Tato bakalářská práce se zaměřuje na proces tvorby a budování značky s důrazem na vizuální identitu. Práce obsahuje úvod do základních pojmů v oblasti budování značky a popis procesu tvorby a budování značky. Dále se práce věnuje vizuální identitě značky a společnosti, vysvětluje základní grafické vizuální prvky a v praktické části nabízí případovou studii návrhu grafického konceptu vizuální identity. Výstupem práce jsou vytvořené studijní texty s ukázkovou případovou studií zaměřené na praktickou ukázku tvorby jednotného vizuálního stylu společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the process of creating and building a brand with an emphasis on visual identity. The thesis includes an introduction to the basic concepts of branding and a description of the branding process. Furthermore, the thesis discusses the visual identity of the brand and the company, explains the basic graphic visual elements and in the practical part offers a case study of the design of a graphic visual identity concept. The aim of the thesis is to provide a comprehensive view of the brand creation and brand building process with an emphasis on visual identity and to provide practical tools for creating an effective visual brand identity. The output of the thesis is a tutorial with sample case studies that can be used to create a strong brand.
Tato bakalářská práce se zaměřuje na proces tvorby a budování značky s důrazem na vizuální identitu. Práce obsahuje úvod do základních pojmů v oblasti budování značky a popis procesu tvorby a budování značky. Dále se práce věnuje vizuální identitě značky a společnosti, vysvětluje základní grafické vizuální prvky a v praktické části nabízí případovou studii návrhu grafického konceptu vizuální identity. Výstupem práce jsou vytvořené studijní texty s ukázkovou případovou studií zaměřené na praktickou ukázku tvorby jednotného vizuálního stylu společnosti.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis focuses on the process of creating and building a brand with an emphasis on visual identity. The thesis includes an introduction to the basic concepts of branding and a description of the branding process. Furthermore, the thesis discusses the visual identity of the brand and the company, explains the basic graphic visual elements and in the practical part offers a case study of the design of a graphic visual identity concept. The aim of the thesis is to provide a comprehensive view of the brand creation and brand building process with an emphasis on visual identity and to provide practical tools for creating an effective visual brand identity. The output of the thesis is a tutorial with sample case studies that can be used to create a strong brand.
Cílem práce je připravit studijní podklady popisující pojem Brand identity, popsat proces tvorby a budování značky se zaměřením na vizuální identitu značky a společnosti. Výstupem budou vytvořené a graficky zpracované výukové texty včetně ukázkové případové studie.
Osnova:
- základní pojmy z oblasti budování značky
- vizuální identita z pohledu budování značky
- základní grafické prvky vizuální identity
- příprava podkladů a ukázková případová studie návrh grafického konceptu vizuální identity
Zásady pro vypracování
Cílem práce je připravit studijní podklady popisující pojem Brand identity, popsat proces tvorby a budování značky se zaměřením na vizuální identitu značky a společnosti. Výstupem budou vytvořené a graficky zpracované výukové texty včetně ukázkové případové studie.
Osnova:
- základní pojmy z oblasti budování značky
- vizuální identita z pohledu budování značky
- základní grafické prvky vizuální identity
- příprava podkladů a ukázková případová studie návrh grafického konceptu vizuální identity
Seznam doporučené literatury
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA, [2014]. Logo & corporate identity. 3. přepracované vydání. Praha: Kafka Design. ISBN 978-80-260-6771-9.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
SAMARA, Timothy, 2016. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. Druhé vydání aktualizované a rozšířené. Přeložil Patricie RŮŽIČKOVÁ. V Praze: Slovart. ISBN 978-80-7529-046-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR, 2020. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2841-9.
Grafický design pro každého, 2020. Přeložil Lenka ŠVERČIČOVÁ. Praha: Euromedia Group. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-242-6903-0.
Seznam doporučené literatury
KAFKA, Ondřej a Michal KOTYZA, [2014]. Logo & corporate identity. 3. přepracované vydání. Praha: Kafka Design. ISBN 978-80-260-6771-9.
KARLÍČEK, Miroslav, 2018. Základy marketingu. 2., přepracované a rozšířené vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5869-5.
SAMARA, Timothy, 2016. Grafický design: základní pravidla a způsoby jejich porušování. Druhé vydání aktualizované a rozšířené. Přeložil Patricie RŮŽIČKOVÁ. V Praze: Slovart. ISBN 978-80-7529-046-5.
VYSEKALOVÁ, Jitka, Jiří MIKEŠ a Jan BINAR, 2020. Image a firemní identita. 2., aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing. Expert (Grada). ISBN 978-80-271-2841-9.
Grafický design pro každého, 2020. Přeložil Lenka ŠVERČIČOVÁ. Praha: Euromedia Group. Universum (Euromedia Group). ISBN 978-80-242-6903-0.
Přílohy volně vložené
1 studijní text ve formátu PDF
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl obhajobu práce s názvem: Brand identity. Cílem práce je připravit studijní podklady popisující pojem Brand identity, popsat proces tvorby a budování značky se zaměřením na vizuální identitu značky a společnosti. Výstupem budou vytvořené a graficky zpracované výukové texty včetně ukázkové případové studie.
Otázky dle posudku vedoucího práce: 1. Můžete stručně shrnout jaké jsou hlavní prvky Brand Identity a jaký je jejich vztah k budování značky? 2. Ovlivňuje nějakým způsobem vizuální identita marketingovou komunikaci společnosti a případně jakým?
Výtka: zarovnání textu do bloku, podržení textu, nadpisy
Student otázky zodpověděl