Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích a dostupnými metodami pro její ověřování. V úvodní teoretické části práce přibližuje a objasňuje účel vlečných křivek, jejich vznik a vývoj. Dále popisuje využití vlečných křivek při projektování pozemních komunikací a zkoumá jednotlivé přístupy některých zemí. Další kapitola se věnuje charakteristice metod, které je možné využít pro posouzení či ověření průjezdnosti vozidel. Experimentální část bakalářské práce se zaměřuje na porovnání dostupných simulačních programů mezi sebou a s referenčním předpisem TP 171. Druhá kapitola experimentální části se věnuje analýze průjezdu jízdních souprav na vybraných křižovatkových úsecích v Pardubicích. Následně je provedena aplikace vybraného simulačního programu na tato místa a vyhodnocení úseků. Vyhodnocení je provedeno na základě výsledků vlečných křivek simulačního programu a získaných poznatků během pozorování chování vozidel v daných úsecích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of physical passability of vehicles on roads and available methods for passability verification. In the introductory theoretical part of the work approaches and clarifies the purpose of swept paths, their origin and development. It also describes the use of swept paths in road design and examines the different approaches of some countries. The next chapter deals with the characteristics of methods that can be used to assess or verify the passability of vehicles. The experimental part of the bachelor's thesis focuses on the comparison of available simulation programs with each other and with the reference regulation TP 171. The second chapter of the experimental part analyses the passage of articulated vehicles on selected crossroads sections in Pardubice. Subsequently, the application of the selected simulation program for these places and the evaluation of sections is performed. The evaluation is performed on the basis of the results of swept paths in the simulation program and the knowledge gained during the observation of vehicle behavior in the given sections.
Bakalářská práce se zabývá problematikou fyzické průjezdnosti vozidel na pozemních komunikacích a dostupnými metodami pro její ověřování. V úvodní teoretické části práce přibližuje a objasňuje účel vlečných křivek, jejich vznik a vývoj. Dále popisuje využití vlečných křivek při projektování pozemních komunikací a zkoumá jednotlivé přístupy některých zemí. Další kapitola se věnuje charakteristice metod, které je možné využít pro posouzení či ověření průjezdnosti vozidel. Experimentální část bakalářské práce se zaměřuje na porovnání dostupných simulačních programů mezi sebou a s referenčním předpisem TP 171. Druhá kapitola experimentální části se věnuje analýze průjezdu jízdních souprav na vybraných křižovatkových úsecích v Pardubicích. Následně je provedena aplikace vybraného simulačního programu na tato místa a vyhodnocení úseků. Vyhodnocení je provedeno na základě výsledků vlečných křivek simulačního programu a získaných poznatků během pozorování chování vozidel v daných úsecích.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the issue of physical passability of vehicles on roads and available methods for passability verification. In the introductory theoretical part of the work approaches and clarifies the purpose of swept paths, their origin and development. It also describes the use of swept paths in road design and examines the different approaches of some countries. The next chapter deals with the characteristics of methods that can be used to assess or verify the passability of vehicles. The experimental part of the bachelor's thesis focuses on the comparison of available simulation programs with each other and with the reference regulation TP 171. The second chapter of the experimental part analyses the passage of articulated vehicles on selected crossroads sections in Pardubice. Subsequently, the application of the selected simulation program for these places and the evaluation of sections is performed. The evaluation is performed on the basis of the results of swept paths in the simulation program and the knowledge gained during the observation of vehicle behavior in the given sections.
Proveďte analýzu metod ověřování fyzické průjezdnosti vozidel na pozemní komunikaci a shrňte současné legislativní a technické požadavky. První část bakalářské práce se zaměří na rešerši stávajících předpisů hodnocení fyzické průjezdnosti návrhovými směrodatnými vozidly, následně budou probrány automatizované SW metody a popř. alternativní metody posouzení pro zajištění BESIP. Druhá praktická část práce se zaměří na aplikaci vybraných metod ověření na vybranýcj úsecích pozemních komunikací.
Zásady pro vypracování
Proveďte analýzu metod ověřování fyzické průjezdnosti vozidel na pozemní komunikaci a shrňte současné legislativní a technické požadavky. První část bakalářské práce se zaměří na rešerši stávajících předpisů hodnocení fyzické průjezdnosti návrhovými směrodatnými vozidly, následně budou probrány automatizované SW metody a popř. alternativní metody posouzení pro zajištění BESIP. Druhá praktická část práce se zaměří na aplikaci vybraných metod ověření na vybranýcj úsecích pozemních komunikací.
Seznam doporučené literatury
Vlečné křivky pro ověřování průjezdnosti směrových prvků pozemních komunikací: TP 171 : schváleno MD ČR OPK pod č.j. 517/04-120-RS/1 ze dne 23.11.2004 s účinností od 1. prosince 2004. Praha: Ministerstvo dopravy České republiky, 2004.
ČSN 73 6101 - Projektování silnic a dálnic. Praha: Česká agentura pro standardizaci, 2018.
ČSN 73 6102 - Projektování křižovatek na pozemních komunikacích. ED. 2. Praha: Český normalizační institut, 2012.
Metodika pro rozšíření jízdních pruhů ve směrových obloucích a aplikaci vlečných křivek vozidel. HBH projekt spol. s r.o. a spol. Brno, 2015. ISBN 978-80-214-5308-1.
Seznam doporučené literatury
Vlečné křivky pro ověřování průjezdnosti směrových prvků pozemních komunikací: TP 171 : schváleno MD ČR OPK pod č.j. 517/04-120-RS/1 ze dne 23.11.2004 s účinností od 1. prosince 2004. Praha: Ministerstvo dopravy České republiky, 2004.
ČSN 73 6101 - Projektování silnic a dálnic. Praha: Česká agentura pro standardizaci, 2018.
ČSN 73 6102 - Projektování křižovatek na pozemních komunikacích. ED. 2. Praha: Český normalizační institut, 2012.
Metodika pro rozšíření jízdních pruhů ve směrových obloucích a aplikaci vlečných křivek vozidel. HBH projekt spol. s r.o. a spol. Brno, 2015. ISBN 978-80-214-5308-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uchazeč prezentoval komisi hlavní výsledky a závěry své diplomové práce. Po prezentaci diplomové práce zodpověděl dotazy vedoucího a připomínky oponenta diplomové práce (uvedeny v posudcích práce). V diskusi o diplomové práci podrobně zodpověděl všechny dotazy členů komise.