Bakalářská práce se zabývá rozvojem řečových dovedností za pomocí učebních aktivit, které zahrnují sociální interakci v anglickém jazyce. Hlavním cílem práce je zjistit, zda učitel do své výuky zařazuje aktivity, během nichž mohou žáci procvičovat sociální interakci v angličtině. V teoretické části je definován pojem sociální interakce ve vztahu k tématu této práce, dále je zde představen rozvoj sociální interakce v hodinách anglického jazyka a také učební aktivity, které vyžadují komunikaci žáků. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of developing speaking skills through activities which are based on social interaction. The main aim of this paper is to find out whether the teacher provides the learners with opportunities during which they can participate in social interaction in English. The theoretical part defines the term social interaction in relation to the topic of the thesis, mentions the development of social interaction in English classes and provides examples of communicative activities. The practical part presents the outcomes and findings of the research.
Klíčová slova
sociální interakce, komunikativní kompetence, komunikační přístup k výuce anglického jazyka, komunikativní aktivity
Klíčová slova v angličtině
social interaction, communicative competence, communicative language teaching, communicative activities
Rozsah průvodní práce
60s. (103 626 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rozvojem řečových dovedností za pomocí učebních aktivit, které zahrnují sociální interakci v anglickém jazyce. Hlavním cílem práce je zjistit, zda učitel do své výuky zařazuje aktivity, během nichž mohou žáci procvičovat sociální interakci v angličtině. V teoretické části je definován pojem sociální interakce ve vztahu k tématu této práce, dále je zde představen rozvoj sociální interakce v hodinách anglického jazyka a také učební aktivity, které vyžadují komunikaci žáků. V praktické části jsou prezentovány výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the issue of developing speaking skills through activities which are based on social interaction. The main aim of this paper is to find out whether the teacher provides the learners with opportunities during which they can participate in social interaction in English. The theoretical part defines the term social interaction in relation to the topic of the thesis, mentions the development of social interaction in English classes and provides examples of communicative activities. The practical part presents the outcomes and findings of the research.
Klíčová slova
sociální interakce, komunikativní kompetence, komunikační přístup k výuce anglického jazyka, komunikativní aktivity
Klíčová slova v angličtině
social interaction, communicative competence, communicative language teaching, communicative activities
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou podpory interakce ve výuce anglického jazyka na základní škole. S oporou v relevantních dokumentech (RVP ZV, Společný evropský referenční rámec pro jazyky) bude v úvodu teoretické části nejprve diskutovat důležitost sociální interakce v rámci obecných cílů základního vzdělávání a cílů výuky anglického jazyka na základní škole. Dále studentka zasadí rozvoj interakce v mluveném jazyce do kontextu výuky anglického jazyka a následně bude diskutovat relevantní typy učebních aktivit, které umožňují žákům rozvoj sociální interakce v mluvené angličtině.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a jak jsou žáci závěrečných ročníků základní školy na sociální interakci připravováni. Studentka využije metodu pozorování.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své bakalářské práci bude zabývat problematikou podpory interakce ve výuce anglického jazyka na základní škole. S oporou v relevantních dokumentech (RVP ZV, Společný evropský referenční rámec pro jazyky) bude v úvodu teoretické části nejprve diskutovat důležitost sociální interakce v rámci obecných cílů základního vzdělávání a cílů výuky anglického jazyka na základní škole. Dále studentka zasadí rozvoj interakce v mluveném jazyce do kontextu výuky anglického jazyka a následně bude diskutovat relevantní typy učebních aktivit, které umožňují žákům rozvoj sociální interakce v mluvené angličtině.
V praktické části práce realizuje vlastní výzkumné šetření s cílem zjistit, zda a jak jsou žáci závěrečných ročníků základní školy na sociální interakci připravováni. Studentka využije metodu pozorování.
Seznam doporučené literatury
COUNCIL FOR CULTURAL CO-OPERATION, Education COMMITTEE, MODERN LANGUAGES DIVISION a STRASBOURG. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. 3. pr. Cambridge: Cambridge Univ. Press, 2001. ISBN 0521005310.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007. ISBN 9781405853118.
Goh, Christine Chuen Meng and Burns, Anne, 2012, Teaching speaking. 1. New York : Cambridge University Press.
BROWN, Gillian a George YULE. Teaching the spoken language: an approach based on the analysis of conversational English. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge language teaching library. ISBN 0521273846.
WINGATE, Jim. Getting beginners to talk. Hemel Hempstead: Prentice Hall, 1993. Classroom techniques and resources. ISBN 0133577082.
MALAMAH-THOMAS, Ann. Classroom interaction. Oxford: Oxford University Press, 1991. Language teaching. ISBN 019437131x.
BYRNE, Donn. Techniques for classroom interaction. London: Longman, 1990. Longman keys to language teaching. ISBN 0582746272.
OLIVER, Rhonda a Jenefer PHILP. Focus on oral interaction. Oxford: Oxford University Press, 2014. Oxford key concepts for the language classroom. ISBN 978-0-19-400084-0.
EDITED BY JACK C. RICHARDS a WILLY A. RENANDYA. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. 8th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0521004403
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan, 2011. Macmillan books for teachers. ISBN 978-0-230-72984-1.
Seznam doporučené literatury
COUNCIL FOR CULTURAL CO-OPERATION, Education COMMITTEE, MODERN LANGUAGES DIVISION a STRASBOURG. Common European Framework of Reference for Languages: learning, teaching, assessment. 3. pr. Cambridge: Cambridge Univ. Press, 2001. ISBN 0521005310.
HARMER, Jeremy. The practice of English language teaching. 4th edition. Harlow: Longman, 2007. ISBN 9781405853118.
Goh, Christine Chuen Meng and Burns, Anne, 2012, Teaching speaking. 1. New York : Cambridge University Press.
BROWN, Gillian a George YULE. Teaching the spoken language: an approach based on the analysis of conversational English. Cambridge: Cambridge University Press, 1991. Cambridge language teaching library. ISBN 0521273846.
WINGATE, Jim. Getting beginners to talk. Hemel Hempstead: Prentice Hall, 1993. Classroom techniques and resources. ISBN 0133577082.
MALAMAH-THOMAS, Ann. Classroom interaction. Oxford: Oxford University Press, 1991. Language teaching. ISBN 019437131x.
BYRNE, Donn. Techniques for classroom interaction. London: Longman, 1990. Longman keys to language teaching. ISBN 0582746272.
OLIVER, Rhonda a Jenefer PHILP. Focus on oral interaction. Oxford: Oxford University Press, 2014. Oxford key concepts for the language classroom. ISBN 978-0-19-400084-0.
EDITED BY JACK C. RICHARDS a WILLY A. RENANDYA. Methodology in language teaching: an anthology of current practice. 8th print. Cambridge: Cambridge University Press, 2006. ISBN 0521004403
SCRIVENER, Jim. Learning teaching: the essential guide to English language teaching. 3rd ed. Oxford: Macmillan, 2011. Macmillan books for teachers. ISBN 978-0-230-72984-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou práci a bohužel nedokázala adekvátně reagovat na připomínky a otázky uvedené v posudcích. Z tohoto důvodu se komise shodla na hodnocení E