Diplomová práce je věnována problematice komunikování společensky odpovědných aktivit vybranými chemickými podniky sídlícími v Norsku. V rámci teoretické části práce je vymezen vlastní koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) a jsou představena alternativní pojetí CSR oblastí a aktivit. Dále je pozornost zaměřena na problematiku CSR reportování a komunikování. Praktická část práce je věnována analýze a zhodnocení rozsahu a struktury CSR aktivit komunikovaných TOP chemickými podniky sídlícími v Norsku na jejich webových stránkách: Provedena je mimo jiné jejich komparace s rozsahem a strukturou CSR aktivit komunikovaných TOP chemickými podniky sídlícími ve vybraných postkomunistických zemích - České republice, Slovensku a Ukrajině. Na závěr diplomové práce jsou formulována doporučení pro zlepšení stávající situace v oblasti CSR komunikování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the issue of communication of socially responsible activities by selected chemical companies based in Norway. Within the theoretical part of the thesis, the concept of corporate social responsibility (CSR) is defined and alternative concepts of CSR areas and activities are introduced. Furthermore, attention is focused on the issue of CSR reporting and communication. The practical part of the thesis is devoted to the analysis and evaluation of the scope and structure of CSR activities communicated by TOP chemical companies based in Norway on their websites. Among other things, this scope and structure is compared with the scope and structure of CSR activities communicated by TOP chemical companies based in selected post-communist countries - the Czech Republic, Slovakia and Ukraine. At the end of the thesis, recommendations are formulated to improve the current situation in the field of CSR communication.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost podniků, CSR komunikování, web komunikování, chemické podniky, Norsko, ekonomická odpovědnost, sociální odpovědnost, environmentální odpovědnost, etická odpovědnost, filantropická odpovědnost.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR communication, web communication, chemical companies, Norway, economic responsibility, social responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility.
Rozsah průvodní práce
110
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je věnována problematice komunikování společensky odpovědných aktivit vybranými chemickými podniky sídlícími v Norsku. V rámci teoretické části práce je vymezen vlastní koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) a jsou představena alternativní pojetí CSR oblastí a aktivit. Dále je pozornost zaměřena na problematiku CSR reportování a komunikování. Praktická část práce je věnována analýze a zhodnocení rozsahu a struktury CSR aktivit komunikovaných TOP chemickými podniky sídlícími v Norsku na jejich webových stránkách: Provedena je mimo jiné jejich komparace s rozsahem a strukturou CSR aktivit komunikovaných TOP chemickými podniky sídlícími ve vybraných postkomunistických zemích - České republice, Slovensku a Ukrajině. Na závěr diplomové práce jsou formulována doporučení pro zlepšení stávající situace v oblasti CSR komunikování.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is devoted to the issue of communication of socially responsible activities by selected chemical companies based in Norway. Within the theoretical part of the thesis, the concept of corporate social responsibility (CSR) is defined and alternative concepts of CSR areas and activities are introduced. Furthermore, attention is focused on the issue of CSR reporting and communication. The practical part of the thesis is devoted to the analysis and evaluation of the scope and structure of CSR activities communicated by TOP chemical companies based in Norway on their websites. Among other things, this scope and structure is compared with the scope and structure of CSR activities communicated by TOP chemical companies based in selected post-communist countries - the Czech Republic, Slovakia and Ukraine. At the end of the thesis, recommendations are formulated to improve the current situation in the field of CSR communication.
Klíčová slova
Společenská odpovědnost podniků, CSR komunikování, web komunikování, chemické podniky, Norsko, ekonomická odpovědnost, sociální odpovědnost, environmentální odpovědnost, etická odpovědnost, filantropická odpovědnost.
Klíčová slova v angličtině
Corporate social responsibility, CSR communication, web communication, chemical companies, Norway, economic responsibility, social responsibility, environmental responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility.
Zásady pro vypracování
Koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) (vymezení konceptu, oblasti a aktivity CSR)
CSR reportování a komunikování (vymezení, legislativní úprava, standardy, úroveň ve světě a v ČR)
CSR komunikování chemických podniků působících v Norsku na firemních webových stránkách (analýza a zhodnocení stavu)
Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
Koncept společenské odpovědnosti podniků (CSR) (vymezení konceptu, oblasti a aktivity CSR)
CSR reportování a komunikování (vymezení, legislativní úprava, standardy, úroveň ve světě a v ČR)
CSR komunikování chemických podniků působících v Norsku na firemních webových stránkách (analýza a zhodnocení stavu)
Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
Coombs, W. T., Holladay, S. J. (2012). Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach.Oxford: Wiley-Blackwell.
Ihlen, Q., Barlett, J. L., Steve, M. (2014). The Handbook of Communication and Corporate Social Responsibility. Chichester: Wiley Blackwell.
Kašparová, K. (2011). Reportování o společenské odpovědnosti podniku. Brno: Masarykova Univerzita.
Kašparová, K. (2012). Faktory ovlivňující CSR reportování. Brno: Masarykova Univerzita.
KPMG (2020). The Time Has Come. The KPMG Survey of Corporate Responsibility Reporting 2020. [online]. Dostupné z: https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2020/11/the-time-has-come.pdf
Rasche, A., Morsing, M., Moon, J. (2017). Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance.Cambridge: Cambridge University Press.
Tetřevová, L.; Paták, M.; Kyrylenko, I. (2021). CSR Web Communication in Controversial Industries: The Example of Chemical Companies Based in Post-communist Countries. Journal of Promotion Management. https://doi.org/10.1080/10496491.2020.1851849
Seznam doporučené literatury
Coombs, W. T., Holladay, S. J. (2012). Managing Corporate Social Responsibility: A Communication Approach.Oxford: Wiley-Blackwell.
Ihlen, Q., Barlett, J. L., Steve, M. (2014). The Handbook of Communication and Corporate Social Responsibility. Chichester: Wiley Blackwell.
Kašparová, K. (2011). Reportování o společenské odpovědnosti podniku. Brno: Masarykova Univerzita.
Kašparová, K. (2012). Faktory ovlivňující CSR reportování. Brno: Masarykova Univerzita.
KPMG (2020). The Time Has Come. The KPMG Survey of Corporate Responsibility Reporting 2020. [online]. Dostupné z: https://assets.kpmg/content/dam/kpmg/xx/pdf/2020/11/the-time-has-come.pdf
Rasche, A., Morsing, M., Moon, J. (2017). Corporate Social Responsibility: Strategy, Communication, Governance.Cambridge: Cambridge University Press.
Tetřevová, L.; Paták, M.; Kyrylenko, I. (2021). CSR Web Communication in Controversial Industries: The Example of Chemical Companies Based in Post-communist Countries. Journal of Promotion Management. https://doi.org/10.1080/10496491.2020.1851849
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte příklady dobré praxe aktivit norských chemických firem. Z jakého důvodu byly pro komparaci zvoleny chemické firmy působící na Ukrajině? Na základě jakých východisek jste formuloval doporučení č. 2?