Tématem bakalářské práce je využití koně jako terapeuta pro člověka v náročných životních situacích. Teoretická část práce je zaměřena na komplexní informace problematiky. Zaměřuje se na historii vztahu koně a člověka, na téma kůň a jeho využití v terapiích, význam hipologie, hiporehabilitace, hipoterapie a vše shrnujeme v podkapitole Kůň jako terapeut. Důležitou kapitolou je charakteristika cílových skupin, na které se zaměřujeme následně ve výzkumu, což jsou dospělé osoby, které využívají koně jako terapeuta v náročných životních situacích. Popisujeme také organizace, které se na problematiku zaměřují. Praktická část je zpracovávána
kvalitativní metodologií, a to za pomoci metod pozorování a rozhovorů s dospělými osobami, které využívají svého či jiného koně jako podporu, pomoc či terapii v náročných životních situacích. Cílem práce je v teorii i praxi popsat význam koně v pozici terapeuta.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis discusses the use of horses as therapists for humans who are facing difficult life situations. The theoretical part of the thesis is focused on comprehensive information about the issue. It focuses on various topics such as the history of the realationship between horses and humans, the use of horses in therapies, the importance of hippology, hipporehabilitation, and hippotherapy and we summarize everything in the subsection Horse as therapist. An important chapter is the characteristics of the target groups that we focus on in the research, which are adults who use horse as a therapist in difficult life situations. We also describe organizations that focus on the issue. The practical part is processed using a qualitative methodology, using the method of observation and interviews with adults who use their own or another horse as support, help, or therapy in difficult life situations. The goal of the thesis is to describe the meaning of the horse in the position of a therapist in theory and practice.
Klíčová slova
koně, hiporehabilitace, hipoterapie, náročné životní situace, dospělý člověk
Klíčová slova v angličtině
horses, hipporehabilitation, hippotherapy, difficult life situations, adults
Rozsah průvodní práce
82 s. (155 839 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je využití koně jako terapeuta pro člověka v náročných životních situacích. Teoretická část práce je zaměřena na komplexní informace problematiky. Zaměřuje se na historii vztahu koně a člověka, na téma kůň a jeho využití v terapiích, význam hipologie, hiporehabilitace, hipoterapie a vše shrnujeme v podkapitole Kůň jako terapeut. Důležitou kapitolou je charakteristika cílových skupin, na které se zaměřujeme následně ve výzkumu, což jsou dospělé osoby, které využívají koně jako terapeuta v náročných životních situacích. Popisujeme také organizace, které se na problematiku zaměřují. Praktická část je zpracovávána
kvalitativní metodologií, a to za pomoci metod pozorování a rozhovorů s dospělými osobami, které využívají svého či jiného koně jako podporu, pomoc či terapii v náročných životních situacích. Cílem práce je v teorii i praxi popsat význam koně v pozici terapeuta.
Anotace v angličtině
The bachelor´s thesis discusses the use of horses as therapists for humans who are facing difficult life situations. The theoretical part of the thesis is focused on comprehensive information about the issue. It focuses on various topics such as the history of the realationship between horses and humans, the use of horses in therapies, the importance of hippology, hipporehabilitation, and hippotherapy and we summarize everything in the subsection Horse as therapist. An important chapter is the characteristics of the target groups that we focus on in the research, which are adults who use horse as a therapist in difficult life situations. We also describe organizations that focus on the issue. The practical part is processed using a qualitative methodology, using the method of observation and interviews with adults who use their own or another horse as support, help, or therapy in difficult life situations. The goal of the thesis is to describe the meaning of the horse in the position of a therapist in theory and practice.
Klíčová slova
koně, hiporehabilitace, hipoterapie, náročné životní situace, dospělý člověk
Klíčová slova v angličtině
horses, hipporehabilitation, hippotherapy, difficult life situations, adults
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude využití koně jako terapeuta pro člověka v náročných životních situacích. Práce bude mít dvě části, a to teoretickou a praktickou.
