Bakalářská práce s názvem "Robotické stavebnice pro výuku programování na základních školách" se zabývá využitím robotických stavebnic, především pak stavebnice Lego Mindstorms, při výuce programování a algoritmizace pro studenty základních škol. V práci je nastíněno současné využití robotických stavebnic při výuce na základních školách v ČR. Dále je pak podrobněji popsána stavebnice Lego Mindstorms, její hardware, vývojové prostředí a jeho využití při programování této stavebnice. V praktické části jsou pak popsány příklady zaměřené na základy programování vhodné pro studenty základních škol, které lze využít při praktické výuce.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis named "Robotics kits for teaching programming at primary schools" deals with the usage of robotics building kits, especially Lego Mindstorms, for teaching primary school students programming and algorithmization. The work describes the current use of robotics building kits in education in elementary schools in the Czech Republic. Further, the thesis describes the Lego Mindstorms kit, its hardware, the developing environment, and its usage for programming. In the practical part of work are examples focused on basics of programming suitable for primary school students. These can be used for hands-on programming teaching.
Bakalářská práce s názvem "Robotické stavebnice pro výuku programování na základních školách" se zabývá využitím robotických stavebnic, především pak stavebnice Lego Mindstorms, při výuce programování a algoritmizace pro studenty základních škol. V práci je nastíněno současné využití robotických stavebnic při výuce na základních školách v ČR. Dále je pak podrobněji popsána stavebnice Lego Mindstorms, její hardware, vývojové prostředí a jeho využití při programování této stavebnice. V praktické části jsou pak popsány příklady zaměřené na základy programování vhodné pro studenty základních škol, které lze využít při praktické výuce.
Anotace v angličtině
Bachelors thesis named "Robotics kits for teaching programming at primary schools" deals with the usage of robotics building kits, especially Lego Mindstorms, for teaching primary school students programming and algorithmization. The work describes the current use of robotics building kits in education in elementary schools in the Czech Republic. Further, the thesis describes the Lego Mindstorms kit, its hardware, the developing environment, and its usage for programming. In the practical part of work are examples focused on basics of programming suitable for primary school students. These can be used for hands-on programming teaching.
Cílem práce je sestavit sadů příkladů využitelných v oblasti robotiky bude možné využít i pří výuce programování nebo algoritmizace pro žáky základních škol. Robotické stavebnice bude mít student k dizpozici od vedoucího práce. Bakalářská práce by měla obsahovat takové příklady, které pokryjí důležité úlohy, které se v oblasti programování vyskytují (tzn. cykly, podmínky atp.).
Zásady pro vypracování
Cílem práce je sestavit sadů příkladů využitelných v oblasti robotiky bude možné využít i pří výuce programování nebo algoritmizace pro žáky základních škol. Robotické stavebnice bude mít student k dizpozici od vedoucího práce. Bakalářská práce by měla obsahovat takové příklady, které pokryjí důležité úlohy, které se v oblasti programování vyskytují (tzn. cykly, podmínky atp.).
Seznam doporučené literatury
TROJÁNEK, P. Využití robota LEGO MINDSTORMS při výuce. Praha: ČVUT, 2009.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Integration educational robotics into the training of future ICT teachers. In: ALIMISIS, D., MORO, M. Proceedings of 3rd International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum. Riva del Garda: TRTWR, 2012, pp. 51-56. ISBN 978-88-95872- 05-6.
Seznam doporučené literatury
TROJÁNEK, P. Využití robota LEGO MINDSTORMS při výuce. Praha: ČVUT, 2009.
TOCHÁČEK, D., LAPEŠ, J. Integration educational robotics into the training of future ICT teachers. In: ALIMISIS, D., MORO, M. Proceedings of 3rd International Workshop Teaching Robotics, Teaching with Robotics Integrating Robotics in School Curriculum. Riva del Garda: TRTWR, 2012, pp. 51-56. ISBN 978-88-95872- 05-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Cílem práce bylo sestavit sadu příkladů v oblasti robotiky, které budou využitelné pro výuce předmětů programování nebo algoritmizace. Student provedl rešerši výuky předmětů aloritmizace na vybraných univerzitách, dále popsal jednotlivé díly robotických stavebnic. Nejdůležitější část práce je pak sada různých úloh, které se budou moci využít při výuce algoritmizace právě pomocí robotickáých stavebnic.
Cíle práce byly naplněny v plném rozsahu. Postup práce i přes drobné chyby vykazuje právný směr a finální aplikace je toho důkazem. Text práce je zpracován na velmi dobré úrovni. Práce je po formální stránce na velmi dobré úrovni.
Student výborně prezentoval výsledky své bakalářské práce a reagoval na dotazy a připomínky vedoucího práce, předsedy i členů komise pro státní závěrečné zkoušky. Bakalářská práce nemá shodu s ostatními pracemi, tudíž není plagiátem.