Tato práce se zabývá chováním a komunikací členů českého a slovenského cechu Czechmade ve hře World of Warcraft. Primárním předmětem zkoumání je ovšem hierarchie cechu, normy, pravidla a jeho celkové fungování. Metody výzkumu budou spadat do repertoáru digitální etnografie. Autorka využívá pozorování, které je nepřímé, zúčastněné a nestrukturované, dále také analýzu videomateriálu a rozhovorů z komunikačního kanálu Discord a hry.
Anotace v angličtině
The work is focused on behaviour and communication of the Czech and Slovakia guild Czechmade's members in the game World of Warcraft. The primary object of research is the hierarchy, rules and norms and the way in which the guild operates. The methods of the research belong to the field of digital ethnography. The author uses observation, which is non-direct, participatory and structured. Furthermore, an analysis of videos and dialogues from the communication channel Discord and from the game is also being used.
Klíčová slova
online hra pro velký počet hráčů, guilda, cech, Czechmade, World of Warcraft, normy v MMO, normy v MMOG
Klíčová slova v angličtině
Massively Multiplayer Online Game, guild, Czechmade, World of Warcraft, rules in MMO, rules in MMO Game
Rozsah průvodní práce
55 s. (98 543 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá chováním a komunikací členů českého a slovenského cechu Czechmade ve hře World of Warcraft. Primárním předmětem zkoumání je ovšem hierarchie cechu, normy, pravidla a jeho celkové fungování. Metody výzkumu budou spadat do repertoáru digitální etnografie. Autorka využívá pozorování, které je nepřímé, zúčastněné a nestrukturované, dále také analýzu videomateriálu a rozhovorů z komunikačního kanálu Discord a hry.
Anotace v angličtině
The work is focused on behaviour and communication of the Czech and Slovakia guild Czechmade's members in the game World of Warcraft. The primary object of research is the hierarchy, rules and norms and the way in which the guild operates. The methods of the research belong to the field of digital ethnography. The author uses observation, which is non-direct, participatory and structured. Furthermore, an analysis of videos and dialogues from the communication channel Discord and from the game is also being used.
Klíčová slova
online hra pro velký počet hráčů, guilda, cech, Czechmade, World of Warcraft, normy v MMO, normy v MMOG
Klíčová slova v angličtině
Massively Multiplayer Online Game, guild, Czechmade, World of Warcraft, rules in MMO, rules in MMO Game
Zásady pro vypracování
Fenomén online komunit je v současné antropologii stále častějším výzkumným tématem. Tato práce se bude zabývat chováním a komunikací členů českého a slovenského cechu Czechmade ve hře World of Warcraft. Práce ovšem nastíní i hierarchii cechu, normy, pravidla a jeho celkové fungování. Metody výzkumu budou spadat do repertoáru digitální etnografie. Autorka bude vycházet z pozorování, které je nepřímé, zúčastněné a nestrukturované, dále z analýzy video materiálu a rozhovorů z komunikačního kanálu Discord a hry.
Zásady pro vypracování
Fenomén online komunit je v současné antropologii stále častějším výzkumným tématem. Tato práce se bude zabývat chováním a komunikací členů českého a slovenského cechu Czechmade ve hře World of Warcraft. Práce ovšem nastíní i hierarchii cechu, normy, pravidla a jeho celkové fungování. Metody výzkumu budou spadat do repertoáru digitální etnografie. Autorka bude vycházet z pozorování, které je nepřímé, zúčastněné a nestrukturované, dále z analýzy video materiálu a rozhovorů z komunikačního kanálu Discord a hry.
Seznam doporučené literatury
CHEN, Vivian H. H. a Henry B. L. DUH. Socializing in an Online Gaming Community: Social Interaction in World of Warcraft. AKOUMIANAKIS, Demosthenes, ed. Virtual Communities: Concepts, Methodologies, Tools and Applications. New York: USA Information Resources Management Association, 2011, s. 145-160. ISBN 9781605663401.
DUH, Henry B. L. a Vivian H. H. CHEN. Understanding Social Interaction in World of Warcraft. Proceedings of the international conference on Advances in computer entertainment technology - ACE '07. ACM Press, 2007, 203, 21-24.
GOLUB, Alex. Being in the World (of Warcraft): Raiding, Realism, and Knowledge Production in a Massively Multiplayer Online Game. Anthropological Quarterly. Institute for Ethnographic Research (IFER), 2010, 83(1), 17-46. ISSN 0003-549.
NARDI, Bonnie A. My life as a Night Elf Priest: an Anthropological Account of World of Warcraft. Ann Arbor: University of Michigan Library, 2010. Technologies of the Imagination. ISBN 978-0-472-07098-5.
PINK, Sarah, Heather A. HORST, John POSTILL, Larissa HJORTH, Tania LEWIS a Jo TACCHI. Digital Ethnography: Principles and Practice. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 978-1-4739-0237-4.
THOMSEN, Steven R., Joseph D. STRAUBHAAR a Drew M. BOLYARD. Ethnomethodology and the Study of Online Communities: Exploring the Cyber Streets. Information Research. 1998, 4(1).
WHIPPEY, Caroline. Community in World of Warcraft: The Fulfilment of Social Needs. TOTEM. 2010, 18(1), 49-59.
WILLIAMS, Judy. Anthropology of the MMORPG. Academia [online]. San Francisco: portal.acm.org, 2019 [cit. 2020-01-04]. Dostupné z: https://www.academia.edu/8008011/Anthropology_of_the_MMORPG
Seznam doporučené literatury
CHEN, Vivian H. H. a Henry B. L. DUH. Socializing in an Online Gaming Community: Social Interaction in World of Warcraft. AKOUMIANAKIS, Demosthenes, ed. Virtual Communities: Concepts, Methodologies, Tools and Applications. New York: USA Information Resources Management Association, 2011, s. 145-160. ISBN 9781605663401.
DUH, Henry B. L. a Vivian H. H. CHEN. Understanding Social Interaction in World of Warcraft. Proceedings of the international conference on Advances in computer entertainment technology - ACE '07. ACM Press, 2007, 203, 21-24.
GOLUB, Alex. Being in the World (of Warcraft): Raiding, Realism, and Knowledge Production in a Massively Multiplayer Online Game. Anthropological Quarterly. Institute for Ethnographic Research (IFER), 2010, 83(1), 17-46. ISSN 0003-549.
NARDI, Bonnie A. My life as a Night Elf Priest: an Anthropological Account of World of Warcraft. Ann Arbor: University of Michigan Library, 2010. Technologies of the Imagination. ISBN 978-0-472-07098-5.
PINK, Sarah, Heather A. HORST, John POSTILL, Larissa HJORTH, Tania LEWIS a Jo TACCHI. Digital Ethnography: Principles and Practice. Los Angeles: SAGE, 2016. ISBN 978-1-4739-0237-4.
THOMSEN, Steven R., Joseph D. STRAUBHAAR a Drew M. BOLYARD. Ethnomethodology and the Study of Online Communities: Exploring the Cyber Streets. Information Research. 1998, 4(1).
WHIPPEY, Caroline. Community in World of Warcraft: The Fulfilment of Social Needs. TOTEM. 2010, 18(1), 49-59.
WILLIAMS, Judy. Anthropology of the MMORPG. Academia [online]. San Francisco: portal.acm.org, 2019 [cit. 2020-01-04]. Dostupné z: https://www.academia.edu/8008011/Anthropology_of_the_MMORPG
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka představila stručně obsah práce, cíle, metodologie a závěry. Studentka reagovala na otázky ved.práce a oponentky.