|
|
Hlavní nabídka Prohlížení IS/STAG
Nalezené předměty, počet: 1
Stránkování výsledků vyhledávání
Nalezeno 1 záznamů
Export do Xls
Informace o předmětu
ARK / A2SD
:
Popis předmětu
Pracoviště / Zkratka
|
ARK
/
A2SD
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Akademický rok
|
2023/2024
|
Název
|
Ateliéry II
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Způsob zakončení
|
Zkouška
|
Akreditováno / Kredity
|
Ano,
6
Kred.
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Forma zakončení
|
Kombinovaná
|
Rozsah hodin
|
Cvičení
18
[HOD/TYD]
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Zápočet před zkouškou
|
Ne
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Obs/max
|
|
|
|
Automatické uznávání zápočtu před zkouškou
|
Ne
|
Letní semestr
|
4 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Počítán do průměru
|
ANO
|
Zimní semestr
|
0 / -
|
0 / -
|
0 / -
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Opakovaný zápis
|
NE
|
Rozvrh
|
Ano
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Vyučovaný semestr
|
Letní semestr
|
Minimum (B + C) studentů
|
nestanoveno
|
Volně zapisovatelný předmět |
Ano
|
Volně zapisovatelný předmět
|
Ano
|
Vyučovací jazyk
|
Čeština
|
Počet dnů praxe
|
0
|
Počet hodin kontaktní výuky |
0
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Periodicita |
každý rok
|
Periodicita upřesnění |
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Profilující předmět |
Ano
|
Základní teoretický předmět |
Ne
|
Hodnotící stupnice |
A|B|C|D|E|F |
Nahrazovaný předmět
|
Žádný
|
Vyloučené předměty
|
Nejsou definovány
|
Podmiňující předměty
|
Nejsou definovány
|
Předměty informativně doporučené
|
Nejsou definovány
|
Předměty,které předmět podmiňuje
|
Nejsou definovány
|
Graf četnosti udělených hodnocení studentům napříč roky:
Obrázek PNG
,
XLS
|
Cíle předmětu (anotace):
|
Praktická výuka restaurování probíhající v ateliérech i na dílech in-situ.
|
Požadavky na studenta
|
forma způsobu ověření: ústní i písemná další požadavky na studenta k zakončení předmětu: zpracování restaurátorské dokumentace, obhajoba práce realizované v ateliéru nebo in situ a příslušné restaurátorské dokumentace, docházka minimálně 80%
|
Obsah
|
1. - 7. blok - Navazující magisterské studium vychází z poznatků a dovedností získaných v bakalářském studiu v oblasti teoretické i v samostatné restaurátorské činnosti na konkrétních dílech. Výuka v ateliérech je zaměřena na další prohloubení a rozšíření získaných poznatků, aplikovaných na figurální i nefigurální umělecká díla. Studenti jsou seznamováni se znalostmi a dovednostmi restaurování polychromie a jiných povrchových úprav, případně s problematikou restaurování dalších sochařských materiálů, jako je sádra, štuk, terakota a umělý kámen. Výuka probíhá formou konzultací a praktických ukázek při restaurování reálných historických objektů převezených do ateliéru, nebo restaurovaných in-situ. Předmět Ateliéry II. navazuje na předmět Ateliér I. A zahrnuje praktické restaurování historického objektu provedené na základě výsledků průzkumu a stanovené koncepce. Důraz je kladen na důkladné provádění zkoušek uvažovaných technologií a postupů a řádné provádění dokumentace restaurátorského zásahu. Výstupem je restaurované dílo a restaurátorská dokumentace.
|
Aktivity
|
|
Studijní opory
|
|
Garanti a vyučující
|
|
Literatura
|
-
Základní:
Muňoz Viňas, S. Contemporary Theory of Conservation. Oxford, 2005.
-
Základní:
Didaktické návody (vydáno v rámci projektu DOCEO PRO CULTURA)..
-
Základní:
Sádrové odlitky: restaurování a péče o sochařská díla. Pardubice. 2020.
-
Základní:
Ďoubal, J. a kol. Sádrové odlitky: restaurování a péče o sochařská díla. Pardubice, 2020. ISBN 978-80-7560-301-2.
-
Základní:
Price C., Doehne E. Stone conservation. The Getty Conservation Institute, Los Angeles, 2010.
-
Základní:
Henry, A., ed. Stone conservation, principles and Practice (vybrané kapitoly přeloženy v rámci projektu DPC). Donhead Publishing Ltd. 2006.
-
Základní:
Ďoubal, J. Úvod do restaurování kamenných památek. Litomyšl. 2023.
-
Doporučená:
Zelinger, J. a kol. Chemie v práci konzervátora a restaurátora. Academia, 1982.
-
Doporučená:
Ďoubal, J. Kamenné památky Kutné Hory: restaurování a péče o sochařské památky (vydáno v rámci projektu DPC). Univerzita Pardubice, 2015.
-
Doporučená:
Torraca, G. Lectures on materials Science For Architectural Conservation. GCI, Los Angeles, 2009.
-
Doporučená:
Šimůnková E., Bayerová T. Pigmenty. STOP Praha, 1999.
-
Doporučená:
Losos L. Pozlacování a polychromie. Grada, 2005.
-
Doporučená:
Henry A., ed. Principles and Practice (Polychrome Stone by Christopher Weeks: s. 237-255). Donhead Publishing Ltd., 2006.
-
Doporučená:
Třesohlavá, Magdaléna. Problematika polychromie na kameni a její restaurování. Podoba povrchových úprav kamenných sochařských památek v exteriéru na území českých zemí a problematika jejich restaurování. Teoretická diplomová práce. Univerzita Pardubice. Litomyšl, 2010. [Vedoucí práce Doc. Jaroslav J. Alt, akad. mal.].
-
Doporučená:
Koller, M. Probleme und Methoden der Retusche polychromer Skulptur, in: maltechnik Restauro 85 /1979), s. 14-40 (přeloženo v rámci projektu DPC).
-
Doporučená:
Kopecká I., Nejedlý V. Průzkum hist. materiálů, analytické metody pro rest. a pam. péči. Grada Pub., 2005.
-
Doporučená:
Knoepfli A., ed. Reclams Handbuch der Künstlerischen Techniken. Stuttgart, 1990.
-
Doporučená:
Slánský, B. Technika malby. Paseka, Praha Litomyšl, 2003.
-
Doporučená:
Slánský, B. Technika v malířské tvorbě (malířský a restaurátorský materiál). Praha, 1976.
-
Doporučená:
BRANDI, C. Teorie restaurování. Tichá Byzanc, Praha, 2002.
|
Předpoklady - další informace k podmíněnosti studia předmětu |
- |
Získané způsobilosti |
- |
Vyučovací metody |
-
|
Hodnotící metody |
-
|
|
|
|