V práci budou analyzovány způsoby a formy utváření i recepce a přebírání genderových identit v předem definovaných MMORPG herních světech v kontextu české herní komunity. Zkoumáni budou podrobeny zejména herní dispozitivy jednotlivých postav a herních možností s cílem definovat podmíněnost daných elementů herního světa kulturou a autorským vstupem tvůrčích týmů. Dále budou analyzovány konkrétní formy utváření genderových identit v herních světech v samotných hrách, ale i imerze genderové identity postav do reálného světa hráčů. Za tímto účelem bude provedena detailní analýza streamovacích platforem, herních fór a video kanálů. Cílem je stanovit mírů přebírání, ale i subverze genderových normativů v prostředí herní komunity a vzájemnou míru vlivu prolínání herního a mimo-herního světa v kontextu genderové problematiky.
Anotace v angličtině
The work will analyze ways and forms of shaping as well as reception and gender identity takeover in pre-defined MMORPG gaming worlds in the context of the Czech gaming community. In particular, the game layouts of individual characters and game possibilities will be examined in order to define the conditionality of given elements of the game world by culture and the authorinput of creative teams. Furthermore, the specific forms of shaping gender identities in the gaming worlds in the games themselves will be analysed, as well as the immerization of gender identity of the characters into the real world of the players. To this end, a detailed analysis of streaming platforms, gaming forums and video channels will be carried out. The aim is to establish the rates of takeover, but also the subversion of gender normatives in the environment of the gaming community and the degree of interplay between the passing of the gaming and non-gaming worlds in the context of gender issues.
V práci budou analyzovány způsoby a formy utváření i recepce a přebírání genderových identit v předem definovaných MMORPG herních světech v kontextu české herní komunity. Zkoumáni budou podrobeny zejména herní dispozitivy jednotlivých postav a herních možností s cílem definovat podmíněnost daných elementů herního světa kulturou a autorským vstupem tvůrčích týmů. Dále budou analyzovány konkrétní formy utváření genderových identit v herních světech v samotných hrách, ale i imerze genderové identity postav do reálného světa hráčů. Za tímto účelem bude provedena detailní analýza streamovacích platforem, herních fór a video kanálů. Cílem je stanovit mírů přebírání, ale i subverze genderových normativů v prostředí herní komunity a vzájemnou míru vlivu prolínání herního a mimo-herního světa v kontextu genderové problematiky.
Anotace v angličtině
The work will analyze ways and forms of shaping as well as reception and gender identity takeover in pre-defined MMORPG gaming worlds in the context of the Czech gaming community. In particular, the game layouts of individual characters and game possibilities will be examined in order to define the conditionality of given elements of the game world by culture and the authorinput of creative teams. Furthermore, the specific forms of shaping gender identities in the gaming worlds in the games themselves will be analysed, as well as the immerization of gender identity of the characters into the real world of the players. To this end, a detailed analysis of streaming platforms, gaming forums and video channels will be carried out. The aim is to establish the rates of takeover, but also the subversion of gender normatives in the environment of the gaming community and the degree of interplay between the passing of the gaming and non-gaming worlds in the context of gender issues.
V práci budou analyzovány způsoby a formy utváření i recepce a přebírání genderových identit v předem definovaných MMORPG herních světech v kontextu české herní komunity. Zkoumáni budou podrobeny zejména herní dispozitivy jednotlivých postav a herních možností s cílem definovat podmíněnost daných elementů herního světa kulturou a autorským vstupem tvůrčích týmů. Dále budou analyzovány konkrétní formy utváření genderových identit v herních světech v samotných hrách, ale i imerze genderové identity postav do reálného světa hráčů. Za tímto účelem bude provedena detailní analýza streamovacích platforem, herních fór a video kanálů. Cílem je stanovit mírů přebírání, ale i subverze genderových normativů v prostředí herní komunity a vzájemnou míru vlivu prolínání herního a mimo-herního světa v kontextu genderové problematiky.
Zásady pro vypracování
V práci budou analyzovány způsoby a formy utváření i recepce a přebírání genderových identit v předem definovaných MMORPG herních světech v kontextu české herní komunity. Zkoumáni budou podrobeny zejména herní dispozitivy jednotlivých postav a herních možností s cílem definovat podmíněnost daných elementů herního světa kulturou a autorským vstupem tvůrčích týmů. Dále budou analyzovány konkrétní formy utváření genderových identit v herních světech v samotných hrách, ale i imerze genderové identity postav do reálného světa hráčů. Za tímto účelem bude provedena detailní analýza streamovacích platforem, herních fór a video kanálů. Cílem je stanovit mírů přebírání, ale i subverze genderových normativů v prostředí herní komunity a vzájemnou míru vlivu prolínání herního a mimo-herního světa v kontextu genderové problematiky.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Judith. Gender trouble: feminism and the subversion of identity. New York: Routledge Classics, 2006.
MALAKOWSKI, Jennifer; RUSSWORM, M. Treaandrea. Gaming Representation: Race, Gender, and Sexuality in Video Games. Indiana University Press, 2017.
MANTILLA, Karla. Gendertrolling: How Misogyny Went Viral. Praeger, 2015.
MURRAY, Soraya. On Video Games: The Visual Politics of Race, Gender and Space. London and New York: I.B. Tauris, 2018.
RENZETTI, Claire M.; CURRAN, J. Daniel. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003.
RUBERG, Bonnie; SHAW, Adrienne. Queer Game Studies. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2017.
SHAW, Adrienne. Gaming at the edge: sexuality and gender at the margins of gamer culture. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2014.
Seznam doporučené literatury
BUTLER, Judith. Gender trouble: feminism and the subversion of identity. New York: Routledge Classics, 2006.
MALAKOWSKI, Jennifer; RUSSWORM, M. Treaandrea. Gaming Representation: Race, Gender, and Sexuality in Video Games. Indiana University Press, 2017.
MANTILLA, Karla. Gendertrolling: How Misogyny Went Viral. Praeger, 2015.
MURRAY, Soraya. On Video Games: The Visual Politics of Race, Gender and Space. London and New York: I.B. Tauris, 2018.
RENZETTI, Claire M.; CURRAN, J. Daniel. Ženy, muži a společnost. Praha: Karolinum, 2003.
RUBERG, Bonnie; SHAW, Adrienne. Queer Game Studies. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2017.
SHAW, Adrienne. Gaming at the edge: sexuality and gender at the margins of gamer culture. Minneapolis: University of Minnesota Press, 2014.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Představení diplomové práce: téma, hypotéza, cíl, metody.