Bakalářská práce se věnuje identifikaci možného využití informačních a komunikačních technologií jako nástroje pro podporu řízení vztahu se zákazníky ve zvoleném podniku. V první části práce jsou zpracovány teoretické základy z oblasti ICT a managementu, který zahrnuje další oblasti, jako marketing, řízení vztahu se zákazníky a finanční řízení podniku. V další části je představena společnost Elixír tours s.r.o., která je subjektem této bakalářské práce. Následuje situační analýza podniku zahrnující vnější i vnitřní prostředí a SWOT analýza, která tyto dvě oblasti propojuje a zhodnocuje hrozby a příležitosti, slabé a silné stránky vybraného podniku. Na základě informací zjištěných ze situační analýzy podniku a identifikace požadavků je doporučen vhodný systém pro podporu řízení vztahu se zákazníky. Na závěr je provedena kalkulace nákladů a přínosů spojených se zavedením vybraného systému a zhodnocení jeho přínosů pro podnik.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with identification of possible use of information and communication technology as means to support customer relationship management in a chosen company. In the first part of the thesis there is theoretical basis from the field of ICT and management which includes other areas such as marketing, customer relationship management and financial management of the company. In the second part of this thesis there is an introduction of the chosen company which is Elixir tours s.r.o. followed by situational analysis including inner and outer surroundings of the company and SWOT analysis which integrates both and assesses company's threats, oppurtunities, weak and strong sides. Based on the information gathered by the situational analysis and requirements identification a system suitable for support of the customer relationship management is reccomended. At the end, a calculation of expenses and benefits connected with implementation of the system is made as well as evaluation of advantages the new system would provide for the company.
Klíčová slova
CRM systém, Řízení vztahu se zákazníky, Informační a komunikační technologie
Klíčová slova v angličtině
CRM system, Customer relationship management, Information and communication technology
Rozsah průvodní práce
-
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje identifikaci možného využití informačních a komunikačních technologií jako nástroje pro podporu řízení vztahu se zákazníky ve zvoleném podniku. V první části práce jsou zpracovány teoretické základy z oblasti ICT a managementu, který zahrnuje další oblasti, jako marketing, řízení vztahu se zákazníky a finanční řízení podniku. V další části je představena společnost Elixír tours s.r.o., která je subjektem této bakalářské práce. Následuje situační analýza podniku zahrnující vnější i vnitřní prostředí a SWOT analýza, která tyto dvě oblasti propojuje a zhodnocuje hrozby a příležitosti, slabé a silné stránky vybraného podniku. Na základě informací zjištěných ze situační analýzy podniku a identifikace požadavků je doporučen vhodný systém pro podporu řízení vztahu se zákazníky. Na závěr je provedena kalkulace nákladů a přínosů spojených se zavedením vybraného systému a zhodnocení jeho přínosů pro podnik.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis deals with identification of possible use of information and communication technology as means to support customer relationship management in a chosen company. In the first part of the thesis there is theoretical basis from the field of ICT and management which includes other areas such as marketing, customer relationship management and financial management of the company. In the second part of this thesis there is an introduction of the chosen company which is Elixir tours s.r.o. followed by situational analysis including inner and outer surroundings of the company and SWOT analysis which integrates both and assesses company's threats, oppurtunities, weak and strong sides. Based on the information gathered by the situational analysis and requirements identification a system suitable for support of the customer relationship management is reccomended. At the end, a calculation of expenses and benefits connected with implementation of the system is made as well as evaluation of advantages the new system would provide for the company.
Klíčová slova
CRM systém, Řízení vztahu se zákazníky, Informační a komunikační technologie
Klíčová slova v angličtině
CRM system, Customer relationship management, Information and communication technology
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na příkladu zvolené firmy identifikovat možné způsoby využití informačních a komunikačních technologií (ICT) jako prostředku podporujícího řízení vztahu se zákazníky. Součástí práce budou příklady možného zhodnocení přínosů a nákladů spojených se zavedením vybraných ICT.
Osnova: - Vymezení klíčových pojmů z oblasti ICT a řízení vztahu se zákazníky. - Specifikace základních prvků CRM systému. - Situační analýza podniku. - Identifikace a výběr vhodného CRM systému. - Vyhodnocení nákladů a přínosů spojených se zavedením vybraného systému.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je na příkladu zvolené firmy identifikovat možné způsoby využití informačních a komunikačních technologií (ICT) jako prostředku podporujícího řízení vztahu se zákazníky. Součástí práce budou příklady možného zhodnocení přínosů a nákladů spojených se zavedením vybraných ICT.
Osnova: - Vymezení klíčových pojmů z oblasti ICT a řízení vztahu se zákazníky. - Specifikace základních prvků CRM systému. - Situační analýza podniku. - Identifikace a výběr vhodného CRM systému. - Vyhodnocení nákladů a přínosů spojených se zavedením vybraného systému.
Seznam doporučené literatury
BASL, Josef a Roman BLAŽÍČEK. Podnikové informační systémy: podnik v informační společnosti. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4307-3.
CHLEBOVSKÝ, Vít a Hana KLČOVÁ. CRM: řízení vztahů se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2005. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 80-251-0798-1.
KOZÁK, Vratislav. Budování vztahů se zákazníky: CRM v teorii a praxi. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-02-6.
SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi: podnik v informační společnosti. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010. Management v informační společnosti. ISBN 978-802-5128-787.
Seznam doporučené literatury
BASL, Josef a Roman BLAŽÍČEK. Podnikové informační systémy: podnik v informační společnosti. 3., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2012. Management v informační společnosti. ISBN 978-80-247-4307-3.
CHLEBOVSKÝ, Vít a Hana KLČOVÁ. CRM: řízení vztahů se zákazníky. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2005. Praxe manažera (Computer Press). ISBN 80-251-0798-1.
KOZÁK, Vratislav. Budování vztahů se zákazníky: CRM v teorii a praxi. Zlín: VeRBuM, 2011. ISBN 978-80-87500-02-6.
SODOMKA, Petr a Hana KLČOVÁ. Informační systémy v podnikové praxi: podnik v informační společnosti. 2., aktualiz. a rozš. vyd. Brno: Computer Press, 2010. Management v informační společnosti. ISBN 978-802-5128-787.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Informační technologie jako prostředek pro podporu řízení vztahu se zákazníky. Cílem práce je na konkrétním příkladu identifikovat možné způsoby využití informačních a komunikačních technologií jako prostředku podporujícího řízení vztahu se zákazníky. Součástí práce je výběr systému vhodného pro podporu řízení vztahu se zákazníky a zhodnocení nákladů a přínosů spojených s jeho zavedením do podniku.
Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka 1.: Identifikovala jste přínosy zavedení CRM systému. Jaké kvantifikovatelné ukazatele byste doporučila sledovat, aby bylo možné přínosy v praxi změřit?
Studentka na otázku reagovala.
Následně byl během rozpravy položen doplňující dotaz:
Otázka 2.: Jak souvisí finanční analýza s Vaší prací?