Bakalářská práce se zabývá tématikou franchisingu a záležitostmi, které s tímto druhem podnikání souvisí. Současně je zde analyzována finanční situace podniku Žabka, který funguje na principu franchisy. Teoretická část vymezuje základní pojmy, definice, typy a odvětví. Dále je zmiňována historie franchisingu a náležitosti franchisové smlouvy. Praktická část je zaměřena na aplikování vybraných poměrových ukazatelů na již zmíněném podniku. Na základě výsledků finanční analýzy jsou navržena vlastní doporučení vedoucí ke zvýšení zisku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of franchising and matters related to this type of business. At the same time, the financial situation of Žabka, which operates on the principle of franchise, is analyzed here. The theoretical part defines the basic concepts, definitions, types and sectors. Furthermore, the history of franchising and the requirements of a franchise contract are mentioned. The practical part is focused on applying selected ratio indicators on the above mentioned company. Based on the results of the financial analysis, own recommendations are proposed to increase profit.
Klíčová slova
Franchising, franchisor, franchisant, podnikání, finanční analýza
Bakalářská práce se zabývá tématikou franchisingu a záležitostmi, které s tímto druhem podnikání souvisí. Současně je zde analyzována finanční situace podniku Žabka, který funguje na principu franchisy. Teoretická část vymezuje základní pojmy, definice, typy a odvětví. Dále je zmiňována historie franchisingu a náležitosti franchisové smlouvy. Praktická část je zaměřena na aplikování vybraných poměrových ukazatelů na již zmíněném podniku. Na základě výsledků finanční analýzy jsou navržena vlastní doporučení vedoucí ke zvýšení zisku.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of franchising and matters related to this type of business. At the same time, the financial situation of Žabka, which operates on the principle of franchise, is analyzed here. The theoretical part defines the basic concepts, definitions, types and sectors. Furthermore, the history of franchising and the requirements of a franchise contract are mentioned. The practical part is focused on applying selected ratio indicators on the above mentioned company. Based on the results of the financial analysis, own recommendations are proposed to increase profit.
Klíčová slova
Franchising, franchisor, franchisant, podnikání, finanční analýza
Záměrem práce je charakterizovat základní principy franšízové spolupráce firem a možnosti jejich založení v České republice v komparaci se zahraničím. Dále budou analyzovány podmínky vzniku a provozování vybrané franšízy na českém trhu a po zhodnocení finanční situace franšízy budou navržena opatření pro zvýšení zisku firmy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Podmínky vzniku a základní principy franšízové spolupráce firem.
- Analýza hospodaření vybrané franšízy.
- Návrh opatření a doporučení vedoucí k dosažení vyššího zisku franšízy.
Zásady pro vypracování
Záměrem práce je charakterizovat základní principy franšízové spolupráce firem a možnosti jejich založení v České republice v komparaci se zahraničím. Dále budou analyzovány podmínky vzniku a provozování vybrané franšízy na českém trhu a po zhodnocení finanční situace franšízy budou navržena opatření pro zvýšení zisku firmy.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů.
- Podmínky vzniku a základní principy franšízové spolupráce firem.
- Analýza hospodaření vybrané franšízy.
- Návrh opatření a doporučení vedoucí k dosažení vyššího zisku franšízy.
Seznam doporučené literatury
Česká asociace franchisingu. Franchising v České republice. Praha, 2015. Nakladatel Česká asociace franchisingu. ISBN: 978-80-260-6814-3.
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Franchising. Podnikání pod cizím jménem, 3. Vydání. Praha: Nakladatelství C. H.Beck, 2009. ISBN: 978-80-7400-174-1.
SRPOVÁ, J. a VEBER, J. Podnikání malé a střední firmy. Vydavatel Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-4520-6.
SYNEK, M. a KISLINGEROVÁ, E. Podniková ekonomika: 5. přepracované vydání. Praha: Nakladatelství C.H.Beck, 2010. ISBN: 978-80-7400-336-3.
Seznam doporučené literatury
Česká asociace franchisingu. Franchising v České republice. Praha, 2015. Nakladatel Česká asociace franchisingu. ISBN: 978-80-260-6814-3.
ŘEZNÍČKOVÁ, M. Franchising. Podnikání pod cizím jménem, 3. Vydání. Praha: Nakladatelství C. H.Beck, 2009. ISBN: 978-80-7400-174-1.
SRPOVÁ, J. a VEBER, J. Podnikání malé a střední firmy. Vydavatel Grada, 2012. ISBN: 978-80-247-4520-6.
SYNEK, M. a KISLINGEROVÁ, E. Podniková ekonomika: 5. přepracované vydání. Praha: Nakladatelství C.H.Beck, 2010. ISBN: 978-80-7400-336-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi bakalářskou práci s názvem Vznik a provozování franšízy v podnikatelském prostředí České republiky. Cílem práce bylo charakterizovat základní principy franšízové spolupráce firem a možnosti jejich založení v ČR v komparaci se zahraničím. Dále byla provedena analýza podmínek vzniku a provozování vybrané franšízy na českém trhu a po zhodnocení finanční situace byla navržena opatření pro zvýšení zisku firmy. Studentka částečně zodpověděla následující otázky: Přestože míra zadluženosti firmy v analyzovaném období klesla, v roce 2017 činila necelých 40 %. Zhodnoťte, zda takto vysoká míra zadluženosti představuje pro firmu riziko, popřípadě navrhněte opatření, která by mohla firma přijmout, aby míru zadluženosti snížila. Jaká je optimální struktura vlastního a cizího kapitálu? Co by mělo být splaceno dříve pohledávky nebo závazky? Kde máte uvedena zdrojová data? Cíl práce byl splněn.