Tato práce se zabývá přístupy učitelů středních škol k výuce anglické výslovnosti. V teoretické části jsou představeny významné minulé i současné přístupy k výuce výslovnosti. Dále teoretická část představuje hlavní cíl výslovnosti a relevantní didaktické postupy k výuce výslovnosti, a definuje kategorii středních škol. V praktické části je představen výzkum, jehož cílem bylo zjistit jak učitelé anglického jazyka na středních školách přistupují k výuce výslovnosti. Je zde uveden postup sběru a analýzy dat získaných v interview a představeny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the approaches of upper-secondary school teachers to teaching English pronunciation. The theoretical part presents significant past and present approaches to teaching pronunciation. Furthermore, the theoretical part presents the main aim of pronunciation and relevant didactic procedures for teaching pronunciation and defines the classification of upper-secondary schools. Finally, in the practical part, the research aimed to find out how English language teachers at upper-secondary schools approach teaching pronunciation is presented. Collecting and analysing the data procedure is demonstrated here, and the research results are presented.
Klíčová slova
Přístupy, vyučující, výuka výslovnosti, vyšší sekundární vzdělávání
Tato práce se zabývá přístupy učitelů středních škol k výuce anglické výslovnosti. V teoretické části jsou představeny významné minulé i současné přístupy k výuce výslovnosti. Dále teoretická část představuje hlavní cíl výslovnosti a relevantní didaktické postupy k výuce výslovnosti, a definuje kategorii středních škol. V praktické části je představen výzkum, jehož cílem bylo zjistit jak učitelé anglického jazyka na středních školách přistupují k výuce výslovnosti. Je zde uveden postup sběru a analýzy dat získaných v interview a představeny výsledky výzkumu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the approaches of upper-secondary school teachers to teaching English pronunciation. The theoretical part presents significant past and present approaches to teaching pronunciation. Furthermore, the theoretical part presents the main aim of pronunciation and relevant didactic procedures for teaching pronunciation and defines the classification of upper-secondary schools. Finally, in the practical part, the research aimed to find out how English language teachers at upper-secondary schools approach teaching pronunciation is presented. Collecting and analysing the data procedure is demonstrated here, and the research results are presented.
Klíčová slova
Přístupy, vyučující, výuka výslovnosti, vyšší sekundární vzdělávání
Studentka se v této bakalářské práci zabývá problematikou výuky výslovnosti ve výuce angličtiny z pohledu vyučujících na středních školách. V úvodu teoretické části vymezí terminologii spojenou s přístupy k výuce výslovnosti angličtiny. Představí relevantní didaktické postupy výuky anglické výslovnosti pro studenty středních škol. V praktické části studentka zrealizuje výzkum postojů vyučujících angličtiny na středních školách prostřednictvím rozhovorů a dotazníků s vyučujícími a provede analýzu získaných dat.
Zásady pro vypracování
Studentka se v této bakalářské práci zabývá problematikou výuky výslovnosti ve výuce angličtiny z pohledu vyučujících na středních školách. V úvodu teoretické části vymezí terminologii spojenou s přístupy k výuce výslovnosti angličtiny. Představí relevantní didaktické postupy výuky anglické výslovnosti pro studenty středních škol. V praktické části studentka zrealizuje výzkum postojů vyučujících angličtiny na středních školách prostřednictvím rozhovorů a dotazníků s vyučujícími a provede analýzu získaných dat.
Seznam doporučené literatury
Brown, Adam. 2014. Pronunciation and Phonetics: A Practical Guide for English Language Teachers. New York: Routledge.
Celce-Murcia, Marianne, Donna M. Brinton, Janet M. Goodwin and Barry Griner. 2010. Teaching Pronunciation: A Course Book and Reference Guide. Cambridge: Cambridge University Press.
Collins, Beverley, and Inger M. Mees. c2003. Practical phonetics and phonology: a resource book for students. Routledge English language introductions. London: Routledge.
Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2020. 4th print. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. c2007. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education.
Lane, Linda. 2010. Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. Harlow: Pearson Education Limited.
Roach, Peter. 2009. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2005. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Macmillan books for teachers. Oxford: Macmillan Education.
Seznam doporučené literatury
Brown, Adam. 2014. Pronunciation and Phonetics: A Practical Guide for English Language Teachers. New York: Routledge.
Celce-Murcia, Marianne, Donna M. Brinton, Janet M. Goodwin and Barry Griner. 2010. Teaching Pronunciation: A Course Book and Reference Guide. Cambridge: Cambridge University Press.
Collins, Beverley, and Inger M. Mees. c2003. Practical phonetics and phonology: a resource book for students. Routledge English language introductions. London: Routledge.
Common European framework of reference for languages: learning, teaching, assessment. 2020. 4th print. Cambridge: Cambridge University Press.
Harmer, Jeremy. c2007. The practice of English language teaching. 4th ed. Harlow: Pearson Education.
Lane, Linda. 2010. Tips for Teaching Pronunciation: A Practical Approach. Harlow: Pearson Education Limited.
Roach, Peter. 2009. English Phonetics and Phonology: A Practical Course. 4th ed. Cambridge: Cambridge University Press.
Ur, Penny. 2012. A Course in English Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Scrivener, Jim. 2005. Learning teaching: a guidebook for English language teachers. 2nd ed. Macmillan books for teachers. Oxford: Macmillan Education.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka krátce představila svoji práci a reagovala na otázky v posudcích.
Její vystoupení bylo na odpovídající odborné i jazykové úrovni. Komise potvrdila hodnocení B.