Obsahem bakalářské práce Kulturní a historický kontext československého snímku Atentát
(1964) je pohled na dobové vydávání filmů. Hlavním příkladem, který nás provází celou prací
je snímek Atentát (1964). Součástí práce je jeho podrobná analýza. Teoretická část je
zaměřena na popis skutečné události. Další kapitoly se věnují rozebírání snímku, který je
natočen na základě dané skutečné události a jeho zařazení do historického a kulturního
kontextu.
Anotace v angličtině
The content of this Bachelor thesis called Cultural and Historical Context of the
Czechoslovak Film Atentát (1964) focuses on the different regimes of historicity in the
context of a film industry. The main example which will provide us through all the work is
the movieAtentát (1964). Part of the work is its detailed analysis. Theoretical part focuses on
the description of the real event, on which the film is based on. The other chapters discuss the
different time frames (the time of the real event, the time of movie making and the time of its
release).
Klíčová slova
Anthropoid, atentát, film, Atentát (1964), Jiří Sequens, historie, filmový průmysl
Klíčová slova v angličtině
Anthropoid, assassination, movie, Atentát (1964), Jiří Sequens, history, film industry
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem bakalářské práce Kulturní a historický kontext československého snímku Atentát
(1964) je pohled na dobové vydávání filmů. Hlavním příkladem, který nás provází celou prací
je snímek Atentát (1964). Součástí práce je jeho podrobná analýza. Teoretická část je
zaměřena na popis skutečné události. Další kapitoly se věnují rozebírání snímku, který je
natočen na základě dané skutečné události a jeho zařazení do historického a kulturního
kontextu.
Anotace v angličtině
The content of this Bachelor thesis called Cultural and Historical Context of the
Czechoslovak Film Atentát (1964) focuses on the different regimes of historicity in the
context of a film industry. The main example which will provide us through all the work is
the movieAtentát (1964). Part of the work is its detailed analysis. Theoretical part focuses on
the description of the real event, on which the film is based on. The other chapters discuss the
different time frames (the time of the real event, the time of movie making and the time of its
release).
Klíčová slova
Anthropoid, atentát, film, Atentát (1964), Jiří Sequens, historie, filmový průmysl
Klíčová slova v angličtině
Anthropoid, assassination, movie, Atentát (1964), Jiří Sequens, history, film industry
Zásady pro vypracování
Filmové médium lze číst jako zrcadlo společnosti a doby svého vzniku. Cílem této bakalářské práce bude rozkrýt jednotlivé společenské, historické a kulturní vrstvy, které se skrývají za československým snímkem Atentát z roku 1964. Zvolený film reflektuje historickou událost atentát na Reinharda Heydricha (1942). Ústředním motivem práce je pak otázka práce s historií na pozadí filmového média. Výsledkem bakalářské práce by pak měli být odpověďi na následující otázky: I.Jak filmové médium zachází s historií? II.Jaké narativní a vizuální prostředky k tomu používá? III. S jakým záměrem byl vybraný film natočen a jaký byl dopad jeho uvedení? IV. Co nového nám může přinést návrat k historii? Aneb proč si proč některé věci zapomínáme a jiné se snažíme si uchovat?
Zásady pro vypracování
Filmové médium lze číst jako zrcadlo společnosti a doby svého vzniku. Cílem této bakalářské práce bude rozkrýt jednotlivé společenské, historické a kulturní vrstvy, které se skrývají za československým snímkem Atentát z roku 1964. Zvolený film reflektuje historickou událost atentát na Reinharda Heydricha (1942). Ústředním motivem práce je pak otázka práce s historií na pozadí filmového média. Výsledkem bakalářské práce by pak měli být odpověďi na následující otázky: I.Jak filmové médium zachází s historií? II.Jaké narativní a vizuální prostředky k tomu používá? III. S jakým záměrem byl vybraný film natočen a jaký byl dopad jeho uvedení? IV. Co nového nám může přinést návrat k historii? Aneb proč si proč některé věci zapomínáme a jiné se snažíme si uchovat?
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr (ed.): Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury (2004)
ROSENSTONE, Robert A. Visions of the Past. The Challenge of Film to Our Idea of History (1995)
Revisioning History: Filmmakers and the Construction of a New Past (1995)
History on Film/ Film on History (2006, 2. vyd. 2012).
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. Praha, 2007.
PTÁČEK, L. (ed.). Panorama českého filmu. Olomouc, 2000.
Filmové archivy NFA
Seznam doporučené literatury
SZCZEPANIK, Petr (ed.): Nová filmová historie. Antologie současného myšlení o dějinách kinematografie a audiovizuální kultury (2004)
ROSENSTONE, Robert A. Visions of the Past. The Challenge of Film to Our Idea of History (1995)
Revisioning History: Filmmakers and the Construction of a New Past (1995)
History on Film/ Film on History (2006, 2. vyd. 2012).
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Umění filmu: úvod do studia formy a stylu. Praha, 2011.
BORDWELL, David a Kristin THOMPSON. Dějiny filmu: Přehled světové kinematografie. Praha, 2007.
PTÁČEK, L. (ed.). Panorama českého filmu. Olomouc, 2000.
Filmové archivy NFA
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma práce, cíle, zvolenou metodu.
Vedoucí a oponent práce seznámili komisi s posudky.
Studentka reagovala na otázly obsažené v posudcích a na další dotazy členů komise.