Tato bakalářská práce se věnuje syndromu vyhoření u neprofesionálních pečujících o rodinné příslušníky v domácím prostředí. Je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá stresem, syndromem vyhoření, jeho prevencí a léčbou. Dále se věnuje péči o osobu blízkou, příspěvkům na péči a souvisejícími obtížemi pečujících. Teoretická část je zakončena některými z provedených výzkumů zabývajících se stejnou problematikou.
Praktická část zjišťuje míru postižení syndromem vyhoření u laických pečujících o rodinné příslušníky za pomoci dotazníkového šetření kvantitativního charakteru sběru dat. Dále se zabývá odpověďmi na otázky, zda syndrom vyhoření je ovlivněn délkou péče o nemocného, spoluprací pacienta, denním počtem hodin poskytované péče a využitím péče terénních agentur.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the burnout syndrome in non-professional caregivers of family members at home. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with stress, burnout syndrome, its prevention and treatment. He also deals with the care of a close person, care allowances and related difficulties of caregivers. The theoretical part ends with some of the research conducted dealing with the same issues.
The practical part examines the degree of burnout in lay caregivers of family members with the help of a questionnaire survey of the quantitative nature of data collection. It also deals with the answers to the questions whether the burnout syndrome is influenced by the length of care for the patient, the patient's cooperation, the daily number of hours of care provided and the use of care by field agencies.
Klíčová slova
Stres, syndrom vyhoření, prevence a léčba syndromu vyhoření, péče o blízkou osobu, výzkumy.
Klíčová slova v angličtině
Stress, burn-out syndrome, prevention and treatment burn-out syndrome, caring for family members, research.
Rozsah průvodní práce
67 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje syndromu vyhoření u neprofesionálních pečujících o rodinné příslušníky v domácím prostředí. Je rozdělena do teoretické a praktické části. Teoretická část se zabývá stresem, syndromem vyhoření, jeho prevencí a léčbou. Dále se věnuje péči o osobu blízkou, příspěvkům na péči a souvisejícími obtížemi pečujících. Teoretická část je zakončena některými z provedených výzkumů zabývajících se stejnou problematikou.
Praktická část zjišťuje míru postižení syndromem vyhoření u laických pečujících o rodinné příslušníky za pomoci dotazníkového šetření kvantitativního charakteru sběru dat. Dále se zabývá odpověďmi na otázky, zda syndrom vyhoření je ovlivněn délkou péče o nemocného, spoluprací pacienta, denním počtem hodin poskytované péče a využitím péče terénních agentur.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with the burnout syndrome in non-professional caregivers of family members at home. It is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with stress, burnout syndrome, its prevention and treatment. He also deals with the care of a close person, care allowances and related difficulties of caregivers. The theoretical part ends with some of the research conducted dealing with the same issues.
The practical part examines the degree of burnout in lay caregivers of family members with the help of a questionnaire survey of the quantitative nature of data collection. It also deals with the answers to the questions whether the burnout syndrome is influenced by the length of care for the patient, the patient's cooperation, the daily number of hours of care provided and the use of care by field agencies.
Klíčová slova
Stres, syndrom vyhoření, prevence a léčba syndromu vyhoření, péče o blízkou osobu, výzkumy.
Klíčová slova v angličtině
Stress, burn-out syndrome, prevention and treatment burn-out syndrome, caring for family members, research.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace průzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce
Seznam doporučené literatury
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013. ISBN 978-80-7429-331-3.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Sám sobě psychologem. 4., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-4825-2.
PAULÍK, Karel a Věra CAPPONI. Psychologie lidské odolnosti. 4., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2959-6.
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
VENGLÁŘOVÁ, Martina a Libuše ČELEDOVÁ. Sestry v nouzi: syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3174-2.
Seznam doporučené literatury
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013. ISBN 978-80-7429-331-3.
NOVÁK, Tomáš a Věra CAPPONI. Sám sobě psychologem. 4., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. Psychologie pro každého. ISBN 978-80-247-4825-2.
PAULÍK, Karel a Věra CAPPONI. Psychologie lidské odolnosti. 4., přeprac. vyd. Praha: Grada, 2010. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2959-6.
PRIEß, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015. ISBN 978-80-247-5394-2.
VENGLÁŘOVÁ, Martina a Libuše ČELEDOVÁ. Sestry v nouzi: syndrom vyhoření, mobbing, bossing. Praha: Grada, 2011. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-3174-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce:
1. Jaký největší poznatek si ze své práce odnášíte?
2. Jak byste si přála, aby Vaše výsledky byly využité v klinické praxi?