Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na téma dětských diagnostických ústavů. Studentka vymezí problematiku ústavní a ochranné výchovy a popíše současný
český systém diagnostických zařízení. Primární důraz bude studentka klást na analýzu a intepretaci výpovědí samotných klientů těchto zařízení. V této rovině bude
studentka vycházet ze svého terénního výzkumu, který realizuje mezi klienty vybraného diagnostického ústavu. Základní použitou metodou budou polostrukturované
rozhovory. Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jaké jsou strategie klientů při začleňování do kolektivu
diagnostického ústavu? Jak klienti interpretují význam svého pobytu v diagnostickém ústavu?
Annotation in English
A student in my bachelor thesis will focus on the theme of children's diagnostic institutions. Student shall define the issues of institutional and protective education and describe the current Czech system of diagnostic equipment. The primary emphasis will be the student put on the analysis and interpretation of the testimonies of the clients themselves of these facilities. In this plane will be a student based on his field research, which implements between clients of the selected diagnostic institute. Basic the method used will be semi-structured interviews. A student in my bachelor thesis will focus on answering the following research questions: What are the strategies of the clients in integrating into the collective diagnostic institute? How clients interpret the meaning of your stay in the diagnostic institute?
Diagnostic institution, total institution, institutional upbringing, protective upbringing
Length of the covering note
-
Language
CZ
Annotation
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na téma dětských diagnostických ústavů. Studentka vymezí problematiku ústavní a ochranné výchovy a popíše současný
český systém diagnostických zařízení. Primární důraz bude studentka klást na analýzu a intepretaci výpovědí samotných klientů těchto zařízení. V této rovině bude
studentka vycházet ze svého terénního výzkumu, který realizuje mezi klienty vybraného diagnostického ústavu. Základní použitou metodou budou polostrukturované
rozhovory. Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zodpovězení následujících výzkumných otázek: Jaké jsou strategie klientů při začleňování do kolektivu
diagnostického ústavu? Jak klienti interpretují význam svého pobytu v diagnostickém ústavu?
Annotation in English
A student in my bachelor thesis will focus on the theme of children's diagnostic institutions. Student shall define the issues of institutional and protective education and describe the current Czech system of diagnostic equipment. The primary emphasis will be the student put on the analysis and interpretation of the testimonies of the clients themselves of these facilities. In this plane will be a student based on his field research, which implements between clients of the selected diagnostic institute. Basic the method used will be semi-structured interviews. A student in my bachelor thesis will focus on answering the following research questions: What are the strategies of the clients in integrating into the collective diagnostic institute? How clients interpret the meaning of your stay in the diagnostic institute?
Diagnostic institution, total institution, institutional upbringing, protective upbringing
Research Plan
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na téma dětských diagnostických ústavů. Studentka vymezí problematiku ústavní a ochranné výchovy a popíše současný český systém diagnostických zařízení. Primární důraz bude studentka klást na analýzu a intepretaci výpovědí samotných klientů těchto zařízení. V této rovině bude studentka vycházet ze svého terénního výzkumu, který realizuje mezi klienty vybraného diagnostického ústavu. Základní použitou metodou budou polostrukturované rozhovory. Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zodpovězení následujících výzkumných otázek:
Jaké jsou strategie klientů při začleňování do kolektivu diagnostického ústavu?
Jak klienti interpretují význam svého pobytu v diagnostickém ústavu?
Research Plan
Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na téma dětských diagnostických ústavů. Studentka vymezí problematiku ústavní a ochranné výchovy a popíše současný český systém diagnostických zařízení. Primární důraz bude studentka klást na analýzu a intepretaci výpovědí samotných klientů těchto zařízení. V této rovině bude studentka vycházet ze svého terénního výzkumu, který realizuje mezi klienty vybraného diagnostického ústavu. Základní použitou metodou budou polostrukturované rozhovory. Studentka se ve své bakalářské práci zaměří na zodpovězení následujících výzkumných otázek:
Jaké jsou strategie klientů při začleňování do kolektivu diagnostického ústavu?
Jak klienti interpretují význam svého pobytu v diagnostickém ústavu?
Recommended resources
Bourdieu, P. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.
Goffman, E. 1961. Asylums: Essays on the Social Situation of Mental Patients and Other Inmates.
Goffman, E. 2003. Stigma: poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Sociologické nakladatelství.
Goffman, E. 1999. Všichni hrajeme divadlo. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon.
Geertz, C. 2000. Intepretace kultur. Praha: Sociologické nakladatelství.
Recommended resources
Bourdieu, P. 1998. Teorie jednání. Praha: Karolinum.
Goffman, E. 1961. Asylums: Essays on the Social Situation of Mental Patients and Other Inmates.
Goffman, E. 2003. Stigma: poznámky k problému zvládání narušené identity. Praha: Sociologické nakladatelství.
Goffman, E. 1999. Všichni hrajeme divadlo. Praha: Nakladatelství Studia Ypsilon.
Geertz, C. 2000. Intepretace kultur. Praha: Sociologické nakladatelství.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Studentka představila svou bakalářkosu práci (cíle, metody, závěry), byly přečteny oba posudky, proběhla diskuse. Komise se shodla na hodnocení práce.