Tato bakalářská práce se zabývá modernějším pojetí výuky anglického jazyka, tedy kooperativním učení se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka na základní škole. Teoretická část pojednává o kooperativním učení, jeho znacích a principech, dále se v ní objevuje důležitost využití kooperativního učení v hodinách anglického jazyka. Vposlední části je rozebráno téma současného vyučování dovednosti mluvení v anglickém jazyce, které je poté propojeno s principy a výhodami užití kooperativního učení. Praktická část se za pomoci vytvořeného observačního listu a hodnotících kritérií zaměřuje na hodnocení aktivit z provedených observací k zjištění, zdali a jak jak mezi žáky dochází ke kooperativnímu učení v hodinách anglického jazyka při výuce řečové dovednosti mluvení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on more modern approach to English language teaching, which is cooperative learning with a focus on the development of speaking skills in primary school English language classes. The theoretical part discusses cooperative learning, its signs and principles, and the importance of using cooperative learning in English language classes. In the last part, the topic of contemporary teaching English language speaking skills is discussed, which is then linked to the principles and benefits of using cooperative learning. The practical part focuses on evaluation of observed activities, with the help of created observation sheet and criteria checklist, to find out whether and how cooperative learning occurs among the students in English language classes when teaching speaking skills.
Klíčová slova
Kooperativní učení, výuka mluvení v anglickém jazyce, komunikační kompetence, sociální kompetence, observace, seznam kritérií
Klíčová slova v angličtině
Cooperative learning, learning to speak in English, communicative competence, social competence, observation, criteria checklist
Rozsah průvodní práce
64s.
Jazyk
AN
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá modernějším pojetí výuky anglického jazyka, tedy kooperativním učení se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka na základní škole. Teoretická část pojednává o kooperativním učení, jeho znacích a principech, dále se v ní objevuje důležitost využití kooperativního učení v hodinách anglického jazyka. Vposlední části je rozebráno téma současného vyučování dovednosti mluvení v anglickém jazyce, které je poté propojeno s principy a výhodami užití kooperativního učení. Praktická část se za pomoci vytvořeného observačního listu a hodnotících kritérií zaměřuje na hodnocení aktivit z provedených observací k zjištění, zdali a jak jak mezi žáky dochází ke kooperativnímu učení v hodinách anglického jazyka při výuce řečové dovednosti mluvení.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on more modern approach to English language teaching, which is cooperative learning with a focus on the development of speaking skills in primary school English language classes. The theoretical part discusses cooperative learning, its signs and principles, and the importance of using cooperative learning in English language classes. In the last part, the topic of contemporary teaching English language speaking skills is discussed, which is then linked to the principles and benefits of using cooperative learning. The practical part focuses on evaluation of observed activities, with the help of created observation sheet and criteria checklist, to find out whether and how cooperative learning occurs among the students in English language classes when teaching speaking skills.
Klíčová slova
Kooperativní učení, výuka mluvení v anglickém jazyce, komunikační kompetence, sociální kompetence, observace, seznam kritérií
Klíčová slova v angličtině
Cooperative learning, learning to speak in English, communicative competence, social competence, observation, criteria checklist
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci zaměří na téma kooperativního učení při rozvoji řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka na základní škole. V teoretické části autorka nejprve zasadí problematiku do širšího rámce. S oporou v relevantních dokumentech bude v teoretické části diskutovat důležitost kooperativního učení v rámci obecných cílů základního vzdělávání a cílů výuky anglického jazyka na základní škole. Poté vydefinuje kooperativní učení a jeho základní principy. Dále představí problematiku výuky řečové dovednosti mluvení v anglickém jazyce, kterou v závěru teoretické části propojí s principy kooperativního učení. V praktické části práce bude pomocí vhodně zvolených výzkumných nástrojů zjišťovat, zda a jak dochází v hodinách anglického jazyka při výuce řečové dovednosti mluvení ke kooperativnímu učení.
Zásady pro vypracování
Studentka se ve své práci zaměří na téma kooperativního učení při rozvoji řečové dovednosti mluvení v hodinách anglického jazyka na základní škole. V teoretické části autorka nejprve zasadí problematiku do širšího rámce. S oporou v relevantních dokumentech bude v teoretické části diskutovat důležitost kooperativního učení v rámci obecných cílů základního vzdělávání a cílů výuky anglického jazyka na základní škole. Poté vydefinuje kooperativní učení a jeho základní principy. Dále představí problematiku výuky řečové dovednosti mluvení v anglickém jazyce, kterou v závěru teoretické části propojí s principy kooperativního učení. V praktické části práce bude pomocí vhodně zvolených výzkumných nástrojů zjišťovat, zda a jak dochází v hodinách anglického jazyka při výuce řečové dovednosti mluvení ke kooperativnímu učení.
Seznam doporučené literatury
Burns, Anne, Christine C. M. Goh. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne, Donna M. Brinton, Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second Foreign Language. 4th ed. Boston: Natural Geographic Learning.
Council of Europe. 2020. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume with New Descriptors. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Gavora, Peter. 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education.
Jacobs, George, Willy A. Renandya. 2019. Cooperative Learning in Language Education. Indonesia: TEFLIN Publication Division.
Johnson, David W., Roger T. Johnson.1999. Learning together and alone: Cooperative, competitive and individualistic learning. Boston: Allyn and Bacon.
Kolář, Zdeněk, Alena Vališová. 2009. Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing a. s.
Sieglová, Dagmar, Ioana Kocurová-Giurgiu. 2018. Teaching The 21St Century Student:Methods and Activities Through Critical Thinking and Interaction. Passau: rw&w Science & New Media.
Seznam doporučené literatury
Burns, Anne, Christine C. M. Goh. 2012. Teaching Speaking: A Holistic Approach. Cambridge: Cambridge University Press.
Celce-Murcia, Marianne, Donna M. Brinton, Marguerite Ann Snow. 2014. Teaching English as a Second Foreign Language. 4th ed. Boston: Natural Geographic Learning.
Council of Europe. 2020. Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume with New Descriptors. Strasbourg: Council of Europe Publishing.
Gavora, Peter. 2000. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido.
Harmer, Jeremy. 2007. The Practice of English Language Teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education.
Jacobs, George, Willy A. Renandya. 2019. Cooperative Learning in Language Education. Indonesia: TEFLIN Publication Division.
Johnson, David W., Roger T. Johnson.1999. Learning together and alone: Cooperative, competitive and individualistic learning. Boston: Allyn and Bacon.
Kolář, Zdeněk, Alena Vališová. 2009. Analýza vyučování. Praha: Grada Publishing a. s.
Sieglová, Dagmar, Ioana Kocurová-Giurgiu. 2018. Teaching The 21St Century Student:Methods and Activities Through Critical Thinking and Interaction. Passau: rw&w Science & New Media.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svou práci a adekvátně reagovala na komentáře v posudcích. komise se shodla na hodnocení E.