Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u všeobecných sester na chirurgickém oddělení. Práce se dělí na část teoretickou a průzkumnou. Teoretická část práce je zaměřená na popis syndromu vyhoření a stresu. Dále osobnostní profil všeobecné sestry, pracovní náplň všeobecných sester na chirurgickém oddělení a duševní hygiena všeobecných sester. V průzkumné části byl zvolen anonymní kvantitativní průzkum, kde sběr dat probíhal pomocí standardizovaného dotazníku MBI a doplňkovými otázkami vlastní tvorby. Průzkumná část zjišťuje míru výskytu syndromu vyhoření a prevenci ze strany všeobecných sester a zaměstnavatele. Ze získaných dat vyplynulo, že 73 % respondentů trpí vyhořením v některé oblasti. Prevence všeobecných sester je dostatečná, naopak prevence ze strany zaměstnavatele je hodnocená nedostatečně.
Anotace v angličtině
My bachelor essay is focused on the issue of the burnout syndrome in registered nurses profession, This essay is divided into two parts, the theory and the practical. The theory part focuses on exclamation of the burnout syndrome, stress and types of stress. It also includes the personal profile of registered nurses, description and work agenda of registered nurses working at the surgeon department and mental well-being. The practical part of the essay is based on quality research including data from an already existing questionnaire of the MBI and from my own questionnaire. The practical part describes the level of burnout syndrome and it is prevention from the point of view of registered nurses and the employer. The data showed that 73 % of respondents suffer from burnout. Prevention of general nurses is sufficient, on the contrary, prevention by the employer is evaluated as insufficient
Burnout syndrome, general nurse, stress, surgical department, prevention.
Rozsah průvodní práce
71 s. (99 177 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou syndromu vyhoření u všeobecných sester na chirurgickém oddělení. Práce se dělí na část teoretickou a průzkumnou. Teoretická část práce je zaměřená na popis syndromu vyhoření a stresu. Dále osobnostní profil všeobecné sestry, pracovní náplň všeobecných sester na chirurgickém oddělení a duševní hygiena všeobecných sester. V průzkumné části byl zvolen anonymní kvantitativní průzkum, kde sběr dat probíhal pomocí standardizovaného dotazníku MBI a doplňkovými otázkami vlastní tvorby. Průzkumná část zjišťuje míru výskytu syndromu vyhoření a prevenci ze strany všeobecných sester a zaměstnavatele. Ze získaných dat vyplynulo, že 73 % respondentů trpí vyhořením v některé oblasti. Prevence všeobecných sester je dostatečná, naopak prevence ze strany zaměstnavatele je hodnocená nedostatečně.
Anotace v angličtině
My bachelor essay is focused on the issue of the burnout syndrome in registered nurses profession, This essay is divided into two parts, the theory and the practical. The theory part focuses on exclamation of the burnout syndrome, stress and types of stress. It also includes the personal profile of registered nurses, description and work agenda of registered nurses working at the surgeon department and mental well-being. The practical part of the essay is based on quality research including data from an already existing questionnaire of the MBI and from my own questionnaire. The practical part describes the level of burnout syndrome and it is prevention from the point of view of registered nurses and the employer. The data showed that 73 % of respondents suffer from burnout. Prevention of general nurses is sufficient, on the contrary, prevention by the employer is evaluated as insufficient
Burnout syndrome, general nurse, stress, surgical department, prevention.
Zásady pro vypracování
Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
Stanovení cílů a metodiky práce.
Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
Analýza a interpretace získaných dat.
Zhodnocení výsledků dat.
Zásady pro vypracování
Studium literatury, sběr informací a popis současného stavu řešené problematiky.
Stanovení cílů a metodiky práce.
Příprava a realizace výzkumného šetření dle stanovené metodiky.
Analýza a interpretace získaných dat.
Zhodnocení výsledků dat.
Seznam doporučené literatury
1) PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-00-8.
2) PRIESS, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015, 176 s. ISBN 978-80-247-5394-2.
3) URBAN, Jan. Přestaňte se v práci stresovat: 44 doporučení pro ty, kteří nechtějí práci obětovat své zdraví. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5820-6.
4) VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
5) ZACHAROVÁ, Eva. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0155-9.
Seznam doporučené literatury
1) PEŠEK, Roman a Ján PRAŠKO. Syndrom vyhoření: jak se prací a pomáháním druhým nezničit: pohledem kognitivně behaviorální terapie. V Praze: Pasparta, 2016. ISBN 978-80-88163-00-8.
2) PRIESS, Mirriam. Jak zvládnout syndrom vyhoření: najděte cestu zpátky k sobě. Praha: Grada, 2015, 176 s. ISBN 978-80-247-5394-2.
3) URBAN, Jan. Přestaňte se v práci stresovat: 44 doporučení pro ty, kteří nechtějí práci obětovat své zdraví. Praha: Grada Publishing, 2016. ISBN 978-80-247-5820-6.
4) VÉVODA, Jiří. Motivace sester a pracovní spokojenost ve zdravotnictví. Praha: Grada, 2013, 160 s. Sestra (Grada). ISBN 978-80-247-4732-3.
5) ZACHAROVÁ, Eva. Zdravotnická psychologie: teorie a praktická cvičení. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2017. Sestra (Grada). ISBN 978-80-271-0155-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student/ka úspěšně obhájil/a bakalářskou práci, odpověděl/a na doplňující otázky oponenta.