Bakalářská práce se zaměřuje na potravinářský průmysl a trend zdravého životního stylu. Cílem práce je analyzovat konkurenční prostředí v odvětví zdravé výživy v České republice. Charakterizovat tyto produkty s ohledem na složení a zdravotní certifikace, a zjistit jejich vnímání mezi českými spotřebiteli. V závěru práce je shrnuto vnímání zdravého životního stylu mezi českými spotřebiteli a analýza konkurenčního prostředí v oblasti zdravé výživy v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the food industry and the trend of a healthy lifestyle. The aim of this work is to analyse the competitive environment in the field of healthy nutrition in the Czech Republic, characterize these products regarding composition and health certification and find out their perception among Czech consumers. The conclusion summarizes the perception of a healthy lifestyle among Czech consumers and an analysis of the competitive environment in the field of healthy nutrition in the Czech Republic.
Klíčová slova
Zdravý životní styl, Výživa, Konkurenční analýza, Nutriční marketing, Produktový mix
Bakalářská práce se zaměřuje na potravinářský průmysl a trend zdravého životního stylu. Cílem práce je analyzovat konkurenční prostředí v odvětví zdravé výživy v České republice. Charakterizovat tyto produkty s ohledem na složení a zdravotní certifikace, a zjistit jejich vnímání mezi českými spotřebiteli. V závěru práce je shrnuto vnímání zdravého životního stylu mezi českými spotřebiteli a analýza konkurenčního prostředí v oblasti zdravé výživy v České republice.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the food industry and the trend of a healthy lifestyle. The aim of this work is to analyse the competitive environment in the field of healthy nutrition in the Czech Republic, characterize these products regarding composition and health certification and find out their perception among Czech consumers. The conclusion summarizes the perception of a healthy lifestyle among Czech consumers and an analysis of the competitive environment in the field of healthy nutrition in the Czech Republic.
Klíčová slova
Zdravý životní styl, Výživa, Konkurenční analýza, Nutriční marketing, Produktový mix
Cílem práce je analyzovat konkurenční prostředí v odvětví zdravé výživy v České republice. Charakterizovat tyto produkty s ohledem na složení a zdravotní certifikace a zjistit jejich vnímání mezi českými spotřebiteli.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti zdravého životního stylu.
- Marketing v potravinářském průmyslu.
- Analýza konkurence v odvětví zdravé výživy.
- Charakteristika vnímání zdravého životního stylu mezi českými spotřebiteli.
- Formulace závěrů a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je analyzovat konkurenční prostředí v odvětví zdravé výživy v České republice. Charakterizovat tyto produkty s ohledem na složení a zdravotní certifikace a zjistit jejich vnímání mezi českými spotřebiteli.
Osnova:
- Vymezení základních pojmů v oblasti zdravého životního stylu.
- Marketing v potravinářském průmyslu.
- Analýza konkurence v odvětví zdravé výživy.
- Charakteristika vnímání zdravého životního stylu mezi českými spotřebiteli.
- Formulace závěrů a doporučení.
Seznam doporučené literatury
HANZELKOVÁ, A. KEŘKOVSKÝ, M. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 3. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 9788074006371.
JANOUCH, V. Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150160.
KOTLER, P. Marketing 4.0. New York, United States: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 9781119341208.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., HARRIS, L., HE, H. Principles of Marketing. Harlow: Pearson Education Limited, 2019. ISBN 9781292269566.
ROUBÍK, L. a kol. Moderní výživa ve fitness a silových sportech. Praha: Erasport, 2018. ISBN 9788090568556.
Seznam doporučené literatury
HANZELKOVÁ, A. KEŘKOVSKÝ, M. Strategické řízení: Teorie pro praxi. 3. vydání. Praha: C. H. Beck, 2017. ISBN 9788074006371.
JANOUCH, V. Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2020. ISBN 9788025150160.
KOTLER, P. Marketing 4.0. New York, United States: John Wiley & Sons, 2016. ISBN 9781119341208.
KOTLER, P., ARMSTRONG, G., HARRIS, L., HE, H. Principles of Marketing. Harlow: Pearson Education Limited, 2019. ISBN 9781292269566.
ROUBÍK, L. a kol. Moderní výživa ve fitness a silových sportech. Praha: Erasport, 2018. ISBN 9788090568556.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své BP „Potravinářský průmysl a trend zdravého životního stylu“, otázky vedoucího BP:
1. Jako jednu ze strategií vyplývajících ze SWOT analýzy navrhujete diverzifikovat dodavatele obilovin kvůli současné rusko-ukrajinské válce, jaké další regiony produkují významné množství obilovin a na který byste doporučila, aby se společnost Nestlé zaměřila (zvažte např. cenová a distribuční hlediska)?
2. Společnost Nestlé se rozhodla, na rozdíl od jiných globálních společností, pouze omezit své obchodní aktivity v Ruské federaci, jaký dopad toto rozhodnutí mělo (popř. ještě může mít) na image Nestlé?
Otázky a náměty z obhajoby:
Kdo jsou největší exportéři obilovin?