Diplomová práce pod názvem "Neglect syndrom u pacientů s cévní mozkovou příhodou" se skládá ze dvou částí: teoretické a průzkumné.
Teoretická část práce se z počátku zabývá charakteristikou onemocnění cévní mozková příhoda, jejími příčinami, příznaky, diagnostikou a léčbou. Dále charakteristikou neglect syndromu jako následkem nemoci, jeho projevy, možnostmi rehabilitace, a také vlivem na každodenní činnosti. Na konci teoretické části je popsána charakteristika standardizovaných testů, z nichž některé jsou využity k průzkumnému šetření.
Druhá, průzkumná část zjišťuje pomocí vybraných testů a škály CBS, v jaké míře je zkoumaný respondent postižen neglect syndromem, a v jaké oblasti činností je nejvíce intenzivní. Dále bude zjišťován vzájemný vztah mezi hodnocením škály CBS pohledem pacienta, hodnocením škály CBS pohledem sestry za dobu 12hodinové směny a vztah k testům typu papír x tužka.
Z tohoto průzkumného šetření vyplynulo, že nejvíce přínosnými testovacími bateriemi pro tento průzkum byly-test kroužkování hvězd (Star cancellation), test vyškrtávání čar (Albert´s test) a úžeji na jednotlivé deficity zaměřená CBS škála. Porovnáním škály vyplněné pacientem a škály vyplněné sestrou se objevila vzájemná kompatibilita.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled "neglect syndrome by patients with stroke" consists of two parts: theoretical and exploratory.
The theoretical part of the work deals with the characteristics of the disease stroke, its causes, symptoms, diagnosis and treatment. Furthermore, the characteristics of neglect syndrome as a result of the disease, its manifestations, rehabilitation options, and also the impact on daily activities. At the end of the theoretical part, the characteristics of standardized tests are described, some of which are used for exploratory research.
The second, exploratory part uses selected tests and the CBS scale to determine to what extent the surveyed respondent is affected by the neglect syndrome, and in which area of activities it is most intense. Furthermore, the relationship between the evaluation of the CBS scale from the patient's point of view, the evaluation of the CBS scale from the nurse's view during a 12-hour shift and the relationship to paper-pencil tests will be determined.
This survey found that the most useful test batteries for this survey were the star cancellation test, the albert´ test, and the more narrowly focused CBS scale. A comparison of the scale completed by the patient and the scale completed by the nurse revealed compatibility.
Diplomová práce pod názvem "Neglect syndrom u pacientů s cévní mozkovou příhodou" se skládá ze dvou částí: teoretické a průzkumné.
Teoretická část práce se z počátku zabývá charakteristikou onemocnění cévní mozková příhoda, jejími příčinami, příznaky, diagnostikou a léčbou. Dále charakteristikou neglect syndromu jako následkem nemoci, jeho projevy, možnostmi rehabilitace, a také vlivem na každodenní činnosti. Na konci teoretické části je popsána charakteristika standardizovaných testů, z nichž některé jsou využity k průzkumnému šetření.
Druhá, průzkumná část zjišťuje pomocí vybraných testů a škály CBS, v jaké míře je zkoumaný respondent postižen neglect syndromem, a v jaké oblasti činností je nejvíce intenzivní. Dále bude zjišťován vzájemný vztah mezi hodnocením škály CBS pohledem pacienta, hodnocením škály CBS pohledem sestry za dobu 12hodinové směny a vztah k testům typu papír x tužka.
Z tohoto průzkumného šetření vyplynulo, že nejvíce přínosnými testovacími bateriemi pro tento průzkum byly-test kroužkování hvězd (Star cancellation), test vyškrtávání čar (Albert´s test) a úžeji na jednotlivé deficity zaměřená CBS škála. Porovnáním škály vyplněné pacientem a škály vyplněné sestrou se objevila vzájemná kompatibilita.
Anotace v angličtině
The diploma thesis entitled "neglect syndrome by patients with stroke" consists of two parts: theoretical and exploratory.
