Cílem bakalářské práce je poskytnutí teoretického přehledu o zábavním průmyslu v Korejské republice. Bude zde představen stručný vznik a vývoj K-popu, největší hudební společnosti ovládající zábavní scénu, populární skupiny napříč čtyřmi generacemi K-popu, vysvětlení tzv. hallyu vlny. Zařazena bude také část týkající se korejských seriálů a známých komiků, MC a též bude představena i temnější strana tohoto fenoménu.
Práce bude zpracována na základě odborné literatury.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis aims to provide a theoretical overview of the entertainment industry in the Republic of Korea. There will be a brief emergence and development of K-pop, the largest music company controlling the entertainment scene, a popular group across four generations of K-pop, an explanation of the so-called hallyu wave. There will also be a section on Korean soap operas and well-known comedians, MC, and a darker side of the phenomenon will also be introduced.
The work will be processed on the basis of professional literature.
Klíčová slova
Jižní Korea, K-pop, hudba, zábavní průmysl
Klíčová slova v angličtině
South Korea, K-pop, music, entertainment industry
Rozsah průvodní práce
64 s. (130 014 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je poskytnutí teoretického přehledu o zábavním průmyslu v Korejské republice. Bude zde představen stručný vznik a vývoj K-popu, největší hudební společnosti ovládající zábavní scénu, populární skupiny napříč čtyřmi generacemi K-popu, vysvětlení tzv. hallyu vlny. Zařazena bude také část týkající se korejských seriálů a známých komiků, MC a též bude představena i temnější strana tohoto fenoménu.
Práce bude zpracována na základě odborné literatury.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis aims to provide a theoretical overview of the entertainment industry in the Republic of Korea. There will be a brief emergence and development of K-pop, the largest music company controlling the entertainment scene, a popular group across four generations of K-pop, an explanation of the so-called hallyu wave. There will also be a section on Korean soap operas and well-known comedians, MC, and a darker side of the phenomenon will also be introduced.
The work will be processed on the basis of professional literature.
Klíčová slova
Jižní Korea, K-pop, hudba, zábavní průmysl
Klíčová slova v angličtině
South Korea, K-pop, music, entertainment industry
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je poskytnutí teoretického přehledu o zábavním průmyslu v Korejské republice. Bude zde představen stručný vznik a vývoj K-popu, největší hudební společnosti ovládající zábavní scénu, populární skupiny napříč čtyřmi generacemi K-popu, vysvětlení tzv. hallyu vlny. Zařazena bude také část týkající se korejských seriálů a známých komiků, MC a též bude představena i temnější strana tohoto fenoménu.
Práce bude zpracována na základě odborné literatury.
Zásady pro vypracování
Cílem bakalářské práce je poskytnutí teoretického přehledu o zábavním průmyslu v Korejské republice. Bude zde představen stručný vznik a vývoj K-popu, největší hudební společnosti ovládající zábavní scénu, populární skupiny napříč čtyřmi generacemi K-popu, vysvětlení tzv. hallyu vlny. Zařazena bude také část týkající se korejských seriálů a známých komiků, MC a též bude představena i temnější strana tohoto fenoménu.
Práce bude zpracována na základě odborné literatury.
Seznam doporučené literatury
BESLEY, Adrian. BTS: Icons of K-Pop. London: Michael O'Mara, 2021. ISBN 978-1-78929-256-5.
BUŠKOVÁ, Marta. Korea: Data a fakta. Praha: JAN, 1992. str. 115.
CHOI, Jung Bong, ed. K-pop – The International Rise of the Korean Music Industry (Media, Culture and Social Change in Asia). New York: Routledge, 2015. ISBN 978-1-138-77596-1.
ECKERT, Carter J., Dějiny Koreje. Praha: NLN, Nakladatelství lidové noviny, 2009. ISBN 80-7106-411-4.
HARK, Joon Lee a Yong Jin DAL. K-Pop Idols: Popular Culture and the Emergence of the Korean Music Industry. London: Lexington Books, 2019. ISBN978-1-4985-8826-3.
HEAL, Jamie. Twice: The Story of K-Pop's Greatest Girl Group. London: HarperCollins, 2020. ISBN 9780008404772.
KIM, Gooyong. From Factory Girls to K-Pop Idol Girls: Cultural Politics of Developmentalism, Patriarchy, and Neoliberalism in South Korea’s Popular Music Industry. London: Lexington Books, 2019. ISBN 978-1-4985-4883-0.
KIM, Suk-Young. K-pop live: fans, idols, and multimedia performance. California: Stanford, California, 2018. ISBN 978-1-5036-0600-5.
KIM, Yoon-mi. K-POP: A New Force in Pop Music (Korean Culture Book). South Korea: Gil-Job-Ie Media, 2016. ISBN 978-89-7375-166-2 04600.
LEE, Bina. K-POP A To Z: The Definitive K-Pop Encyclopedia. New York: Racehorse, 2019. ISBN 978-1-63158-447-3.
RUSSELL, Mark James. K-POP Now!: The Korean Music Revolution. London: Tuttle Publishing, 2014.
Seznam doporučené literatury
BESLEY, Adrian. BTS: Icons of K-Pop. London: Michael O'Mara, 2021. ISBN 978-1-78929-256-5.
BUŠKOVÁ, Marta. Korea: Data a fakta. Praha: JAN, 1992. str. 115.
CHOI, Jung Bong, ed. K-pop – The International Rise of the Korean Music Industry (Media, Culture and Social Change in Asia). New York: Routledge, 2015. ISBN 978-1-138-77596-1.
ECKERT, Carter J., Dějiny Koreje. Praha: NLN, Nakladatelství lidové noviny, 2009. ISBN 80-7106-411-4.
HARK, Joon Lee a Yong Jin DAL. K-Pop Idols: Popular Culture and the Emergence of the Korean Music Industry. London: Lexington Books, 2019. ISBN978-1-4985-8826-3.
HEAL, Jamie. Twice: The Story of K-Pop's Greatest Girl Group. London: HarperCollins, 2020. ISBN 9780008404772.
KIM, Gooyong. From Factory Girls to K-Pop Idol Girls: Cultural Politics of Developmentalism, Patriarchy, and Neoliberalism in South Korea’s Popular Music Industry. London: Lexington Books, 2019. ISBN 978-1-4985-4883-0.
KIM, Suk-Young. K-pop live: fans, idols, and multimedia performance. California: Stanford, California, 2018. ISBN 978-1-5036-0600-5.
KIM, Yoon-mi. K-POP: A New Force in Pop Music (Korean Culture Book). South Korea: Gil-Job-Ie Media, 2016. ISBN 978-89-7375-166-2 04600.
LEE, Bina. K-POP A To Z: The Definitive K-Pop Encyclopedia. New York: Racehorse, 2019. ISBN 978-1-63158-447-3.