Práce se soustředí na problematiku ochrany obyvatelstva. Představuje systém výchovy a vzdělávání v této oblasti na základních, středních i vysokých školách, ale i na poli vzdělávání pedagogů a odborníků. Věnuje se také ukotvení tohoto systému v konkrétních vládních dokumentech a jeho funkčnosti v školské praxi. Na základě odborné literatury a dat získaných výzkumem přináší návrhy a opatření, které mohou vést ke zdokonalení systému výchovy a vzdělávání na poli ochrany obyvatelstva.
Anotace v angličtině
The document is focused on protection of the population theme. It introduces the system of upbringing and education in this topic in primary, secondary schools, universities and education of educators and experts. It deals with inclusion of this system in specific government documents and it's functionality in school practice. Based on professional literature and data gathered by the research it brings proposals and measures which can lead to improvement of the system of upbringing and education in topic of protection of the population.
Klíčová slova
výchova, vzdělávání, základní školy, střední školy, ochrana obyvatelstva, koncepce
Klíčová slova v angličtině
upbringing, education, primary schools, secondary schools, protection of the population, conceptions
Rozsah průvodní práce
81 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se soustředí na problematiku ochrany obyvatelstva. Představuje systém výchovy a vzdělávání v této oblasti na základních, středních i vysokých školách, ale i na poli vzdělávání pedagogů a odborníků. Věnuje se také ukotvení tohoto systému v konkrétních vládních dokumentech a jeho funkčnosti v školské praxi. Na základě odborné literatury a dat získaných výzkumem přináší návrhy a opatření, které mohou vést ke zdokonalení systému výchovy a vzdělávání na poli ochrany obyvatelstva.
Anotace v angličtině
The document is focused on protection of the population theme. It introduces the system of upbringing and education in this topic in primary, secondary schools, universities and education of educators and experts. It deals with inclusion of this system in specific government documents and it's functionality in school practice. Based on professional literature and data gathered by the research it brings proposals and measures which can lead to improvement of the system of upbringing and education in topic of protection of the population.
Klíčová slova
výchova, vzdělávání, základní školy, střední školy, ochrana obyvatelstva, koncepce
Klíčová slova v angličtině
upbringing, education, primary schools, secondary schools, protection of the population, conceptions
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit, jakým způsobem (formy, intenzita) začleňují základní a střední školy do své činnosti vládní dokument z roku 2013 "Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030", a to na příkladech dvou určených krajů.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Stanovení cílů práce, volba metod.
- Analýza implementace koncepce ochrany obyvatelstva do činnosti základních škol vybraných krajů.
- Analýza implementace koncepce ochrany obyvatelstva do činnosti středních škol vybraných krajů.
- Formulace závěru a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit, jakým způsobem (formy, intenzita) začleňují základní a střední školy do své činnosti vládní dokument z roku 2013 "Koncepce ochrany obyvatelstva do roku 2020 s výhledem do roku 2030", a to na příkladech dvou určených krajů.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury a dalších pramenů.
- Stanovení cílů práce, volba metod.
- Analýza implementace koncepce ochrany obyvatelstva do činnosti základních škol vybraných krajů.
- Analýza implementace koncepce ochrany obyvatelstva do činnosti středních škol vybraných krajů.
- Formulace závěru a doporučení.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, E. Krizový management: hrozby - krize - příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
MARÁDOVÁ, E. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-24-5.
PACINDA, Š. Kolektivní ochrana obyvatelstva. Praha: Ministerstvo vnitra, Hasičský záchranný sbor ČR, 2010. ISBN 978-80-86640-67-9.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, E. Krizový management: hrozby - krize - příležitosti. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2009. ISBN 978-80-7357-488-8.
KALHOUS, Z., OBST, O. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.
MARÁDOVÁ, E. Ochrana člověka za mimořádných událostí. Praha: Vzdělávací institut ochrany dětí, 2007. ISBN 978-80-86991-24-5.
PACINDA, Š. Kolektivní ochrana obyvatelstva. Praha: Ministerstvo vnitra, Hasičský záchranný sbor ČR, 2010. ISBN 978-80-86640-67-9.
ZORMANOVÁ, L. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4100-0.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila komisi svou bakalářskou práci. Stručně vysvětlila teoretické základy práce, metodiku výzkumu a poté se věnovala hlavním výstupům svého výzkumu. Předsedkyně komise seznámila ostatní členy s posudkem vedoucí práce. Studentka následně reagovala na otázku vedoucí položenou v posudku. Dr. Matěja ocenil rozsah analýzy, kterou studentka provedla, poukázal také na některé drobné formální nedostatky. Dále se dotázal studentky na její osobní zkušenosti s tématem ochrany obyvatelstva ze základní školy. Další jeho dotaz se týkal navrhovaného rozsahu výuky předmětu na základních a středních školách. Na toto téma navázal Dr. Zdražil svým dotazem, jaký předmět by měl být omezen v případě, že by ochrana obyvatelstva byla nově zařazena do výuky. Dr. Knězáčková rovněž ocenila kvalitu práce a dotázala se na to, jak zapadá výuka ochrany obyvatelstva do předmětu chemie. Všechny dotazy byly pohotově a obšírně zodpovězeny.