřena na analýzu drážních energetických výpočetních metod a tvorbu programu, který na základě parametrů tratě, drážních vozidel a jejich grafikonu simuluje okamžitou výkonovou spotřebu ve vymezeném úseku. Jedná se o samostatně spustitelný software se CSV zdrojem vstupních dat a možností generování souborů s výslednými hodnotami. Aplikace je psána v jazyce C#.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the analysis of today traction calculations methods and the development of a program, which simulates the energetic consumption in a specified span of a railway track based on its parameters, the schedule and the vehicles' characteristics. The program is a standalone application consuming CSV input data sources. The calculated results are saved into files of the same format. App's source code is written in C#.
Práce je zaměřena na analýzu drážních energetických výpočetních metod a tvorbu programu, který na základě parametrů tratě, drážních vozidel a jejich grafikonu simuluje okamžitou výkonovou spotřebu ve vymezeném úseku. Jedná se o samostatně spustitelný software se CSV zdrojem vstupních dat a možností generování souborů s výslednými hodnotami. Aplikace je psána v jazyce C#.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the analysis of today traction calculations methods and the development of a program, which simulates the energetic consumption in a specified span of a railway track based on its parameters, the schedule and the vehicles' characteristics. The program is a standalone application consuming CSV input data sources. The calculated results are saved into files of the same format. App's source code is written in C#.
1. Zhodnocení užívaných výpočetních metod
1.1. Výpočetní metoda dle předpisu SŽDC (ČSD) V7
1.2. Jiné používané metody
1.3. Volba výpočetní metody pro tvorbu software
2. Modely chování jednotlivých částí systému
2.1 Model napájecí soustavy
2.2 Model traťových poměrů
2.3 Model vlaku
3. Návrh software
3.1. Volba vhodných programových prostředků
3.2. Programování výpočetního jádra
3.3. Grafická nadstavba
4. Vyhodnocení výstupů
4.1. Srovnání výstupů software s výpočetní metodou dle SŽDC (ČSD) V7 na konkrétním příkladu
4.2. Doporučení pro aplikaci software
Zásady pro vypracování
1. Zhodnocení užívaných výpočetních metod
1.1. Výpočetní metoda dle předpisu SŽDC (ČSD) V7
1.2. Jiné používané metody
1.3. Volba výpočetní metody pro tvorbu software
2. Modely chování jednotlivých částí systému
2.1 Model napájecí soustavy
2.2 Model traťových poměrů
2.3 Model vlaku
3. Návrh software
3.1. Volba vhodných programových prostředků
3.2. Programování výpočetního jádra
3.3. Grafická nadstavba
4. Vyhodnocení výstupů
4.1. Srovnání výstupů software s výpočetní metodou dle SŽDC (ČSD) V7 na konkrétním příkladu
4.2. Doporučení pro aplikaci software
Seznam doporučené literatury
ČSD V7 Trakční výpočty, Federální ministerstvo dopravy, Praha 1982
Napájení elektrických drah III, Jansa F., Peleňský Š, ALFA 1976
Dynamika a energetika elektrické trakce, Drábek J., ALFA 1987
Elektromagnetická kompatibilita (EMC) drážních zařízení, Hlava K., Pardubice 2004
Pevné elektrické trakčné zariadenia, Lanákova, Oslovič, Univerzita Žilina 2006
Fahrdynamik des Schienenverkehrs; Wende, D.; 1. Auflage, B.G. Teubner, Stuttgart Leipzig Wiesbaden, 2003
Seznam doporučené literatury
ČSD V7 Trakční výpočty, Federální ministerstvo dopravy, Praha 1982
Napájení elektrických drah III, Jansa F., Peleňský Š, ALFA 1976
Dynamika a energetika elektrické trakce, Drábek J., ALFA 1987
Elektromagnetická kompatibilita (EMC) drážních zařízení, Hlava K., Pardubice 2004
Pevné elektrické trakčné zariadenia, Lanákova, Oslovič, Univerzita Žilina 2006
Fahrdynamik des Schienenverkehrs; Wende, D.; 1. Auflage, B.G. Teubner, Stuttgart Leipzig Wiesbaden, 2003
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy jak vedoucího diplomové práce, tak i oponenta diplmové práce. V následné diskuzi zodpověděl všechny dotazy komise.