Práce pojednává o studentech oboru Zdravotnický záchranář bakalářského a vyššího odborného studia z úhlu pohledu jejich řidičských zkušeností a dovedností. Shrnuje požadavky na pracovní pozici řidič záchranář a zkoumá připravenost absolventů na výkon této pozice. Práce pracuje s předpokladem, že v současné době jsou řidičské kompetence uchazečů o práci řidiče vozidla ZZS opomíjeny na úkor kompetencí ošetřovatelských.
Anotace v angličtině
The work examines bachelor college students of the Paramedic branch of study from the perspective of their driving skills and abilities. It summarizes the requirements for the Ambulance driver job title and examines the readiness for the job of fresh graduates. This work assumes that currently medical competence of Ambulance driver applicants is emphasised while their driver competence is neglected.
Klíčová slova
řidič, řidič záchranář, vozidlo s právem přednostní jízdy
Klíčová slova v angličtině
Driver, driver-paramedic, a vehicle with the right of preferential passage
Rozsah průvodní práce
68
Jazyk
CZ
Anotace
Práce pojednává o studentech oboru Zdravotnický záchranář bakalářského a vyššího odborného studia z úhlu pohledu jejich řidičských zkušeností a dovedností. Shrnuje požadavky na pracovní pozici řidič záchranář a zkoumá připravenost absolventů na výkon této pozice. Práce pracuje s předpokladem, že v současné době jsou řidičské kompetence uchazečů o práci řidiče vozidla ZZS opomíjeny na úkor kompetencí ošetřovatelských.
Anotace v angličtině
The work examines bachelor college students of the Paramedic branch of study from the perspective of their driving skills and abilities. It summarizes the requirements for the Ambulance driver job title and examines the readiness for the job of fresh graduates. This work assumes that currently medical competence of Ambulance driver applicants is emphasised while their driver competence is neglected.
Klíčová slova
řidič, řidič záchranář, vozidlo s právem přednostní jízdy
Klíčová slova v angličtině
Driver, driver-paramedic, a vehicle with the right of preferential passage
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily I: pro 1. ročník SOU. 2., přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 2005. ISBN 978-807-3330-354.
2. ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4119-2.
3. REMEŠ, Roman a Silvia TRNOVSKÁ. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4530-5.
4. BULÍKOVÁ, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
5. PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily II: pro 2. ročník SOU. 2., přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 2006. ISBN 80-7333-038-5.
Seznam doporučené literatury
1. PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily I: pro 1. ročník SOU. 2., přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 2005. ISBN 978-807-3330-354.
2. ANDRŠOVÁ, Alena. Psychologie a komunikace pro záchranáře: v praxi. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4119-2.
3. REMEŠ, Roman a Silvia TRNOVSKÁ. Praktická příručka přednemocniční urgentní medicíny. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4530-5.
4. BULÍKOVÁ, Táňa. EKG pro záchranáře nekardiology. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5307-2.
5. PILÁRIK, Milan a Jiří PABST. Automobily II: pro 2. ročník SOU. 2., přeprac. vyd. Praha: Informatorium, 2006. ISBN 80-7333-038-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: D
Hodnocení oponenta I.: F
Doplňující otázky k obhajobě: žádné doplňující otázky
Hodnocení oponenta II.: E
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Na základě jakých primárních zdrojů vznikají interní směrnice týkající se adaptačního procesu pro NLZP ve zdravotnictví?
2. Domníváte se, že je správný postup, pokud porovnáváte data získaná napříč celou republikou (uvedená v praktické části práce) s požadavky pouze jedné ZZS uvedené v teoretické části práce?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.