Bakalářská práce se zaměřuje, na zmapování pohledu vysokoškolských studentů Fakulty zdravotnických studií Univerzity Pardubice, na současnou rodinu a rodičovství. Bakalářská práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá, vymezením pojmu rodina, její typologii a funkci. Dále se teoretická část zabývá, proměnou rodiny ve společnosti, její problematikou a rodičovstvím. V průzkumné části bakalářské práce jsou vyhodnoceny a prezentovány výsledky dotazníkového šetření. Sběr dat probíhal anonymně, napříč ročníky a obory Fakulty zdravotnických studií. Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem studenti vnímají hodnotu rodiny a jaký oni sami mají názor na založení rodiny.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on mapping the view of university students at the faculty of health studies, university of pardubice, on the current family and parenthood. The bachelor's thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the delimitation of the term family, typology of the family and fiction as itself. Furthermore, the theoretical part deals with the family transformation in society, afterwards issues and parenthood itself. The exploratory part of the bachelor's thesis evaluates and presents the results of a questionnaire survey. Data collection took place anonymously, across the years of studies and fields of the faculty of health studies. The aim of the survey was to find out how students understand the value of the family and what they themselves think about inception of family.
Bakalářská práce se zaměřuje, na zmapování pohledu vysokoškolských studentů Fakulty zdravotnických studií Univerzity Pardubice, na současnou rodinu a rodičovství. Bakalářská práce se dělí na dvě části - teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá, vymezením pojmu rodina, její typologii a funkci. Dále se teoretická část zabývá, proměnou rodiny ve společnosti, její problematikou a rodičovstvím. V průzkumné části bakalářské práce jsou vyhodnoceny a prezentovány výsledky dotazníkového šetření. Sběr dat probíhal anonymně, napříč ročníky a obory Fakulty zdravotnických studií. Cílem průzkumu bylo zjistit, jakým způsobem studenti vnímají hodnotu rodiny a jaký oni sami mají názor na založení rodiny.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis focuses on mapping the view of university students at the faculty of health studies, university of pardubice, on the current family and parenthood. The bachelor's thesis is divided into two parts - theoretical and practical. The theoretical part deals with the delimitation of the term family, typology of the family and fiction as itself. Furthermore, the theoretical part deals with the family transformation in society, afterwards issues and parenthood itself. The exploratory part of the bachelor's thesis evaluates and presents the results of a questionnaire survey. Data collection took place anonymously, across the years of studies and fields of the faculty of health studies. The aim of the survey was to find out how students understand the value of the family and what they themselves think about inception of family.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
1. FARKOVÁ, Marie. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
2. GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 2013. ISBN 728-80-257-0807-1.
3. CHALOUPKOVÁ, Jana a kol. Proměny rodinných a profesních startů. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2010. ISBN 978-80-7330-185-9.
4. KUCHAŘOVÁ, Věra a kol. Česká rodina na počátku 21. století: životní podmínky, vztahy a potřeby. Praha: Sociologické nakladatelství, 2019. ISBN 978-80-7416-333-3.
5. URBAN, Lukáš. Sociologie: klíčová témata a pojmy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5774-2.
Seznam doporučené literatury
1. FARKOVÁ, Marie. Dospělost a její variabilita. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2480-5.
2. GIDDENS, Anthony. Sociologie. Praha: Argo, 2013. ISBN 728-80-257-0807-1.
3. CHALOUPKOVÁ, Jana a kol. Proměny rodinných a profesních startů. Praha: Sociologický ústav AV ČR, 2010. ISBN 978-80-7330-185-9.
4. KUCHAŘOVÁ, Věra a kol. Česká rodina na počátku 21. století: životní podmínky, vztahy a potřeby. Praha: Sociologické nakladatelství, 2019. ISBN 978-80-7416-333-3.
5. URBAN, Lukáš. Sociologie: klíčová témata a pojmy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-5774-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
I. Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Jaký je rozdíl mezi výzkumnou otázkou a hypotézou?
2. V kapitole diskuse uvádíte: "Na základě zpracovaných výsledků údajů, které vyplynuly z ankety mezi vysokoškolskými studenty lze konstatovat, že mezi studenty jednotlivých oborů ani ročníků nebyly zjištěny významné názorové rozdíly, tudíž nelze uvažovat o tom, že by studenti z vyšších ročníků měli odlišné názory oproti studentům z nižších ročníků. Rovněž nebyly shledány rozdíly v odpovědích mezi studenty v rámci studovaných oborů. Po tomto zjištění byly výsledky zpracovávány v souhrnu za celý výběrový soubor a jsou tak interpretovány souhrnně." U obhajoby prosím uveďte, jakými postupy jste došla k tomuto tvrzení?
3. V závěru Vaší práce uvádíte: "Cílem průzkumu bylo zjistit jakým způsobem studenti vnímají hodnotu rodiny a jaký mají názor na založení rodiny. Na základě zpracovaných výsledků údajů, které vyplynuly z ankety mezi vysokoškolskými studenty nebyly zjištěny významné názorové rozdíly, ve většině případů se jednalo o shodný názor většiny dotázaných." U obhajoby prosím uveďte, jakými postupy jste došla k tomuto závěru?
4. V případě, kdybyste se nerozhodla použít do Vaší práce hypotézy, ale výzkumné otázky, jaké by bylo jejich znění?
5. Z jakého důvodu obsahuje Váš dotazník 17 otázek (resp. 14 po odečtení demografických otázek), když v části vyhodnocování hypotéz nepracujete ani se třetinou z nich?
II. Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
Jak jste provedla náhodný výběr respondentů (viz. str. 25)?