Diplomová práce se zabývá problematikou environmentální nabídky ve vazbě na produkty spotřební chemie. Zaměřuje se na důležitost jednotlivých aspektů této nabídky. V rámci teoretické části práce byly identifikovány aspekty environmentální nabídky a byl vymezen environmentálně přívětivý obal z pohledu výrobce a spotřebitele s následným zhodnocením shody obou pohledů. Na teoretickou část navazuje část praktická, popisující primární výzkum, jehož cílem bylo zjištění vnímané důležitosti jednotlivých aspektů environmentální nabídky z pohledu spotřebitelů a identifikace rozdílů ve vnímání důležitosti aspektů environmentálních obalů v závislosti na různých spotřebitelských skupinách.
Anotace v angličtině
This paper deals with environmental value perception of consumer chemistry products. It is focused on the importance of individual aspects of environmental value perception. Literary research is dedicated to the identification of possible environmental value aspects and comparison of producers and customers perception of environmental packaging. Literary research is followed by primary research. Main focus is pointed to determination of customers perception of environmental value acpects. Second part is dedicated to environmental packaging aspects seperately and identifies differencis in importance perception of environmental packaging aspects among various customer segments.
Klíčová slova
Environmentální nabídka, environmentální obal, environmentální hodnota, spotřebitelské vnímání obalu
Klíčová slova v angličtině
Environmental proposition, envrionmental packaging, environmental value perception, customer packaging perception
Rozsah průvodní práce
69
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou environmentální nabídky ve vazbě na produkty spotřební chemie. Zaměřuje se na důležitost jednotlivých aspektů této nabídky. V rámci teoretické části práce byly identifikovány aspekty environmentální nabídky a byl vymezen environmentálně přívětivý obal z pohledu výrobce a spotřebitele s následným zhodnocením shody obou pohledů. Na teoretickou část navazuje část praktická, popisující primární výzkum, jehož cílem bylo zjištění vnímané důležitosti jednotlivých aspektů environmentální nabídky z pohledu spotřebitelů a identifikace rozdílů ve vnímání důležitosti aspektů environmentálních obalů v závislosti na různých spotřebitelských skupinách.
Anotace v angličtině
This paper deals with environmental value perception of consumer chemistry products. It is focused on the importance of individual aspects of environmental value perception. Literary research is dedicated to the identification of possible environmental value aspects and comparison of producers and customers perception of environmental packaging. Literary research is followed by primary research. Main focus is pointed to determination of customers perception of environmental value acpects. Second part is dedicated to environmental packaging aspects seperately and identifies differencis in importance perception of environmental packaging aspects among various customer segments.
Klíčová slova
Environmentální nabídka, environmentální obal, environmentální hodnota, spotřebitelské vnímání obalu
Klíčová slova v angličtině
Environmental proposition, envrionmental packaging, environmental value perception, customer packaging perception
Zásady pro vypracování
Environmentální nabídka a environmentálně orientovaný obal - vymezení pojmů.
Postoje spotřebitelů k environmentálně orientovaným obalům – jejich preference a faktory ovlivňující preference spotřebitelů.
Příprava a realizace kvantitativního primárního výzkumu zaměřeného na postoje spotřebitelů k obalům a dalším aspektům environmentálně orientované nabídky spotřební chemie.
Statistické zpracování výsledků výzkumu, zhodnocení důležitosti obalu ve vazbě na další aspekty environmentálně orientované nabídky.
Závěr.
Zásady pro vypracování
Environmentální nabídka a environmentálně orientovaný obal - vymezení pojmů.
Postoje spotřebitelů k environmentálně orientovaným obalům – jejich preference a faktory ovlivňující preference spotřebitelů.
Příprava a realizace kvantitativního primárního výzkumu zaměřeného na postoje spotřebitelů k obalům a dalším aspektům environmentálně orientované nabídky spotřební chemie.
Statistické zpracování výsledků výzkumu, zhodnocení důležitosti obalu ve vazbě na další aspekty environmentálně orientované nabídky.
Závěr.
Seznam doporučené literatury
WITEK, Lucyna. Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase. Folia Oeconomica Stetinensia. December 2020, (2), 451-467.
HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing Packaging Design for Sustainable Development: A Compass for Strategic Directions. 1. Department of Design Sciences, Lund University, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0.
MAGNIER, Lise, Jan SCHOORMANS a Ruth MUGGE. Judging a Product By It's Cover: Packaging Sustainability and Perceptions of Quality in Food Products. Food Quality and Preference. 2016, (53), 132-142.
BOESEN, Søren, Niki BAY a Monia NIERO. Environmental Sustainability of Liquid Food Packaging: Is There a Gap Between Danish Consumers' Perception and Learnings from Life Cycle Assessment? Journal of Cleaner Production. 2019, (210), 1193-1206.
KOCH, Julia, Britta FROMMEYER a Gerhard SCHEWE. Managing the Transition to Eco-friendly Packaging: An Investigation of Consumers’ Motives in Online Retail. Journal of Cleaner Production. March 2022, (Volume 351).
LINDH, Helena, Annika OLSSON a Helen WILLIAMS. Consumer Perceptions of Food Packaging: Contributing to or Counteracting Environmentally Sustainable Development? Packaging Technology and Science. November 2015, (29), 3–23.
Seznam doporučené literatury
WITEK, Lucyna. Green Marketing: The Environmentally-Friendly Attributes of Products and Decision to Purchase. Folia Oeconomica Stetinensia. December 2020, (2), 451-467.
HELLSTRÖM, Daniel a Annika OLSSON. Managing Packaging Design for Sustainable Development: A Compass for Strategic Directions. 1. Department of Design Sciences, Lund University, Sweden: John Wiley, 2016, 240 s. ISBN 978-1-119-15093-0.
MAGNIER, Lise, Jan SCHOORMANS a Ruth MUGGE. Judging a Product By It's Cover: Packaging Sustainability and Perceptions of Quality in Food Products. Food Quality and Preference. 2016, (53), 132-142.
BOESEN, Søren, Niki BAY a Monia NIERO. Environmental Sustainability of Liquid Food Packaging: Is There a Gap Between Danish Consumers' Perception and Learnings from Life Cycle Assessment? Journal of Cleaner Production. 2019, (210), 1193-1206.
KOCH, Julia, Britta FROMMEYER a Gerhard SCHEWE. Managing the Transition to Eco-friendly Packaging: An Investigation of Consumers’ Motives in Online Retail. Journal of Cleaner Production. March 2022, (Volume 351).
LINDH, Helena, Annika OLSSON a Helen WILLIAMS. Consumer Perceptions of Food Packaging: Contributing to or Counteracting Environmentally Sustainable Development? Packaging Technology and Science. November 2015, (29), 3–23.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Ocenění práce
Ocenění (Cena společnosti DEVRO)
Záznam průběhu obhajoby
V práci je uvedeno, že méně důležitým aspektem je, že produkt neobsahuje látky živočišného původu, avšak kvantitativní výzkum dokázal opak, zdůvodněte proč tomu tak je.