This bachelor's thesis explores the conflicting values in The Sun Also Rises by Ernest Hemingway as opposed to the established American values. It also delves into the historical and cultural background of the First World War and American values and mentions the Lost Generation.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce zkoumá střet hodnot v knize The Sun Also Rises od Ernesta Hemingwaye a kontrastuje již existujícími americkými hodnotami. Zároveň se zabývá historickým a kulturním pozadím první světové války, amerických hodnot a zmiňuje Ztracenou generaci.
Klíčová slova
American literature, Lost Generation, American values, Disillusionment
Klíčová slova v angličtině
Americká literatura, Ztracená generace, Americké hodnoty, deziluze
Rozsah průvodní práce
48 s. (79 120 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
This bachelor's thesis explores the conflicting values in The Sun Also Rises by Ernest Hemingway as opposed to the established American values. It also delves into the historical and cultural background of the First World War and American values and mentions the Lost Generation.
Anotace v angličtině
Tato bakalářská práce zkoumá střet hodnot v knize The Sun Also Rises od Ernesta Hemingwaye a kontrastuje již existujícími americkými hodnotami. Zároveň se zabývá historickým a kulturním pozadím první světové války, amerických hodnot a zmiňuje Ztracenou generaci.
Klíčová slova
American literature, Lost Generation, American values, Disillusionment
Klíčová slova v angličtině
Americká literatura, Ztracená generace, Americké hodnoty, deziluze
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se studentka nejprve zaměří na historicko-kulturní kontext, ve kterém se zvolená díla odehrávají a ve kterém také vznikala. Částečně tedy půjde o charakteristiku americké společnosti před 1. světovou válkou, v jejím průběhu a krátce po tomto světovém konfliktu. V této části bude akcentována především otázka typického amerického hodnotového systému, jeho vývoje a jeho narůstající kritiky. Dále studentka představí literární kontext tohoto období a především tzv. Ztracené generace. V analytické části práce bude studentka tyto poznatky reflektovat ve vybraném díle. Praktická část se tedy bude opírat zejména o tematickou literární analýzu propojenou s kulturní analýzou zvoleného období.
Zásady pro vypracování
Ve své bakalářské práci se studentka nejprve zaměří na historicko-kulturní kontext, ve kterém se zvolená díla odehrávají a ve kterém také vznikala. Částečně tedy půjde o charakteristiku americké společnosti před 1. světovou válkou, v jejím průběhu a krátce po tomto světovém konfliktu. V této části bude akcentována především otázka typického amerického hodnotového systému, jeho vývoje a jeho narůstající kritiky. Dále studentka představí literární kontext tohoto období a především tzv. Ztracené generace. V analytické části práce bude studentka tyto poznatky reflektovat ve vybraném díle. Praktická část se tedy bude opírat zejména o tematickou literární analýzu propojenou s kulturní analýzou zvoleného období.
Seznam doporučené literatury
Adair, William. "‘The Sun Also Rises’: A Memory of War.” Twentieth Century Literature 47, no. 1 (2001): 72–91. https://doi.org/10.2307/827857.
Benson, Jackson J. "Ernest Hemingway: The Life as Fiction and the Fiction as Life.” American Literature 61, no. 3 (1989): 345–58. https://doi.org/10.2307/2926824.
Dodman, Trevor. "‘Going All to Pieces’: ‘A Farewell to Arms’ as Trauma Narrative.” Twentieth Century Literature 52, no. 3 (2006): 249–74. http://www.jstor.org/stable/20479772.
Ganzel, Dewey. "‘A Farewell to Arms’: The Danger of Imagination.” The Sewanee Review 79, no. 4 (1971): 576–97. http://www.jstor.org/stable/27542560.
Glasser, William A. "A Farewell to Arms.” The Sewanee Review 74, no. 2 (1966): 453–69. http://www.jstor.org/stable/27541423.
Halliday, E. M. "Hemingway’s Ambiguity: Symbolism and Irony.” American Literature 28, no. 1 (1956): 1–22. https://doi.org/10.2307/2922718.
Hemingway, Ernest. A Farewell To Arms. Reprint, London: David Campbell, 1993.
Hemingway, Ernest. The Sun Also Rises. Reprint, New York: Collier Books, 1986.
Prescott, Mary. "‘A Farewell to Arms’: Memory and the Perpetual Now.” College Literature 17, no. 1 (1990): 41–52. http://www.jstor.org/stable/25111842.
Tomkins, David. "THE ‘LOST GENERATION’ AND THE GENERATION OF LOSS: ERNEST HEMINGWAY’S MATERIALITY OF ABSENCE AND ‘THE SUN ALSO RISES.’” Modern Fiction Studies 54, no. 4 (2008): 744–65. http://www.jstor.org/stable/26287441.
Seznam doporučené literatury
Adair, William. "‘The Sun Also Rises’: A Memory of War.” Twentieth Century Literature 47, no. 1 (2001): 72–91. https://doi.org/10.2307/827857.
Benson, Jackson J. "Ernest Hemingway: The Life as Fiction and the Fiction as Life.” American Literature 61, no. 3 (1989): 345–58. https://doi.org/10.2307/2926824.
Dodman, Trevor. "‘Going All to Pieces’: ‘A Farewell to Arms’ as Trauma Narrative.” Twentieth Century Literature 52, no. 3 (2006): 249–74. http://www.jstor.org/stable/20479772.
Ganzel, Dewey. "‘A Farewell to Arms’: The Danger of Imagination.” The Sewanee Review 79, no. 4 (1971): 576–97. http://www.jstor.org/stable/27542560.
Glasser, William A. "A Farewell to Arms.” The Sewanee Review 74, no. 2 (1966): 453–69. http://www.jstor.org/stable/27541423.
Halliday, E. M. "Hemingway’s Ambiguity: Symbolism and Irony.” American Literature 28, no. 1 (1956): 1–22. https://doi.org/10.2307/2922718.
Hemingway, Ernest. A Farewell To Arms. Reprint, London: David Campbell, 1993.
Hemingway, Ernest. The Sun Also Rises. Reprint, New York: Collier Books, 1986.
Prescott, Mary. "‘A Farewell to Arms’: Memory and the Perpetual Now.” College Literature 17, no. 1 (1990): 41–52. http://www.jstor.org/stable/25111842.
Tomkins, David. "THE ‘LOST GENERATION’ AND THE GENERATION OF LOSS: ERNEST HEMINGWAY’S MATERIALITY OF ABSENCE AND ‘THE SUN ALSO RISES.’” Modern Fiction Studies 54, no. 4 (2008): 744–65. http://www.jstor.org/stable/26287441.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
studentka v úvodu své obhajoby seznámila komisi s obsahem, zaměřením a cílem práce. Detailně se věnovala tematice konfliktu v dílech, která analyzovala. její výkon a přednes odpovídaly hodnocení v posudcích oponentky i vedoucí práce.