This diploma thesis deals with self-evaluation in English lessons at elementary school. The thesis is structured into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the definition of basic terms, discussing issues of self-evaluation in a broader context of elementary education in the Czech Republic. Subsequently, current tendencies and perspectives, issues and functions of self-evaluation are presented. Tools used for the development of learners' self-evaluating skills in English lessons are introduced afterward. The practical part of the thesis is dedicated to the research conducted to observe what tools developing learners' self-evaluation are used in English lessons at elementary school. Another aim of this research is to observe teachers' perceptions and learners' attitudes towards this self-evaluation. As a part of a case study, various interrogative techniques will be used.
Annotation in English
Tato diplomová práce se zabývá sebehodnocením žáků v hodinách angličtiny v rámci základní školy v České republice. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část nejprve definuje základní pojmy a diskutuje problematiku sebehodnocení v rámci kontextu základní školy v České republice. Shrnuje současné pohledy na problematiku sebehodnocení a jeho funkce. Práce se zaměřuje na různé sebehodnotící nástroje používané v hodinách angličtiny. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření s cílem zjistit, jaké nástroje pro rozvoj sebehodnocení žáků se používají v hodinách angličtiny na základní škole. Dalším cílem výzkumného šetření je zjistit postoje učitelů i žáků vzhledem ke zkoumané problematice sebehodnocení. Pro sběr dat budou použity dotazovací metody a pozorování.
Keywords
Evaluation, self-evaluation, learning and teaching English, second language learner
Keywords in English
Hodnocení, sebehodnocení, výuka anglického jazyka, student cizího jazyka
Length of the covering note
70 s. (118 291 znaků)
Language
AN
Annotation
This diploma thesis deals with self-evaluation in English lessons at elementary school. The thesis is structured into two parts: theoretical and practical. The theoretical part focuses on the definition of basic terms, discussing issues of self-evaluation in a broader context of elementary education in the Czech Republic. Subsequently, current tendencies and perspectives, issues and functions of self-evaluation are presented. Tools used for the development of learners' self-evaluating skills in English lessons are introduced afterward. The practical part of the thesis is dedicated to the research conducted to observe what tools developing learners' self-evaluation are used in English lessons at elementary school. Another aim of this research is to observe teachers' perceptions and learners' attitudes towards this self-evaluation. As a part of a case study, various interrogative techniques will be used.
Annotation in English
Tato diplomová práce se zabývá sebehodnocením žáků v hodinách angličtiny v rámci základní školy v České republice. Práce je rozdělena do dvou hlavních částí, a to teoretické a praktické. Teoretická část nejprve definuje základní pojmy a diskutuje problematiku sebehodnocení v rámci kontextu základní školy v České republice. Shrnuje současné pohledy na problematiku sebehodnocení a jeho funkce. Práce se zaměřuje na různé sebehodnotící nástroje používané v hodinách angličtiny. Praktická část se věnuje výzkumnému šetření s cílem zjistit, jaké nástroje pro rozvoj sebehodnocení žáků se používají v hodinách angličtiny na základní škole. Dalším cílem výzkumného šetření je zjistit postoje učitelů i žáků vzhledem ke zkoumané problematice sebehodnocení. Pro sběr dat budou použity dotazovací metody a pozorování.
Keywords
Evaluation, self-evaluation, learning and teaching English, second language learner
Keywords in English
Hodnocení, sebehodnocení, výuka anglického jazyka, student cizího jazyka
Research Plan
bude doplněno
Research Plan
bude doplněno
Recommended resources
bude doplněno
Recommended resources
bude doplněno
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Diplomantka krátce představila svoji práci a podrobně se věnovala komentářům v posudcích. Prezentovala požadovanou metodologii případné studie a příklady sebehodnotících nástrojů. Diskutovala s komisí otázky implementace těchto nástrojů v praxi. Komise se přiklonila k hodnocení E.