Práce se zaměřuje na otázku etnografie lesních mateřských školek. Stručně se zabývá metodologií sociálních výzkumů. Zabývá se také tématem výchovy v přírodě a lesní pedagogiky. Následuje část zabývající se definicí a legislativním rámcem lesních mateřských školek v České republice. V poslední části je shrnut průběh výzkumu v několika lesních mateřských školkách a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The main focus of this thesis is the question of forest kindergarden ethnography. It concisely deals with methodology of social research. Also, my thesis includes the topic of education in nature and pedagogy. It's followed by a section which deals with definition and legal framework of forest kindergardens in Czech republic. In the last section, there is summarized process of research in several forest kindergardens and its evaluation.
Klíčová slova
Lesní mateřská školka, lesní klub, Česká republika, výchova v přírodě
Klíčová slova v angličtině
Forest kindergarden, forest club, Czech republic, education in nature
Rozsah průvodní práce
52 s. (63 374 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zaměřuje na otázku etnografie lesních mateřských školek. Stručně se zabývá metodologií sociálních výzkumů. Zabývá se také tématem výchovy v přírodě a lesní pedagogiky. Následuje část zabývající se definicí a legislativním rámcem lesních mateřských školek v České republice. V poslední části je shrnut průběh výzkumu v několika lesních mateřských školkách a jeho vyhodnocení.
Anotace v angličtině
The main focus of this thesis is the question of forest kindergarden ethnography. It concisely deals with methodology of social research. Also, my thesis includes the topic of education in nature and pedagogy. It's followed by a section which deals with definition and legal framework of forest kindergardens in Czech republic. In the last section, there is summarized process of research in several forest kindergardens and its evaluation.
Klíčová slova
Lesní mateřská školka, lesní klub, Česká republika, výchova v přírodě
Klíčová slova v angličtině
Forest kindergarden, forest club, Czech republic, education in nature
Zásady pro vypracování
Student provede terénní výzkum v prostředí lesních mateřských školek. Využije především kvalitativní metody sociální a kulturní antropologie.
Zásady pro vypracování
Student provede terénní výzkum v prostředí lesních mateřských školek. Využije především kvalitativní metody sociální a kulturní antropologie.
Seznam doporučené literatury
CORNELL, J. Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Vyd. 1. Praha:
Portál, 2012
DOUŠA, R. a kol. Úvod do etnologického výzkumu. Brno, 2014.
LEBLOVÁ, E. Environmentální výchova v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál,
2012.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008.
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009.
SOUKUP, M. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii. Praha: Karolinum, 2014.
TOUŠEK, L. a kol. Kapitoly z kvalitativního výzkumu. Plzeň, 2015.
VOŠAHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní
rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Vyd. 1. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010.
Seznam doporučené literatury
CORNELL, J. Objevujeme přírodu: učení hrou a prožitkem. Vyd. 1. Praha:
Portál, 2012
DOUŠA, R. a kol. Úvod do etnologického výzkumu. Brno, 2014.
LEBLOVÁ, E. Environmentální výchova v mateřské škole. Vyd. 1. Praha: Portál,
2012.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Praha: Portál, 2008.
REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Grada, 2009.
SOUKUP, M. Terénní výzkum v sociální a kulturní antropologii. Praha: Karolinum, 2014.
TOUŠEK, L. a kol. Kapitoly z kvalitativního výzkumu. Plzeň, 2015.
VOŠAHLÍKOVÁ, T. Ekoškolky a lesní mateřské školy: praktický manuál pro aktivní
rodiče, pedagogy a zřizovatele mateřských škol. Vyd. 1. Praha: Ministerstvo životního prostředí, 2010.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila svou bakalářskou práci. Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka odpověděla na otázky členů komise.