V Evropské unii se členské státy dohodly, že do roku 2050 sníží emise oxidu uhličitého o 100 %. I doprava musí tento závazek splnit. Proto se intenzivně vyvíjejí alternativní pohony vozidel. Práce se zaměřuje na analýzu alternativních pohonů vozidel, zejména na pohon vodíkovým palivovým článkem s využitím na vybrané lince železniční osobní dopravy. Pomocí velkého množství různých zdrojů jsou v práci analyzovány současné trendy v bezemisní dopravě. Na základě místních znalostí autora se práce zaměřuje na návrh provozu vlaků na vodíkový pohon na trati Lochovice - Zadní Třebaň. Zjišťuje ekologickou výhodnost takového provozu a v práci je také vypracována technologie provozu vlaků s vodíkovým pohonem, včetně umístění plnicí stanice.
Anotace v angličtině
The EU member states have considered they will lower the CO2 emissions by 100 %. Also, transport must fulfil this commitment. Therefore, there are developed alternative drivetrains. The work focuses on the analysis of alternative drivetrains especially on the hydrogen fuel cell drivetrain with train operation on the chosen railway line with passenger transport. There are with help of many different sources analysed today's trends in emission less transport. With authors local knowledge the work focuses on draft with hydrogen fuel cell train operation on railway line Lochovice - Zadní Třebaň. The work finds out ecological benefits of this operation. There is also elaborated technology of fuel cell train operation including hydrogen filling station location.
Klíčová slova
vodík, pohon, vozidlo, trať, Lochovice, Zadní Třebaň, provoz
Klíčová slova v angličtině
hydrogen, drivetrain, vehicle, railway line, Lochovice, Zadní Třebaň, train operation
Rozsah průvodní práce
52 s. (53 251 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
V Evropské unii se členské státy dohodly, že do roku 2050 sníží emise oxidu uhličitého o 100 %. I doprava musí tento závazek splnit. Proto se intenzivně vyvíjejí alternativní pohony vozidel. Práce se zaměřuje na analýzu alternativních pohonů vozidel, zejména na pohon vodíkovým palivovým článkem s využitím na vybrané lince železniční osobní dopravy. Pomocí velkého množství různých zdrojů jsou v práci analyzovány současné trendy v bezemisní dopravě. Na základě místních znalostí autora se práce zaměřuje na návrh provozu vlaků na vodíkový pohon na trati Lochovice - Zadní Třebaň. Zjišťuje ekologickou výhodnost takového provozu a v práci je také vypracována technologie provozu vlaků s vodíkovým pohonem, včetně umístění plnicí stanice.
Anotace v angličtině
The EU member states have considered they will lower the CO2 emissions by 100 %. Also, transport must fulfil this commitment. Therefore, there are developed alternative drivetrains. The work focuses on the analysis of alternative drivetrains especially on the hydrogen fuel cell drivetrain with train operation on the chosen railway line with passenger transport. There are with help of many different sources analysed today's trends in emission less transport. With authors local knowledge the work focuses on draft with hydrogen fuel cell train operation on railway line Lochovice - Zadní Třebaň. The work finds out ecological benefits of this operation. There is also elaborated technology of fuel cell train operation including hydrogen filling station location.
Klíčová slova
vodík, pohon, vozidlo, trať, Lochovice, Zadní Třebaň, provoz
Klíčová slova v angličtině
hydrogen, drivetrain, vehicle, railway line, Lochovice, Zadní Třebaň, train operation
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Analýza současného stavu
2. Analýza vozidla poháněného vodíkovým palivovým článkem
3. Návrh provozu na vybrané trati
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
1. Analýza současného stavu
2. Analýza vozidla poháněného vodíkovým palivovým článkem
3. Návrh provozu na vybrané trati
Závěr
Seznam doporučené literatury
FIZÉR, R. 2019 Využití alternativních pohonů autobusů. Pardubice.
VLK, František, 2004. Alternativní pohony motorových vozidel. Brno: František Vlk. ISBN 80-239-1602-5.
SPRÁVA ŽELEZNIC. Prováděcí nařízení pro trať D3; Lochovice - Zadní Třebaň. Praha, 2019.
HOFFRICHTER, A., S. HILLMANSEN AND C. ROBERTS, 2016. Conceptual propulsion system design for a hydrogen-powered regional train. Iet Electrical Systems in Transportation.
Seznam doporučené literatury
FIZÉR, R. 2019 Využití alternativních pohonů autobusů. Pardubice.
VLK, František, 2004. Alternativní pohony motorových vozidel. Brno: František Vlk. ISBN 80-239-1602-5.
SPRÁVA ŽELEZNIC. Prováděcí nařízení pro trať D3; Lochovice - Zadní Třebaň. Praha, 2019.
HOFFRICHTER, A., S. HILLMANSEN AND C. ROBERTS, 2016. Conceptual propulsion system design for a hydrogen-powered regional train. Iet Electrical Systems in Transportation.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student přednesl ucelenou a logicky uspořádanou obhajobu své bakalářské práce. V ní dokázal přesvědčivým způsobem obhájit závěry svých řešení. U doplňkových otázek prokázal schopnost logického myšlení, pohotové reakce, jasného a srozumitelného vysvětlení.