Tato bakalářská práce se věnuje tématu Využití artefiletiky na základní škole zřízené podle § 16 odstavec 9 školského zákona. Práce se zaměřuje na představení artefiletiky a také na aplikování prvků této metody na hodině výtvarné výchovy ve čtvrté třídě na zmíněné škole. Práce bude v teoretické části rozebírat základní terminologii, která bude provázet bakalářkou práci jako je například artefiletika, arteterapie, žák s lehkým mentální postižením, poruchy chování a agrese. V praktické části bakalářská práce se v rámci kvalitativní metodologie budeme zajímat, zda artefiletika může podporovat rozvoj žáka s lehkým mentální postižením. Cílem práce je důkladný popis průběhu a specifik artefiletiky na základní škole zřízené podle § 16 odstavec 9 školského zákona.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of the use of artephilics at a primary school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act. The thesis focuses on the introduction of artephilics and the application of elements of this method in the art lesson in the fourth grade at the mentioned school. In the theoretical part, the thesis will analysis the basic terminology that will accompany the bachelor's thesis, such as artephilics, art therapy, pupils with mild mental disability, behavioural disorders, and aggression. In the practical part of the bachelor thesis, we will be interested in the qualitative methodology of whether artephilics can support the development of a pupil with mild mental disability. The aim of the thesis is a thorough description of the course and specifics of artephilics at a primary school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act.
Klíčová slova
artefiletika, arteterapie, léčebná pedagogika, žák s lehkým mentálním postižením, základní škola zřízená podle § 16 odstavec 9 školského zákon
Klíčová slova v angličtině
artephilics, art therapy, therapeutic pedagogy, pupils with mild mental disability, the basic school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act
Rozsah průvodní práce
68 s. (119 548 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje tématu Využití artefiletiky na základní škole zřízené podle § 16 odstavec 9 školského zákona. Práce se zaměřuje na představení artefiletiky a také na aplikování prvků této metody na hodině výtvarné výchovy ve čtvrté třídě na zmíněné škole. Práce bude v teoretické části rozebírat základní terminologii, která bude provázet bakalářkou práci jako je například artefiletika, arteterapie, žák s lehkým mentální postižením, poruchy chování a agrese. V praktické části bakalářská práce se v rámci kvalitativní metodologie budeme zajímat, zda artefiletika může podporovat rozvoj žáka s lehkým mentální postižením. Cílem práce je důkladný popis průběhu a specifik artefiletiky na základní škole zřízené podle § 16 odstavec 9 školského zákona.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the topic of the use of artephilics at a primary school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act. The thesis focuses on the introduction of artephilics and the application of elements of this method in the art lesson in the fourth grade at the mentioned school. In the theoretical part, the thesis will analysis the basic terminology that will accompany the bachelor's thesis, such as artephilics, art therapy, pupils with mild mental disability, behavioural disorders, and aggression. In the practical part of the bachelor thesis, we will be interested in the qualitative methodology of whether artephilics can support the development of a pupil with mild mental disability. The aim of the thesis is a thorough description of the course and specifics of artephilics at a primary school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act.
Klíčová slova
artefiletika, arteterapie, léčebná pedagogika, žák s lehkým mentálním postižením, základní škola zřízená podle § 16 odstavec 9 školského zákon
Klíčová slova v angličtině
artephilics, art therapy, therapeutic pedagogy, pupils with mild mental disability, the basic school established according to § 16 paragraph 9 of the Education Act
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude Využití artefiletiky na základní škole zřízené podle §16 odstavec 9 školského zákona. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude definovat základní pojmy jako jsou základní škola zřízená podle §16 odstavec 9 školského zákona, žák základní školy zřízené podle §16 odstavec 9 školského zákona, učitel, agrese, poruchy chování, arteterapie, artefiletika, terapeut a léčebné metody. Praktická část bude realizovaná prostřednictvím kvalitativní metodologie – metodou zúčastněného pozorování během aplikování artefiletiky, rozhovorem s učitelkou, která artefiletiku realizuje, analýzou dokumentů a výtvarných prací žáků, kteří se předmětu účastní a kazuistikou/ami. Cílem práce je důkladný popis průběhu a specifik artefiletiky na základní škole zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona.
Zásady pro vypracování
Tématem bakalářské práce bude Využití artefiletiky na základní škole zřízené podle §16 odstavec 9 školského zákona. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část bude definovat základní pojmy jako jsou základní škola zřízená podle §16 odstavec 9 školského zákona, žák základní školy zřízené podle §16 odstavec 9 školského zákona, učitel, agrese, poruchy chování, arteterapie, artefiletika, terapeut a léčebné metody. Praktická část bude realizovaná prostřednictvím kvalitativní metodologie – metodou zúčastněného pozorování během aplikování artefiletiky, rozhovorem s učitelkou, která artefiletiku realizuje, analýzou dokumentů a výtvarných prací žáků, kteří se předmětu účastní a kazuistikou/ami. Cílem práce je důkladný popis průběhu a specifik artefiletiky na základní škole zřízené podle §16 odst. 9 školského zákona.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4573-6.
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7387-394-3.
POTMĚŠILOVÁ, Petra a Helena SOBKOVÁ. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Monografie. ISBN 978-80-244-3120-8.
Seznam doporučené literatury
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1284-0.
VOJTOVÁ, Věra. Kapitoly z etopedie I. 2., přeprac. a rozš. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN 978-80-210-4573-6.
SLAVÍK, Jan a Petr WAWROSZ. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2004. ISBN 80-7290-130-3.
GÉRINGOVÁ, Jitka. Pomáhající profese: tvořivé zacházení s odvrácenou stranou. Praha: Triton, 2011. Psyché (Triton). ISBN 978-80-7387-394-3.
POTMĚŠILOVÁ, Petra a Helena SOBKOVÁ. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. Monografie. ISBN 978-80-244-3120-8.