Bakalářská práce na téma Fenomén školní nekázně na základních a středních školách bude zaměřena na chování a nekázeň žáků ve školním prostředí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky vztahující se k problematice kázeňských přestupků a chování žáků na základních a středních školách. V této části také budou zahrnuty příčiny a důsledky nekázně a školního neúspěchu. V praktické části práce bude využito kvantitativního výzkumného přístupu, za účelem získání dat bude provedeno dotazníkové šetření. Výzkumným souborem budou žáci a učitelé základních a středních škol. Očekávaným výsledkem výzkumu budou zjištění týkající se problematiky příčin, projevů a řešení nekázně ve školách, včetně komparace názorů žáků a učitelů na danou problematiku.
Anotace v angličtině
The Bachelor work on theme School indiscipline phenomenon in primary and secondary schools will focus on the behavior and misbehavior of students in the school environment. The theoretical part will summarize the available knowledge which relate to the issue of disciplinary offenses and the behavior of pupils at the primary and secondary schools. This part will also include the causes and consequences of indiscipline and school failure.
In the practical part will be used quantitative research approach. To obtain the data will be made the survay. The research group will be pupils and teachers of the primary and secondary schools. The expected results of the research will determine issues relating to the causes, symptoms and solutions indiscipline in schools. The bachelor work also include a comparation of the views of pupils and teachers on the issue.
Klíčová slova
Kázeň a nekázeň, žák, učitel, škola, chování, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
discipline and indiscipline, pupil, teacher, school, behavior, research.
Rozsah průvodní práce
78 s. (80 461 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma Fenomén školní nekázně na základních a středních školách bude zaměřena na chování a nekázeň žáků ve školním prostředí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky vztahující se k problematice kázeňských přestupků a chování žáků na základních a středních školách. V této části také budou zahrnuty příčiny a důsledky nekázně a školního neúspěchu. V praktické části práce bude využito kvantitativního výzkumného přístupu, za účelem získání dat bude provedeno dotazníkové šetření. Výzkumným souborem budou žáci a učitelé základních a středních škol. Očekávaným výsledkem výzkumu budou zjištění týkající se problematiky příčin, projevů a řešení nekázně ve školách, včetně komparace názorů žáků a učitelů na danou problematiku.
Anotace v angličtině
The Bachelor work on theme School indiscipline phenomenon in primary and secondary schools will focus on the behavior and misbehavior of students in the school environment. The theoretical part will summarize the available knowledge which relate to the issue of disciplinary offenses and the behavior of pupils at the primary and secondary schools. This part will also include the causes and consequences of indiscipline and school failure.
In the practical part will be used quantitative research approach. To obtain the data will be made the survay. The research group will be pupils and teachers of the primary and secondary schools. The expected results of the research will determine issues relating to the causes, symptoms and solutions indiscipline in schools. The bachelor work also include a comparation of the views of pupils and teachers on the issue.
Klíčová slova
Kázeň a nekázeň, žák, učitel, škola, chování, výzkum.
Klíčová slova v angličtině
discipline and indiscipline, pupil, teacher, school, behavior, research.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce na téma Fenomén školní nekázně na základních a středních školách bude zaměřena na chování a nekázeň žáků ve školním prostředí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky vztahující se k problematice kázeňských přestupků a chování žáků na základních a středních školách. V této části také budou zahrnuty příčiny a důsledky nekázně a školního neúspěchu. V praktické části práce bude využito kvantitativního výzkumného přístupu, za účelem získání dat bude provedeno dotazníkové šetření. Výzkumným souborem budou žáci a učitelé základních a středních škol. Očekávaným výsledkem výzkumu budou zjištění, týkající se problematiky příčin, projevů a řešení nekázně ve školách, včetně komparace názorů žáků a učitelů na danou problematiku.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce na téma Fenomén školní nekázně na základních a středních školách bude zaměřena na chování a nekázeň žáků ve školním prostředí. Teoretická část bude shrnovat dostupné poznatky vztahující se k problematice kázeňských přestupků a chování žáků na základních a středních školách. V této části také budou zahrnuty příčiny a důsledky nekázně a školního neúspěchu. V praktické části práce bude využito kvantitativního výzkumného přístupu, za účelem získání dat bude provedeno dotazníkové šetření. Výzkumným souborem budou žáci a učitelé základních a středních škol. Očekávaným výsledkem výzkumu budou zjištění, týkající se problematiky příčin, projevů a řešení nekázně ve školách, včetně komparace názorů žáků a učitelů na danou problematiku.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Školní kázeň: metody a strategie. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001, 267 s. ISBN 80-85866-80-3.
BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011, 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0.
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Vyd. 1. Praha: ISV, 1996, 302 s. ISBN 80-85866-15-3.
UHER, Jan. Problém kázně. Praha: Dědictví Komenského, 1924, 218 s.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
BENDL, Stanislav. Školní kázeň: metody a strategie. Vyd. 1. Praha: ISV, 2001, 267 s. ISBN 80-85866-80-3.
BENDL, Stanislav. Kázeňské problémy ve škole. Aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Triton, 2011, 260 s. ISBN 978-80-7387-436-0.
ČÁP, Jan. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Vyd. 1. Praha: ISV, 1996, 302 s. ISBN 80-85866-15-3.
UHER, Jan. Problém kázně. Praha: Dědictví Komenského, 1924, 218 s.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazečka představila závěrečnou práci z hlediska motivace, cílů, struktury, obsahu, metod a výsledků. Uchazečka zodpověděla dotazy členů komise.