Teoretická část práce bude zaměřena na komplexní informace dané problematiky. Zaměří se na historii vztahu koně a člověka, na téma kůň a jeho využití v terapiích, význam hipologie, hiporehabilitace, hipoterapie a vše shrneme v podkapitole kůň jako terapeut. Důležitou kapitolou bude charakteristika cílových skupin, na které se zaměříme následně ve výzkumu – praktické části práce, což budou dospělé osoby, které využívají koně jako terapeuta v náročných životních situacích. Popíšeme také organizace, které se na problematiku zaměřují.
Praktická část bude zpracovávána kvalitativní metodologií, a to za pomoci metody pozorování a rozhovorů s dospělými osobami, které využívají svého či jiného koně jako podporu, pomoc či terapii v náročných životních situacích.
Práce si klade za cíl v teorii i praxi popsat význam koně v pozici terapeuta.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude využití koně jako terapeuta pro člověka v náročných životních situacích. Práce bude mít dvě části, a to teoretickou a praktickou.
Teoretická část práce bude zaměřena na komplexní informace dané problematiky. Zaměří se na historii vztahu koně a člověka, na téma kůň a jeho využití v terapiích, význam hipologie, hiporehabilitace, hipoterapie a vše shrneme v podkapitole kůň jako terapeut. Důležitou kapitolou bude charakteristika cílových skupin, na které se zaměříme následně ve výzkumu – praktické části práce, což budou dospělé osoby, které využívají koně jako terapeuta v náročných životních situacích. Popíšeme také organizace, které se na problematiku zaměřují.
Praktická část bude zpracovávána kvalitativní metodologií, a to za pomoci metody pozorování a rozhovorů s dospělými osobami, které využívají svého či jiného koně jako podporu, pomoc či terapii v náročných životních situacích.
Práce si klade za cíl v teorii i praxi popsat význam koně v pozici terapeuta.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Jaroslava, ed. Zooterapie v kostce: minimum pro terapeutické a edukativní aktivity za pomoci zvířete. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1585-1.
HERMANNOVÁ, Hana, Dana MÜNICHOVÁ a Zoran NERANDŽIČ. Základy hipoterapie. 1. vyd. Praha: Profi Press, 2014, 153 s. ISBN 978-80-86726-57-1.
HOLLÝ, Karol a Karol HORNÁČEK. Hipoterapie: léčba pomocí koně. Překlad Dominika Švehlová. Ostrava: Montanex, 2005, 293 s. Kůň v životě člověka. ISBN 80-722-5190-2.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. Albatros Plus, 59. ISBN 80-00-01809-8.
VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-80-7322-109-6.
Seznam doporučené literatury
BICKOVÁ, Jaroslava, ed. Zooterapie v kostce: minimum pro terapeutické a edukativní aktivity za pomoci zvířete. Praha: Portál, 2020. ISBN 978-80-262-1585-1.
HERMANNOVÁ, Hana, Dana MÜNICHOVÁ a Zoran NERANDŽIČ. Základy hipoterapie. 1. vyd. Praha: Profi Press, 2014, 153 s. ISBN 978-80-86726-57-1.
HOLLÝ, Karol a Karol HORNÁČEK. Hipoterapie: léčba pomocí koně. Překlad Dominika Švehlová. Ostrava: Montanex, 2005, 293 s. Kůň v životě člověka. ISBN 80-722-5190-2.
NERANDŽIČ, Zoran. Animoterapie, aneb, Jak nás zvířata léčí: praktický průvodce pro veřejnost, pedagogy i pracovníky zdravotnických zařízení a sociálních ústavů. Praha: Albatros, 2006. Albatros Plus, 59. ISBN 80-00-01809-8.
VELEMÍNSKÝ, Miloš. Zooterapie ve světle objektivních poznatků. České Budějovice: Dona, 2007. ISBN 978-80-7322-109-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila závěrečné práci v motivaci, cílů, metod vypracování, struktury obsahu a výsledků práce.
Vysvětlila úskalí tématu a znalostí věci se včlenila do diskuze se členy komise.