Bakalářská práce se zaměřuje na Českou poštu jako poskytovatele finančních služeb. V prvních částech práce je zmíněn pojem finance a jejich funkce, dále běžně využívané bankovní a pojistné produkty. V práci je zkráceně uveden vývoj aktivit v oblasti poštovnictví od šestnáctého století po vznik moderní pošty. Je představena Česká pošta jak z hlediska právního a organizační struktury, tak vývoje počtu zaměstnanců a hospodářského výsledku za posledních pět let. Další část je věnována nabízeným finančním službám, jak poštovním, tak bankovním a pojistným přes spolupráci s ČSOB. Finanční produkty jsou dále porovnány
s produkty nabízenými Českou spořitelnou ke zhodnocení kvality nabídky. K práci se váže i dotazníkové šetření, které sloužilo k analýze segmentu zákazníků a hodnocení kvality poskytovaných služeb Českou poštou. Po vyhodnocení dat z dotazníku je provedeno shrnutí zjištěných dat, jak z dotazníku, tak komparace produktů. V závěru práce jsou zkráceně shrnuta zjištění a doplněny možné kroky ke zvýšení kvality finančních služeb.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Czech Post as a provider of financial services. In the first parts of the thesis the concept of finance and its functions are mentioned, as well as commonly used banking and insurance products. The development of postal activities from the sixteenth century to the establishment of the modern post office is briefly presented in the thesis. The Czech Post is presented in terms of its legal and organizational structure, as well as the development of the number of employees and the economic result over the last five years. Another part is devoted to the financial services offered, both postal, banking and insurance services through cooperation with ČSOB. Financial products are further compared with those offered by Česká spořitelna to assess the quality of the offer. The thesis is also linked to a questionnaire survey used to analyse the customer segment and evaluate the quality of services provided by the Czech Post. After the evaluation of the data from the questionnaire, a summary of the findings, both from the questionnaire and the comparison of the products, is made. In the conclusion of the paper, the findings are briefly summarized and possible ways to improve the quality of financial services are included.
Klíčová slova
Česká pošta, finanční služby, ČSOB, běžný účet, poštovní poukázka, SIPO, stavební spoření, doplňkové penzijní spoření, pojištění.
Klíčová slova v angličtině
Czech Post, financial services, ČSOB, current account, postal order, SIPO, building saving, supplementary pension saving, insurance.
Rozsah průvodní práce
77 s. (125 802 znaků bez mezer
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na Českou poštu jako poskytovatele finančních služeb. V prvních částech práce je zmíněn pojem finance a jejich funkce, dále běžně využívané bankovní a pojistné produkty. V práci je zkráceně uveden vývoj aktivit v oblasti poštovnictví od šestnáctého století po vznik moderní pošty. Je představena Česká pošta jak z hlediska právního a organizační struktury, tak vývoje počtu zaměstnanců a hospodářského výsledku za posledních pět let. Další část je věnována nabízeným finančním službám, jak poštovním, tak bankovním a pojistným přes spolupráci s ČSOB. Finanční produkty jsou dále porovnány
s produkty nabízenými Českou spořitelnou ke zhodnocení kvality nabídky. K práci se váže i dotazníkové šetření, které sloužilo k analýze segmentu zákazníků a hodnocení kvality poskytovaných služeb Českou poštou. Po vyhodnocení dat z dotazníku je provedeno shrnutí zjištěných dat, jak z dotazníku, tak komparace produktů. V závěru práce jsou zkráceně shrnuta zjištění a doplněny možné kroky ke zvýšení kvality finančních služeb.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on the Czech Post as a provider of financial services. In the first parts of the thesis the concept of finance and its functions are mentioned, as well as commonly used banking and insurance products. The development of postal activities from the sixteenth century to the establishment of the modern post office is briefly presented in the thesis. The Czech Post is presented in terms of its legal and organizational structure, as well as the development of the number of employees and the economic result over the last five years. Another part is devoted to the financial services offered, both postal, banking and insurance services through cooperation with ČSOB. Financial products are further compared with those offered by Česká spořitelna to assess the quality of the offer. The thesis is also linked to a questionnaire survey used to analyse the customer segment and evaluate the quality of services provided by the Czech Post. After the evaluation of the data from the questionnaire, a summary of the findings, both from the questionnaire and the comparison of the products, is made. In the conclusion of the paper, the findings are briefly summarized and possible ways to improve the quality of financial services are included.
Klíčová slova
Česká pošta, finanční služby, ČSOB, běžný účet, poštovní poukázka, SIPO, stavební spoření, doplňkové penzijní spoření, pojištění.
