Tato práce se pokusí o prozkoumání přesunu Boba Dylana z rozeného židovství ke křesťanství v jeho albech vydaných mezi lety 1979 a 1983. S tím souvisí vliv kulturního klima Spojených Států Amerických a dále promítající se vlastnosti hudebních žánrů folku, rocku a gospelu.
Anotace v angličtině
This thesis will attempt to observe the shift from the religious confession Bob Dylan was born in, Judaism, to Christianity in the albums the artist released between 1979 and 1983. This includes the influence of the cultural climate in the United States of America, and the elements of the musical genres of folk, rock and gospel Dylan turns to.
Klíčová slova
Židovství, křesťanství, Ježíš Kristus, král David, Mesiáš, eschatologie, válka ve Vietnamu, ekonomická krize, evangelické křesťanství, fundamentalismus, morální většina, kontrakultura, folk, rock, gospel
Klíčová slova v angličtině
Judaism, Christianity, Jesus Christ, king David, Messiah, eschatology, Vietnam war, energy crisis, Evangelicalism, Fundamentalism, Moral Majority, counterculture, folk, rock gospel
Rozsah průvodní práce
51 s. (16 896 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se pokusí o prozkoumání přesunu Boba Dylana z rozeného židovství ke křesťanství v jeho albech vydaných mezi lety 1979 a 1983. S tím souvisí vliv kulturního klima Spojených Států Amerických a dále promítající se vlastnosti hudebních žánrů folku, rocku a gospelu.
Anotace v angličtině
This thesis will attempt to observe the shift from the religious confession Bob Dylan was born in, Judaism, to Christianity in the albums the artist released between 1979 and 1983. This includes the influence of the cultural climate in the United States of America, and the elements of the musical genres of folk, rock and gospel Dylan turns to.
Klíčová slova
Židovství, křesťanství, Ježíš Kristus, král David, Mesiáš, eschatologie, válka ve Vietnamu, ekonomická krize, evangelické křesťanství, fundamentalismus, morální většina, kontrakultura, folk, rock, gospel
Klíčová slova v angličtině
Judaism, Christianity, Jesus Christ, king David, Messiah, eschatology, Vietnam war, energy crisis, Evangelicalism, Fundamentalism, Moral Majority, counterculture, folk, rock gospel
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na střetávání různých náboženských tradic v písních Boba Dylana. V centru pozornosti budou zejména alba Saved (1980) a Infidels (1983).
Zásady pro vypracování
Práce se zaměří na střetávání různých náboženských tradic v písních Boba Dylana. V centru pozornosti budou zejména alba Saved (1980) a Infidels (1983).
Seznam doporučené literatury
Ricks, Christopher. Dylan?s Vision of Sin. Harper Perennial, 2005.
Epstein, Lawrance J. Political Folk Music in America from Its Origins to Bob Dylan. McFarland & Company, 2010.
Guziur, Jakub. Mýtus Boba Dylana. Nakladatelství 65. pole, 2014.
Dalton, David. Kdo je ten chlap? Nakladatelství 65. pole, 2014. Přel. Ladislav Šenkyřík.
Sounes, Howard. Down the Highway: The life of Bob Dylan. New York: Grove Press, 2002.
Rogovoy, Seth. Bob Dylan: prophet, mystic, poet. Scribner, 2009.
Gilmour, J. Michael. Tangled Up in The Bible: Bob Dylan&Scripture. New York: The Continuum International Publishing Group, 2004.
Seznam doporučené literatury
Ricks, Christopher. Dylan?s Vision of Sin. Harper Perennial, 2005.
Epstein, Lawrance J. Political Folk Music in America from Its Origins to Bob Dylan. McFarland & Company, 2010.
Guziur, Jakub. Mýtus Boba Dylana. Nakladatelství 65. pole, 2014.
Dalton, David. Kdo je ten chlap? Nakladatelství 65. pole, 2014. Přel. Ladislav Šenkyřík.
Sounes, Howard. Down the Highway: The life of Bob Dylan. New York: Grove Press, 2002.
Rogovoy, Seth. Bob Dylan: prophet, mystic, poet. Scribner, 2009.
Gilmour, J. Michael. Tangled Up in The Bible: Bob Dylan&Scripture. New York: The Continuum International Publishing Group, 2004.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své práce. Její prezentace nebyla příliš koherentní a působila nepřipraveně. Na podněty z posudků zareagovala a byla schopná uvést příklady z vlastní práce z primárního textu. Její projev vyžadoval časté kladení dotazů a postrádal jistou samostatnost.