Teoretická část mé bakalářské práce rozebírá základní rozdělení novorozenců, zmiňuji nejčastější typy infekce jako je pneumonie, GBS infekce, meningitidu a sepsi u novorozenců. Velmi důležitá je hygiena rukou zdravotníků, což také zmiňuji v bakalářské práci. V neposlední řadě popisuji infekci spojenou se zdravotní péčí. Ve výzkumné části zmapuji epidemiologickou situaci infekcí a sepsí v ČR.
Anotace v angličtině
The teoretical part of this bachelor thesis analyzizes the basic distribution of a newborns. I mention the most common types of infections like pneumony, GBS infection, meningitis and newborn sepsis. In my bachelor thesis i also mention, that a hand hygiene of healthcare profesionals is very important. Last but not least, i mention a healthcare associated infection. In the research part of this paper i will map epidemiological situation of the infections and sepsies in a Czech Republic.
Klíčová slova
novorozenec, infekce, sepse, patogeny, infekce spojená se zdravotní péčí
Teoretická část mé bakalářské práce rozebírá základní rozdělení novorozenců, zmiňuji nejčastější typy infekce jako je pneumonie, GBS infekce, meningitidu a sepsi u novorozenců. Velmi důležitá je hygiena rukou zdravotníků, což také zmiňuji v bakalářské práci. V neposlední řadě popisuji infekci spojenou se zdravotní péčí. Ve výzkumné části zmapuji epidemiologickou situaci infekcí a sepsí v ČR.
Anotace v angličtině
The teoretical part of this bachelor thesis analyzizes the basic distribution of a newborns. I mention the most common types of infections like pneumony, GBS infection, meningitis and newborn sepsis. In my bachelor thesis i also mention, that a hand hygiene of healthcare profesionals is very important. Last but not least, i mention a healthcare associated infection. In the research part of this paper i will map epidemiological situation of the infections and sepsies in a Czech Republic.
Klíčová slova
novorozenec, infekce, sepse, patogeny, infekce spojená se zdravotní péčí
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2013, 118 s. ISBN 978-80-246-2253-8.
2. FENDRYCHOVÁ, Jaroslava, Ivo BOREK a Petr JEHLIČKA. Intenzivní péče o novorozence. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2007, 404 s. ISBN 978-80-7013-447-4.
3. MUNTAU, Ania Carolina. Pediatrie. 6. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 608 s. ISBN 978-3-437-43393-1.
4. STRAŇÁK, Zbyněk, Jan JANOTA a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 2. přeprac. vyd. Praha: Mladá fronta, 2015, 253 s. ISBN 978-80-204-3861-4.
5. TUČEK, Milan, Alena SLÁMOVÁ a Petr JEHLIČKA. Hygiena a epidemiologie pro bakaláře. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 204 s. ISBN 978-80-246-2136-4.
Seznam doporučené literatury
1. DORT, Jiří, Eva DORTOVÁ a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2013, 118 s. ISBN 978-80-246-2253-8.
2. FENDRYCHOVÁ, Jaroslava, Ivo BOREK a Petr JEHLIČKA. Intenzivní péče o novorozence. 1. vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2007, 404 s. ISBN 978-80-7013-447-4.
3. MUNTAU, Ania Carolina. Pediatrie. 6. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014, 608 s. ISBN 978-3-437-43393-1.
4. STRAŇÁK, Zbyněk, Jan JANOTA a Petr JEHLIČKA. Neonatologie. 2. přeprac. vyd. Praha: Mladá fronta, 2015, 253 s. ISBN 978-80-204-3861-4.
5. TUČEK, Milan, Alena SLÁMOVÁ a Petr JEHLIČKA. Hygiena a epidemiologie pro bakaláře. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2012, 204 s. ISBN 978-80-246-2136-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Z jakého důvodu jste vyřadila 6 dotazníků z hodnocení?
2. K hodnocení znalostí NLZP jste převzala tabulku, která byla určena pro studenty. Na základě čeho se domníváte, že tyto dvě skupiny respondentů můžete posuzovat podle stejné škály?
3. V otázkách zaměřených na dezinfekci rukou se ptáte na správné odpovědi dle WHO. Jsou metodické pokyny zdravotnického zařízení v souladu s WHO?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.