Řídicí soustava motorového vozidla je jedna z nejdůležitějších součástí v celém automobilu. Zajišťuje ovladatelnost vozidla, a proto je nutné tuto součást automobilu stále zdokonalovat, aby bylo vozidlo na silnici bezpečné, stabilní a ovladatelné. Práce řeší problematiku návrhu řízení kol obou náprav přípojného vozidla, tak aby kopírovalo jízdní stopy tažného vozidla.
Anotace v angličtině
The steering system of a motor vehicle is one of the most important components in the entire car. It ensures the handling of the vehicle and therefore this part of the car must be constantly improved to keep the vehicle safe, stable and controllable on the road.
Klíčová slova
Bezpečnost, ovladatelnost, automobily, řízení
Klíčová slova v angličtině
Safety, handing, road vehicles, steering
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Řídicí soustava motorového vozidla je jedna z nejdůležitějších součástí v celém automobilu. Zajišťuje ovladatelnost vozidla, a proto je nutné tuto součást automobilu stále zdokonalovat, aby bylo vozidlo na silnici bezpečné, stabilní a ovladatelné. Práce řeší problematiku návrhu řízení kol obou náprav přípojného vozidla, tak aby kopírovalo jízdní stopy tažného vozidla.
Anotace v angličtině
The steering system of a motor vehicle is one of the most important components in the entire car. It ensures the handling of the vehicle and therefore this part of the car must be constantly improved to keep the vehicle safe, stable and controllable on the road.
Klíčová slova
Bezpečnost, ovladatelnost, automobily, řízení
Klíčová slova v angličtině
Safety, handing, road vehicles, steering
Zásady pro vypracování
Jednotlivé body pro zpracování bakalářské práce:
Analýza současného stavu řízení kol u více náprav vozidel.
Teorie zatáčení automobilu.
Odlišnost konvenčního vozidla od vozidla s řídicími koly více náprav.
Teoretický návrh zatáčení dvounápravového přívěsu s využitím systému 4WS za účelem kopírování jízdního koridoru taženého vozidla.
Zásady pro vypracování
Jednotlivé body pro zpracování bakalářské práce:
Analýza současného stavu řízení kol u více náprav vozidel.
Teorie zatáčení automobilu.
Odlišnost konvenčního vozidla od vozidla s řídicími koly více náprav.
Teoretický návrh zatáčení dvounápravového přívěsu s využitím systému 4WS za účelem kopírování jízdního koridoru taženého vozidla.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VLK, F.: Podvozky motorových vozidel. 3. vydání, Brno: František Vlk, 2006. ISBN 80-239-6464-x.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VALA, M., TESAŘ, M.: Teorie a konstrukce silničních vozidel I. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. ISBN 80-7194-503-x.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack}\matsymb{,}JAN, Z., ŽDÁNSKÝ, B., ČUPERA, J.: Automobily 1. 4. vydání. Brno: Avid, spol., 2012. ISBN 978-80-87143-27-7.
Seznam doporučené literatury
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VLK, F.: Podvozky motorových vozidel. 3. vydání, Brno: František Vlk, 2006. ISBN 80-239-6464-x.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack}\matsymb{,}VALA, M., TESAŘ, M.: Teorie a konstrukce silničních vozidel I. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2003. ISBN 80-7194-503-x.
\matsymb{lbrack}3\matsymb{rbrack}\matsymb{,}JAN, Z., ŽDÁNSKÝ, B., ČUPERA, J.: Automobily 1. 4. vydání. Brno: Avid, spol., 2012. ISBN 978-80-87143-27-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu své bakalářské práce, zodpověděl otázky z posudku vedoucího práce a bez zaváhání reagoval na otázky členů komise.