Cílem diplomové práce je zjistit, jakou hodnotovou orientaci mají osoby, které žijí v domě na půli cesty. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hodnotami, hodnotovou orientací a hierarchií hodnot. Další kapitoly se věnují období adolescence, mladé dospělosti a domu na půli cesty jako sociální službě. Praktická část je vytvořena na základě kvantitativního výzkumu, který je provedený mezi lidmi žijícími v domě na půli cesty ve věku 18 až 26 let, a to za pomoci standardizovaného dotazníku hodnotových portrétů profesora Schwartze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to examine the value orientation of individuals living in halfway houses. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with values, value orientation, and hierarchy of values. Further chapters focus on the period of adolescence, young adulthood, and halfway house as a social service. The practical part is based on a quantitative research conducted among individuals living in halfway houses aged 18 to 26, using a standardized questionnaire of value portraits by Professor Schwartz.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, dům na půli cesty, adolescence, mladá dospělost
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, halfway house, adolescence, young adulthood
Rozsah průvodní práce
86
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou hodnotovou orientaci mají osoby, které žijí v domě na půli cesty. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hodnotami, hodnotovou orientací a hierarchií hodnot. Další kapitoly se věnují období adolescence, mladé dospělosti a domu na půli cesty jako sociální službě. Praktická část je vytvořena na základě kvantitativního výzkumu, který je provedený mezi lidmi žijícími v domě na půli cesty ve věku 18 až 26 let, a to za pomoci standardizovaného dotazníku hodnotových portrétů profesora Schwartze.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to examine the value orientation of individuals living in halfway houses. The thesis is divided into theoretical and practical parts. The theoretical part deals with values, value orientation, and hierarchy of values. Further chapters focus on the period of adolescence, young adulthood, and halfway house as a social service. The practical part is based on a quantitative research conducted among individuals living in halfway houses aged 18 to 26, using a standardized questionnaire of value portraits by Professor Schwartz.
Klíčová slova
hodnoty, hodnotová orientace, dům na půli cesty, adolescence, mladá dospělost
Klíčová slova v angličtině
values, value orientation, halfway house, adolescence, young adulthood
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou hodnotovou orientaci mají osoby, které žijí v domě na půli cesty. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hodnotami, hodnotovou orientací a hierarchií hodnot. Další kapitoly se věnují období adolescence, mladé dospělosti a domu na půli cesty jako sociální službě. Praktická část je vytvořena na základě kvantitativního výzkumu, který je provedený mezi lidmi žijícími v domě na půli cesty ve věku 18 až 26 let, a to za pomoci standardizovaného dotazníku hodnotových portrétů profesora Schwartze.
Zásady pro vypracování
Cílem diplomové práce je zjistit, jakou hodnotovou orientaci mají osoby, které žijí v domě na půli cesty. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části se zabývám hodnotami, hodnotovou orientací a hierarchií hodnot. Další kapitoly se věnují období adolescence, mladé dospělosti a domu na půli cesty jako sociální službě. Praktická část je vytvořena na základě kvantitativního výzkumu, který je provedený mezi lidmi žijícími v domě na půli cesty ve věku 18 až 26 let, a to za pomoci standardizovaného dotazníku hodnotových portrétů profesora Schwartze.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. akt. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
LARKIN, Heather, Amanda AYKANIAN a Calvin L. STREETER, ed. Homelessness Prevention and Intervention in Social Work: Policies, Programs, and Practices. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-3-030-03726-0.
MATOUŠEK, Oldřich, Jana KOLÁČKOVÁ a Pavla KODYMOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
PROKOP, Jiří a Petr PROKOP. Osamostatňování klientů zařízení náhradní výchovné péče v mezinárodním srovnání: česko-polské kontexty. Kraków: Scriptum, 2015. Biblioteka Instytutu Pracy Socjalnej. ISBN 978-83-64028-91-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2. akt. vyd. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3.
LARKIN, Heather, Amanda AYKANIAN a Calvin L. STREETER, ed. Homelessness Prevention and Intervention in Social Work: Policies, Programs, and Practices. Cham: Springer, 2019. ISBN 978-3-030-03726-0.
MATOUŠEK, Oldřich, Jana KOLÁČKOVÁ a Pavla KODYMOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-X.
PROKOP, Jiří a Petr PROKOP. Osamostatňování klientů zařízení náhradní výchovné péče v mezinárodním srovnání: česko-polské kontexty. Kraków: Scriptum, 2015. Biblioteka Instytutu Pracy Socjalnej. ISBN 978-83-64028-91-5.
SAK, Petr. Proměny české mládeže: česká mládež v pohledu sociologických výzkumů. Praha: Petrklíč, 2000. ISBN 80-7229-042-8.