Tato práce se zabývá vnímáním a hodnocením obchodní značky vybrané společnosti z pohledu veřejnosti. Práce nejprve obsahuje rešerši odborné literatury z oblasti brandingu, hodnoty obchodní značky, vnímání a řízení obchodní značky. Dále je v práci představena vybraná společnost a uvedeny výsledky zrealizovaného dotazníkového šetření včetně statistického zpracování a vyhodnocení. Na základě těchto výsledků jsou formulovány návrhy na zlepšení vnímání obchodní značky vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a perception and an evaluation of the brand of the selected company from the perspective of the public. At first, the thesis includes research of the literature in the field of branding, brand value, brand perception and brand management. Subsequently, the selected company is introduced and the results of the questionnaire survey, including statistical processing and evaluation, are presented. Based on these results, suggestions are formulated to improve the perception of the brand of the selected company.
Klíčová slova
vnímání obchodní značky, řízení obchodní značky, hodnota obchodní značky, budování obchodní značky
Klíčová slova v angličtině
brand perception, brand management, brand value, brand building
Rozsah průvodní práce
68 s. (104 187 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá vnímáním a hodnocením obchodní značky vybrané společnosti z pohledu veřejnosti. Práce nejprve obsahuje rešerši odborné literatury z oblasti brandingu, hodnoty obchodní značky, vnímání a řízení obchodní značky. Dále je v práci představena vybraná společnost a uvedeny výsledky zrealizovaného dotazníkového šetření včetně statistického zpracování a vyhodnocení. Na základě těchto výsledků jsou formulovány návrhy na zlepšení vnímání obchodní značky vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with a perception and an evaluation of the brand of the selected company from the perspective of the public. At first, the thesis includes research of the literature in the field of branding, brand value, brand perception and brand management. Subsequently, the selected company is introduced and the results of the questionnaire survey, including statistical processing and evaluation, are presented. Based on these results, suggestions are formulated to improve the perception of the brand of the selected company.
Klíčová slova
vnímání obchodní značky, řízení obchodní značky, hodnota obchodní značky, budování obchodní značky
Klíčová slova v angličtině
brand perception, brand management, brand value, brand building
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analýza vnímání obchodní značky vybrané společnosti z pohledu veřejnosti. K dosažení tohoto cíle bude využito dotazníkové šetření. Na základě jeho výsledků budou společnosti poskytnuty návrhy na zlepšení vnímání značky.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury vztahující se k tématu práce.
- Představení vybrané společnosti.
- Realizace a vyhodnocení dotazníkového šetření.
- Vlastní návrhy a doporučení.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je analýza vnímání obchodní značky vybrané společnosti z pohledu veřejnosti. K dosažení tohoto cíle bude využito dotazníkové šetření. Na základě jeho výsledků budou společnosti poskytnuty návrhy na zlepšení vnímání značky.
Osnova:
- Rešerše odborné literatury vztahující se k tématu práce.
- Představení vybrané společnosti.
- Realizace a vyhodnocení dotazníkového šetření.
- Vlastní návrhy a doporučení.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Brand building: budování obchodní značky. Brno: Computer Press, 2003. Business books. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
MILLER, D. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Nashville, TN: HarperCollins Publishers, 2017. 228 s. ISBN 978-1-4002-0183-9.
ROSENBAUM-ELLIOTT, R. PERCY, L. PERVAN S. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2018. 368 s. ISBN 978-0-19-879780-7.
SHARP, B. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. 241 s. ISBN 978-80-7390-618-4.
Seznam doporučené literatury
AAKER, D. A. Brand building: budování obchodní značky. Brno: Computer Press, 2003. Business books. 312 s. ISBN 80-7226-885-6.
KELLER, K. L. Strategické řízení značky. Praha: Grada, 2007. Expert. 796 s. ISBN 978-80-247-1481-3.
MILLER, D. Building a storybrand: clarify your message so customers will listen. Nashville, TN: HarperCollins Publishers, 2017. 228 s. ISBN 978-1-4002-0183-9.
ROSENBAUM-ELLIOTT, R. PERCY, L. PERVAN S. Strategic brand management. Oxford: Oxford University Press, 2018. 368 s. ISBN 978-0-19-879780-7.
SHARP, B. Jak se budují značky: co obchodníci nevědí. Praha: Dobrovský, 2018. Knihy Omega. 241 s. ISBN 978-80-7390-618-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla téma své DP „Vnímání a hodnocení obchodní značky vybrané společnosti z pohledu veřejnosti“, vedoucí a oponent v posudcích DP pokládají následující otázky či náměty:
Jaká jsou, podle vašeho názoru, úskalí při realizaci vašich návrhů na zlepšení vnímání obchodní značky zákazníky?
Na straně 37 autorka stanovila minimální rozsah výběrového souboru na 384 respondentů. Na základě filtrační otázky č. 1 zůstalo pro další zpracování odpovědí na ostatní otázky pouze 305 dotazníků. Považuje autorka, vzhledem k cíli práce, získaný výběrový vzorek za dostatečný?
Otázky a náměty z rozpravy:
V otázce 1 Vámi vytvořeného dotazníku se jedná o značku produktu nebo celé společnosti?