The theoretical part of the work deals with the characteristics of the disease stroke, its causes, symptoms, diagnosis and treatment. Furthermore, the characteristics of neglect syndrome as a result of the disease, its manifestations, rehabilitation options, and also the impact on daily activities. At the end of the theoretical part, the characteristics of standardized tests are described, some of which are used for exploratory research.
The second, exploratory part uses selected tests and the CBS scale to determine to what extent the surveyed respondent is affected by the neglect syndrome, and in which area of activities it is most intense. Furthermore, the relationship between the evaluation of the CBS scale from the patient's point of view, the evaluation of the CBS scale from the nurse's view during a 12-hour shift and the relationship to paper-pencil tests will be determined.
This survey found that the most useful test batteries for this survey were the star cancellation test, the albert´ test, and the more narrowly focused CBS scale. A comparison of the scale completed by the patient and the scale completed by the nurse revealed compatibility.
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Zásady pro vypracování
1. Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
2. Stanovení cílů a metodiky práce.
3. Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
4. Analýza a interpretace získaných dat.
5. Zhodnocení výsledků práce.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠ, Robert, Concepción S., Ingrid J. CONCEPCIÓN S., INGRID J a Veronika NĚMCOVÁ. Průvodce mozkem: neuroanatomie : pro neurology, neurochirurgy a pro studium anatomie na lékařských fakultách : dráhy mozkové hemisféry a jejich význam pro operace gliomů insuly a hippocampu. Praha: Maxdorf, 2020. Jessenius. ISBN 978-80-7345-656-6.
GRIM, Miloš, Ondřej NAŇKA a Ivan HELEKAL. Atlas anatomie člověka. II, Hlava & krk, vnitřní orgány neuroanatomie = Atlas of human anatomy. II., Head & neck, internal organs, neuroanatomy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-4156-7.
HUTYRA, Martin. Kardioembolizační ischemické cévní mozkové příhody: diagnostika, léčba, prevence. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3816
LIPPERTOVÁ-GRÜNEROVÁ, Marcela, HOUDEK, Lubomír, ed. Rehabilitace po náhlé cévní mozkové příhodě. Praha: Galén, [2015]. ISBN 978-80-7492-225-1.
ŠKOLOUDÍK, David a Daniel ŠAŇÁK. Rekanalizační terapie akutní ischemické cévní mozkové příhody. Praha: Maxdorf, 2013. Jessenius. ISBN 978-80-7345-360-2.
TOMEK, Aleš. Neurointenzivní péče. Třetí, přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. Edice postgraduální medicíny. ISBN 978-80-204-5119-4.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠ, Robert, Concepción S., Ingrid J. CONCEPCIÓN S., INGRID J a Veronika NĚMCOVÁ. Průvodce mozkem: neuroanatomie : pro neurology, neurochirurgy a pro studium anatomie na lékařských fakultách : dráhy mozkové hemisféry a jejich význam pro operace gliomů insuly a hippocampu. Praha: Maxdorf, 2020. Jessenius. ISBN 978-80-7345-656-6.
GRIM, Miloš, Ondřej NAŇKA a Ivan HELEKAL. Atlas anatomie člověka. II, Hlava & krk, vnitřní orgány neuroanatomie = Atlas of human anatomy. II., Head & neck, internal organs, neuroanatomy. Praha: Grada, 2017. ISBN 978-80-247-4156-7.
HUTYRA, Martin. Kardioembolizační ischemické cévní mozkové příhody: diagnostika, léčba, prevence. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3816
LIPPERTOVÁ-GRÜNEROVÁ, Marcela, HOUDEK, Lubomír, ed. Rehabilitace po náhlé cévní mozkové příhodě. Praha: Galén, [2015]. ISBN 978-80-7492-225-1.
ŠKOLOUDÍK, David a Daniel ŠAŇÁK. Rekanalizační terapie akutní ischemické cévní mozkové příhody. Praha: Maxdorf, 2013. Jessenius. ISBN 978-80-7345-360-2.
TOMEK, Aleš. Neurointenzivní péče. Třetí, přepracované a doplněné vydání. Praha: Mladá fronta, 2018. Edice postgraduální medicíny. ISBN 978-80-204-5119-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Žádné doplňující otázky pro obhajobu závěrečné práce.