Tato bakalářská práce se zabývá spotřebním chováním zákazníků internetových obchodů. Tato bakalářská práce je zaměřená na definici spotřebitele, spotřební chování - jak zákazníka ovlivňují jeho potřeby, zájmy a motivace a je zde popsán rozhodovací proces zákazníka.
V druhé části je představení společnosti, představení jejích produktů. Průzkumem dané společnosti jsou zjišťovány aspekty týkající se nakupování produktů této firmy např. poměr zákazníka z hlediska pohlaví, četnost nákupu, průměrná hodnota jedné objednávky, vliv změny ceny a pořádané akce na zákazníka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with consumer behavior of online customers. Focusing on the practical part, the definition of a consumer is provided as well as consumers' behavior and their subsequent influence on one´s needs, interests and motivations. The process of customers´ decision making is also described.
The second part is about the introduction of the company and its products. The survey concentrates on the aspects related to the purchase of the products typical of the company, for instance, customers´ proportion by genders, frequency of a purchase, an average price of a single order, the effects of price changes and promotions.
Tato bakalářská práce se zabývá spotřebním chováním zákazníků internetových obchodů. Tato bakalářská práce je zaměřená na definici spotřebitele, spotřební chování - jak zákazníka ovlivňují jeho potřeby, zájmy a motivace a je zde popsán rozhodovací proces zákazníka.
V druhé části je představení společnosti, představení jejích produktů. Průzkumem dané společnosti jsou zjišťovány aspekty týkající se nakupování produktů této firmy např. poměr zákazníka z hlediska pohlaví, četnost nákupu, průměrná hodnota jedné objednávky, vliv změny ceny a pořádané akce na zákazníka.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with consumer behavior of online customers. Focusing on the practical part, the definition of a consumer is provided as well as consumers' behavior and their subsequent influence on one´s needs, interests and motivations. The process of customers´ decision making is also described.
The second part is about the introduction of the company and its products. The survey concentrates on the aspects related to the purchase of the products typical of the company, for instance, customers´ proportion by genders, frequency of a purchase, an average price of a single order, the effects of price changes and promotions.
Cílem práce je pro vybraný tržní segment identifikovat faktory, které spotřebitele ovlivňují v jejich nákupním chování, a popisuje jejich nákupní rozhodovací proces. Na základě empirického výzkumu analyzovat získaná data a sestavit základní typologii zákazníků včetně definice základních person.
Osnova:
Definice spotřebitele a jeho chování
Základní možnosti segmentace spotřebitelů
Marketingový výzkum spotřebitelů vybraného sektoru
Identifikace základních faktorů ovlivňujících nákupní chování
Vyhodnocení výsledků marketingového výzkumu
Zásady pro vypracování
Cílem práce je pro vybraný tržní segment identifikovat faktory, které spotřebitele ovlivňují v jejich nákupním chování, a popisuje jejich nákupní rozhodovací proces. Na základě empirického výzkumu analyzovat získaná data a sestavit základní typologii zákazníků včetně definice základních person.
Osnova:
Definice spotřebitele a jeho chování
Základní možnosti segmentace spotřebitelů
Marketingový výzkum spotřebitelů vybraného sektoru
Identifikace základních faktorů ovlivňujících nákupní chování
Vyhodnocení výsledků marketingového výzkumu
Seznam doporučené literatury
GEFFROY, Edgar K. Digitální zákazník - náš protivník, nebo partner?: online clienting, aneb, Zákazníci dnes nakupují jinak. Přeložil Jiří PONDĚLÍČEK. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-255-0
LEHTINEN, Jarmo a Alena SVOZILOVÁ. Aktivní CRM: řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1814-9
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3
Seznam doporučené literatury
GEFFROY, Edgar K. Digitální zákazník - náš protivník, nebo partner?: online clienting, aneb, Zákazníci dnes nakupují jinak. Přeložil Jiří PONDĚLÍČEK. Praha: Management Press, 2013. ISBN 978-80-7261-255-0
LEHTINEN, Jarmo a Alena SVOZILOVÁ. Aktivní CRM: řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1814-9
VYSEKALOVÁ, Jitka. Chování zákazníka: jak odkrýt tajemství "černé skříňky". Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka nejdříve prezentovala svoji bakalářskou práci
Spotřebitelské chování uživatelů internetových obchodů / Typologie zákazníků.
Cíl práce:
Cílem práce je pro vybraný tržní segment identifikovat faktory, které spotřebitele
ovlivňují v jejich nákupním chování, a popisuje jejich nákupní rozhodovací proces.
Na základě empirického výzkumu analyzovat získaná data a sestavit základní typologii zákazníků včetně definice základních person.
Prezentace byla provedena. Vytčené cíle byly částečně naplněny, komise měla několik výhrad k bakalářské práci.
Otázky vedoucího práce:
1. Pro identifikaci základních faktorů, které ovlivňují nákupní chování, jste zvolila data z databáze zákazníků a tržeb. Myslíte, že je to ten nejlepší způsob jak identifikovat potencionální zákazníky elektronického obchodu
a jak zjistit jejich nákupní preference?
2. Vzhledem k tomu, že Vám společnost umožnila přístup do své databáze, zajímala se pak o závěry Vaší práce a Vaše doporučení?
Odpovědi na otázky vedoucího práce i odpovědi na další doplňující otázky členů zkušební komise byly vyhovující.