Informace o kvalifikační práci Identifikace stresorů působících na vysokoškolské studenty Fakulty filozofické Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru
- Všechny požadované údaje o této VŠKP jsou vyplněny.
Hlavní téma
Identifikace stresorů působících na studenty Filozofické fakulty Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru
Hlavní téma v angličtině
Identification of stressors affecting university students of the Faculty of Arts and Philosophy of the University of Pardubice during the coronavirus pandemic
Název dle studenta
Identifikace stresorů působících na vysokoškolské studenty Fakulty filozofické Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru
Název dle studenta v angličtině
Identification of stressors affecting university students of the Faculty of Arts and Philosophy of the University of Pardubice during the coronavirus pandemic
Cílem této bakalářské práce bude identifikovat, jaké stresory nejčastěji uvádějí studenti Fakulty filozofické Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude mít za cíl vymezit stres a jeho související pojmy, typy, fáze a projevy stresu. Druhá kapitola se bude věnovat prevenci stresu a duševní hygieně. Praktická část bude provedena za využití kvantitativního přístupu, kde konkrétně bude použita metoda dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké stresory studenti zaznamenali během pandemie koronaviru.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is to indetify which stressors are most often mentioned by students of the Faculty of Arts and Philosophy of the University of Pardubice during the coronavirus pandemic. The theoretical part focuses on defined stress and his related concepts, types, phases, signs and symptoms. The second chapter focuses on stress prevention and mental health. The practical part is based on the quantitative research, specifically using a questionnaire. The aim of the research is to find out what stressors students experienced during the coronavirus pandemic.
stress, stressor, mental health, university student, pandemic, covid-19
Rozsah průvodní práce
79 s. (91 469 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bude identifikovat, jaké stresory nejčastěji uvádějí studenti Fakulty filozofické Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude mít za cíl vymezit stres a jeho související pojmy, typy, fáze a projevy stresu. Druhá kapitola se bude věnovat prevenci stresu a duševní hygieně. Praktická část bude provedena za využití kvantitativního přístupu, kde konkrétně bude použita metoda dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké stresory studenti zaznamenali během pandemie koronaviru.
Anotace v angličtině
The focus of this bachelor thesis is to indetify which stressors are most often mentioned by students of the Faculty of Arts and Philosophy of the University of Pardubice during the coronavirus pandemic. The theoretical part focuses on defined stress and his related concepts, types, phases, signs and symptoms. The second chapter focuses on stress prevention and mental health. The practical part is based on the quantitative research, specifically using a questionnaire. The aim of the research is to find out what stressors students experienced during the coronavirus pandemic.
stress, stressor, mental health, university student, pandemic, covid-19
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce bude identifikovat, jaké stresory nejčastěji uvádějí studenti Filozofické fakulty Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude mít za cíl vymezit stres a jeho související pojmy, typy, fáze a projevy stresu. Druhá kapitola se bude věnovat prevenci stresu a duševní hygieně. Praktická část bude provedena za využití kvantitativního přístupu, kde konkrétně bude použita metoda dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké stresory studenti zaznamenali během pandemie koronaviru.
Zásady pro vypracování
Cílem této bakalářské práce bude identifikovat, jaké stresory nejčastěji uvádějí studenti Filozofické fakulty Univerzity Pardubice během pandemie koronaviru. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude mít za cíl vymezit stres a jeho související pojmy, typy, fáze a projevy stresu. Druhá kapitola se bude věnovat prevenci stresu a duševní hygieně. Praktická část bude provedena za využití kvantitativního přístupu, kde konkrétně bude použita metoda dotazníkového šetření. Cílem tohoto výzkumu bude zjistit, jaké stresory studenti zaznamenali během pandemie koronaviru.
Seznam doporučené literatury
BARTŮŇKOVÁ, Staša. Stres a jeho mechanismy. Praha: Karolinum, 2010. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1874-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013. ISBN 978-80-7429-331-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-2959-6.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Syndrom vyhoření u studentů vysokých škol. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o., 2019. 103 stran. ISBN 978-80-87723-56-2.
ULRICHOVÁ, Monika. Člověk, stres a osobnostní předpoklady: souvislost osobnostních rysů a odolnosti vůči stresu. Ústí nad Orlicí: Oftis ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7405-186-9.
Seznam doporučené literatury
BARTŮŇKOVÁ, Staša. Stres a jeho mechanismy. Praha: Karolinum, 2010. Učební texty Univerzity Karlovy v Praze. ISBN 978-80-246-1874-6.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. Edice pedagogické literatury. ISBN 80-85931-79-6.
HONZÁK, Radkin. Jak žít a vyhnout se syndromu vyhoření. Praha: Vyšehrad, 2013. ISBN 978-80-7429-331-3.
PAULÍK, Karel. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada, 2010. Psyché. ISBN 978-80-247-2959-6.
ŠVAMBERK ŠAUEROVÁ, Markéta. Syndrom vyhoření u studentů vysokých škol. Praha: Vysoká škola tělesné výchovy a sportu Palestra, spol. s r.o., 2019. 103 stran. ISBN 978-80-87723-56-2.
ULRICHOVÁ, Monika. Člověk, stres a osobnostní předpoklady: souvislost osobnostních rysů a odolnosti vůči stresu. Ústí nad Orlicí: Oftis ve spolupráci s Pedagogickou fakultou Univerzity Hradec Králové, 2012. ISBN 978-80-7405-186-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka předložila svou závěrečnou práci a reagovala na otázky komise a zodpověděla otázky v posudcích.