Práce se zabývá zkoumáním vazeb mezi dvěma základními podnikovými koncepty. Jedná se o propojení společenské odpovědnosti firem a podnikové kultury. Cílem práce je pomocí analýzy sekundárních dat identifikovat a zhodnotit způsoby, kterými se aktivity spojené s aplikací konceptu CSR projevují v podnikové kultuře. Podstatnou součástí pro naplnění cíle je teoretické vymezení základní problematiky a následné nastavení konkrétních vazeb pro úspěšné provedení analýzy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the study of the relation between two basic business concepts. It is a connection between Corporate Social Responsibility and corporate culture. The aim of the thesis is to use secondary data analysis to identify and evaluate how activities associated with the application of the concept of CSR show themselves in corporate culture. An essential part of fulfilling the goal is the theoretical definition of the basic issues and the subsequent setting of specific relation for successful analysis.
Corporate Social Responsibility, corporate culture, company, reporting, analysis
Rozsah průvodní práce
78 s. (131 331 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá zkoumáním vazeb mezi dvěma základními podnikovými koncepty. Jedná se o propojení společenské odpovědnosti firem a podnikové kultury. Cílem práce je pomocí analýzy sekundárních dat identifikovat a zhodnotit způsoby, kterými se aktivity spojené s aplikací konceptu CSR projevují v podnikové kultuře. Podstatnou součástí pro naplnění cíle je teoretické vymezení základní problematiky a následné nastavení konkrétních vazeb pro úspěšné provedení analýzy.
Anotace v angličtině
The thesis deals with the study of the relation between two basic business concepts. It is a connection between Corporate Social Responsibility and corporate culture. The aim of the thesis is to use secondary data analysis to identify and evaluate how activities associated with the application of the concept of CSR show themselves in corporate culture. An essential part of fulfilling the goal is the theoretical definition of the basic issues and the subsequent setting of specific relation for successful analysis.
Corporate Social Responsibility, corporate culture, company, reporting, analysis
Zásady pro vypracování
Cílem práce je pomocí analýzy sekundárních dat identifikovat a zhodnotit způsoby, kterými se aktivity spojené s aplikací konceptu CSR projevují v podnikové kultuře.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky Společenské odpovědnosti firem a podnikové kultury.
- Charakteristika metodologie provedeného šetření.
- Analýza způsobů, kterými se aktivity CSR odrážejí v podnikové kultuře.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je pomocí analýzy sekundárních dat identifikovat a zhodnotit způsoby, kterými se aktivity spojené s aplikací konceptu CSR projevují v podnikové kultuře.
Osnova:
- Stanovení metod zpracování diplomové práce.
- Teoretické vymezení problematiky Společenské odpovědnosti firem a podnikové kultury.
- Charakteristika metodologie provedeného šetření.
- Analýza způsobů, kterými se aktivity CSR odrážejí v podnikové kultuře.
- Zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení ke zlepšení.
- Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
BEAL, B.D. Corporate social responsibility: definition, core issues, and recent developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. 95 s. ISBN: 978-1-4522-9156-7. Příručky.
KAŠPAROVÁ, K., KUNZ V. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vydání. Praha: Grada, 2013. 159 s. ISBN: 978-80-247-4480-3.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 238 s. ISBN: 978-80-247-2951-0.
PAVLÍK, M., BĚLČÍK, M. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 169 s. ISBN: 978-80-247-3157-5.
ROLNÝ, I. Budujeme důvěryhodnou firmu. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2014. 165 s. ISBN: 978-80-7400-286-1.
Seznam doporučené literatury
BEAL, B.D. Corporate social responsibility: definition, core issues, and recent developments. Los Angeles: Sage Publications, 2014. 95 s. ISBN: 978-1-4522-9156-7. Příručky.
KAŠPAROVÁ, K., KUNZ V. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. 1. vydání. Praha: Grada, 2013. 159 s. ISBN: 978-80-247-4480-3.
LUKÁŠOVÁ, R. Organizační kultura a její změna. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 238 s. ISBN: 978-80-247-2951-0.
PAVLÍK, M., BĚLČÍK, M. Společenská odpovědnost organizace: CSR v praxi a jak s ním dál. 1. vydání. Praha: Grada, 2010. 169 s. ISBN: 978-80-247-3157-5.
ROLNÝ, I. Budujeme důvěryhodnou firmu. 1. vydání. Praha: C.H. Beck, 2014. 165 s. ISBN: 978-80-7400-286-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Odraz konceptu Corporate Social Responsibility v podnikové kultuře.
Otázky dle posudku vedoucího diplomové práce:
Jakým směrem se podle Vašeho názoru bude ubírat rozvíjení konceptu CSR v budoucnu?
}
Co je podle Vašeho názoru příčinou neukotvení konceptu CSR do mise, vize či hodnot analyzovaných firem?
}
Otázky dle posudku oponenta diplomové práce:
V úvodu uvádíte, že přínosem práce je odhalit prvky, které vypovídají o odpovědnosti podniku. Můžete tyto prvky stručně aplikovat na společnost ČEZ a.s. a srovnat tuto společnost s výsledky podniků, na které bylo zaměřeno Vaše šetření?
}
Zabývají se podle Vašeho názoru, konceptem CSR i české podniky dostatečně?
}
Jaké jsou zásadní faktory, které brání většímu uplatňování konceptu CSR v českých podnicích?