Klíčová slova v angličtině
Czech Post, financial services, ČSOB, current account, postal order, SIPO, building saving, supplementary pension saving, insurance.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit nabídku finančních služeb České pošty, s. p., analyzovat segment zákazníků využívající dané služby a zhodnotit vývojové tendence ve strategii České pošty ve snaze zkvalitňovat a modernizovat oblast finančních služeb.
Osnova:
- Vývoj aktivit v oblasti poštovních služeb v českých zemích.
- Analýza segmentu finančních služeb.
- Charakteristika České pošty, s. p. jako poskytovatele poštovních a finančních služeb.
- Analýza poskytovaných finančních služeb Českou poštou a hodnocení jejich kvality.
- Zhodnocení současného stavu v oblasti poskytování finančních služeb a návrh možných kroků ke zvýšení kvality daných služeb.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je zhodnotit nabídku finančních služeb České pošty, s. p., analyzovat segment zákazníků využívající dané služby a zhodnotit vývojové tendence ve strategii České pošty ve snaze zkvalitňovat a modernizovat oblast finančních služeb.
Osnova:
- Vývoj aktivit v oblasti poštovních služeb v českých zemích.
- Analýza segmentu finančních služeb.
- Charakteristika České pošty, s. p. jako poskytovatele poštovních a finančních služeb.
- Analýza poskytovaných finančních služeb Českou poštou a hodnocení jejich kvality.
- Zhodnocení současného stavu v oblasti poskytování finančních služeb a návrh možných kroků ke zvýšení kvality daných služeb.
Seznam doporučené literatury
BUZEK, L. Zákon o poštovních službách. Komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2018. ISBN 978-80-7598-065-6.
ČERNOHORSKÝ, J. Finance: od teorie k realitě. Praha: GRADA, 2020. ISBN 978-80-271-2215-8.
ČTVRTNÍK, P., GALUŠKA, J., TOŠNEROVÁ, P. Poštovnictví v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Liberec: Knihy 555, 2008. ISBN 978-80-86660-23-3.
DĚDIČ, J. a kol. Zákon o státním podniku. Komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2018. ISBN 978-80-7598-084-7.
ŠVADLENKA, L., SALAVA, D. Teoretické principy regulace plně liberalizovaného poštovního trhu. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-774-2.
Seznam doporučené literatury
BUZEK, L. Zákon o poštovních službách. Komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2018. ISBN 978-80-7598-065-6.
ČERNOHORSKÝ, J. Finance: od teorie k realitě. Praha: GRADA, 2020. ISBN 978-80-271-2215-8.
ČTVRTNÍK, P., GALUŠKA, J., TOŠNEROVÁ, P. Poštovnictví v Čechách, na Moravě a ve Slezsku. Liberec: Knihy 555, 2008. ISBN 978-80-86660-23-3.
DĚDIČ, J. a kol. Zákon o státním podniku. Komentář. Praha: Wolters Kluwer, 2018. ISBN 978-80-7598-084-7.
ŠVADLENKA, L., SALAVA, D. Teoretické principy regulace plně liberalizovaného poštovního trhu. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-774-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka přednesla obhajobu práce s názvem: Česká pošta jako poskytovatel finančních služeb. Cílem práce bylo zhodnotit nabídku finančních služeb České pošty, s. p., analyzovat segment zákazníků využívající dané služby a zhodnotit vývojové tendence ve strategii České pošty ve snaze zkvalitňovat a modernizovat oblast finančních služeb.
Během rozpravy byl položen dotaz dle posudku vedoucího bakalářské práce:
Otázka č. 1: V analytické části práce je věnována pozornost komparaci produktů České spořitelny, ČSOB a České pošty. Bylo by možné více přiblížit, jak tato komparace produktů (zejména produktů České spořitelny) přispívá k analýze finančních služeb poskytovaných Českou poštou?
Otázka č. 2: V závěru práce je konstatováno, že Česká pošta má k dispozici návrhy na zlepšení služeb, které však jsou již několik let pouze „v šuplíku“. Co brání zavedení uvedených návrhů do praxe?
Následně byly položeny doplňující dotazy:
Otázka č. 3: Ptala jste se zákazníků, co je vede k tomu chodit si uzavřít stavební spoření na poštu?
Otázka č. 4: Na co jste se ptala v rámci dotazníku?
Otázka č. 5: Nemáte od České pošty dokument, jaký je jejich segment zákazníků?
Otázka č. 6: Není cíl na úrovni bakalářské práce až příliš rozsáhlý, nebylo by lepší se zaměřit pouze na menší část a jít více do hloubky?
Otázka č. 7: Jak byste zhodnotila vývojové tendence ve strategii České pošty?
Otázka č. 8: Myslíte si, že snižování počtu poboček České pošty povede ke zlepšení, respektive k nižší ztrátě?