Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat schválenou učebnici Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pojmenovanou Projekt Explore Starter a posoudit její účinnost při výuce čtenářského porozumění a konkrétně hodnotit účinnost jejích kapitol věnovaných čtenářskému porozumění pro studenty s dyslexií. Kromě toho se snaží zkoumat metody výuky čtenářského porozumění u studentů s dyslexií a poskytnout pochopení konceptu čtenářského porozumění
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyse the approved textbook by MŠMT named Project Explore Starter, to assess its effectiveness in teaching reading comprehension and specifically evaluate the efficacy of its reading comprehension chapters for students with dyslexia. Additionally, it seeks to investigate the methods employed in teaching reading comprehension to students with dyslexia and provide the of the concept of reading comprehension.
Klíčová slova
Dyslexie, čtenářské porozumění, hodnocení, učebnice, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Dyslexia, reading comprehension, evaluation, textbook, English language.
Rozsah průvodní práce
60 stran 91 655 znaků
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce si klade za cíl analyzovat schválenou učebnici Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy pojmenovanou Projekt Explore Starter a posoudit její účinnost při výuce čtenářského porozumění a konkrétně hodnotit účinnost jejích kapitol věnovaných čtenářskému porozumění pro studenty s dyslexií. Kromě toho se snaží zkoumat metody výuky čtenářského porozumění u studentů s dyslexií a poskytnout pochopení konceptu čtenářského porozumění
Anotace v angličtině
This bachelor thesis aims to analyse the approved textbook by MŠMT named Project Explore Starter, to assess its effectiveness in teaching reading comprehension and specifically evaluate the efficacy of its reading comprehension chapters for students with dyslexia. Additionally, it seeks to investigate the methods employed in teaching reading comprehension to students with dyslexia and provide the of the concept of reading comprehension.
Klíčová slova
Dyslexie, čtenářské porozumění, hodnocení, učebnice, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Dyslexia, reading comprehension, evaluation, textbook, English language.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakými strategiemi a technikami je možné podpořit rozvoj čtecích dovedností u žáků s dyslexií na základní škole pomocí učebnice. V teoretické části práce bude student definovat dyslexii v širším kontextu vzdělávání těchto žáků v ČR. Následně bude diskutovat rozvoj čtecích dovedností v anglickém jazyce u žáků s dyslexií prostřednictvím učebnice. V praktické části pak bakalant prozkoumá prostřednictvím hodnocení vybraných učebnic strategie a techniky podporující rozvoj diskutované řečové dovednosti v anglickém jazyce u žáků s dyslexií.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce je zjistit, jakými strategiemi a technikami je možné podpořit rozvoj čtecích dovedností u žáků s dyslexií na základní škole pomocí učebnice. V teoretické části práce bude student definovat dyslexii v širším kontextu vzdělávání těchto žáků v ČR. Následně bude diskutovat rozvoj čtecích dovedností v anglickém jazyce u žáků s dyslexií prostřednictvím učebnice. V praktické části pak bakalant prozkoumá prostřednictvím hodnocení vybraných učebnic strategie a techniky podporující rozvoj diskutované řečové dovednosti v anglickém jazyce u žáků s dyslexií.
Seznam doporučené literatury
Rudel, R.G. 1985. "The Definition of Dyslexia: Language and Motor Deficits." In Dyslexia: A Neuroscientific Approach to Clinical Evaluation, 33-53. Boston, MA: Little, Brown, & Co.
Zelinková, O. 2009. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál.
Zapletalová, J., J. Mrázková. 2016. 1 Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízením. Second release. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Zelinková, O., M. Černá, H. Zitková. 2020. Dyslexie - zaostřeno na angličtinu. Praha: Pasparta.
El-Koumy, Abdel Salam A. 2016. Teaching English as a Foreign Language to Students with Learning Disabilities at the Intermediate and Advanced Levels: A Multiple-Strategies Approach. Egypt: Dar An-Nashr.
Hummel, C. 2000. School textbooks and lifelong education: An analysis of schoolbooks from three countries. Hamburg: Repro Lüdke.
Franklin, Daniel. 2018. Helping Your Child with Language-Based Learning Disabilities. Oakland: New Harbinger Publications.
Richards, Judy, Morgan, Raymond, Charlene Fleener. 2008. Reading to learn in the content areas. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company.
Stauffer, Russell G. 1971. Theoretical Rationale of the Language Experience Approach. Paper presented at the meeting of the International Reading Association, Atlantic City.
Lems, Kristin, Leah Miller, and Tenena Soro. 2017. Building Literacy with English Language Learners: Insights from Linguistics. New York: The Guilford Press
Seznam doporučené literatury
Rudel, R.G. 1985. "The Definition of Dyslexia: Language and Motor Deficits." In Dyslexia: A Neuroscientific Approach to Clinical Evaluation, 33-53. Boston, MA: Little, Brown, & Co.
Zelinková, O. 2009. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 11. vyd. Praha: Portál.
Zapletalová, J., J. Mrázková. 2016. 1 Metodika pro nastavování podpůrných opatření ve školách ve spolupráci se školskými poradenskými zařízením. Second release. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Zelinková, O., M. Černá, H. Zitková. 2020. Dyslexie - zaostřeno na angličtinu. Praha: Pasparta.
El-Koumy, Abdel Salam A. 2016. Teaching English as a Foreign Language to Students with Learning Disabilities at the Intermediate and Advanced Levels: A Multiple-Strategies Approach. Egypt: Dar An-Nashr.
Hummel, C. 2000. School textbooks and lifelong education: An analysis of schoolbooks from three countries. Hamburg: Repro Lüdke.
Franklin, Daniel. 2018. Helping Your Child with Language-Based Learning Disabilities. Oakland: New Harbinger Publications.
Richards, Judy, Morgan, Raymond, Charlene Fleener. 2008. Reading to learn in the content areas. Belmont, CA: Wadsworth Publishing Company.
Stauffer, Russell G. 1971. Theoretical Rationale of the Language Experience Approach. Paper presented at the meeting of the International Reading Association, Atlantic City.
Lems, Kristin, Leah Miller, and Tenena Soro. 2017. Building Literacy with English Language Learners: Insights from Linguistics. New York: The Guilford Press